Jó üzemanyag kell a gondtalan téli autózáshoz

  • A dízelautók hajtására használt gázolajok minőségére a hideg téli hónapokban érdemes a szokásosnál is több gondot fordítani.
  • Az éghajlat változékonyságából adódóan a Kárpát-medencében is előfordulhat az átlagostól lényegesen eltérő, szélsőségesen hideg időjárás.

Budapest, 2017. november 30. – Miközben az évszaknak megfelelő gumiabroncs használata szerencsére kötelező tartozékává vált mára az autózásnak, az évszaknak megfelelő üzemanyag választása még csak alapszinten része a közlekedési kultúrának. Pedig rengeteg kényelmetlenségtől, bosszúságtól és anyagi kiadástól óvhatjuk meg magunkat, ha erre is odafigyelünk. Felkészülve a hideg télre a MOL a régióban megtalálható 2000 töltőállomásán november közepétől már téli gázolajválasztékot – normál és prémium egyaránt – kínál.

Noha az elmúlt telek zimankóiból nem következtethetünk egyértelműen az idén is szélsőséges hidegekre, 2017 zord januárja is bizonyítja, hogy az éghajlat változékonysága – még a melegedő tendencia mellett is – képes az átlagostól lényegesen eltérő, szélsőséges időjárási viszonyokat teremteni a Kárpát-medence térségében – véli Lakatos Mónika, az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) éghajlati szakértője.

A huszadik század eleje óta a 28. leghidegebb telet az úgynevezett küszöbnapok száma is jól írja le: fagyos napból 11, téliből pedig 12 nappal volt több, mint általában. A legdurvább periódust a viharos északi széllel és sarkvidéki eredetű hideg légtömeggel támadó január produkálta: az első hónapban az átlagosnál havi szinten 5°C-kal volt alacsonyabb a hőmérséklet, sok helyen több mint három évtizedes hidegrekordok dőltek meg, a Pest megyei Tésán pedig mínusz 28,1°C-ot mért az OMSZ január 8-án.

Persze nem kell ahhoz farkasordító hideg, hogy a nem megfelelő minőségű gázolajok bosszúságot okozzanak. Elég ehhez egy átlagos téli nap, egy fagyos reggel, amikor már elindulni sem tudunk. A MOL EVO DIESEL PLUS használatával a legfagyosabb reggeleken is zökkenőmentesen indul az autó, köszönhetően speciális összetételének és különleges adalékolásának. A MOL EVO DIESEL PLUS tartós használatával fellazulnak a lerakódások a szelepeken, csökken a meghibásodások valószínűsége és megnő a motor élettartama.

A megfelelő minőségű üzemanyag és motorolaj mellett az időben történő és alapos téli felkészüléssel is sokat tehetünk autónk állapotának megóvásáért:

  • rendkívüli hideg éjszaka előtt célszerű az üzemanyagtartályt lehetőleg teletankolni,
  • az üzemanyag-ellátó rendszerből a kondenzvizet rendszeresen le kell engedni,
  • az üzembiztonságot nagymértékben befolyásoló tényező a gázolajszűrő, ezért a legjobb megoldás a fűthető szűrő, valamint a vízelválasztó szűrő alkalmazása, (lehetőség szerint)
  • nem kellően karbantartott szűrők esetén a paraffin kiválása a szűrő eltömődését eredményezi, mely problémára megoldást jelent a szűrő tisztítása, cseréje, esetleg a felmelegítés,
  • régebbi típusú autóknál az üzemanyagtartályt és az üzemanyag-ellátó rendszert rendszeresen ki kell tisztítani,
  • ellenőriztetni kell a légszűrőt, a megfelelő kompressziót, az akkumulátor töltöttségét és állapotát, szükség esetén a karbantartást-cserét célszerű elvégeztetni,
  • jó hidegtulajdonságú motorolajat kell használni és az olajcsere periódusra is ügyelni kell.

A MOL Magyarországról

A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Közel 500 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció
@: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

×
Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×