Elkészült a dunaszerdahelyi MOL Aréna

  • Befejeződött a dunaszerdahelyi MOL Aréna építése.
  • A stadion UEFA 4. kategóriás, 12.700 fő szurkolhat benne.
  • Az építkezés 29 millió euróba került.

Budapest, 2019. február 16. – Elkészült az Európai Labdarúgó Szövetség (UEFA) előírásai alapján 4. kategóriába sorolt, 12.700 férőhelyes dunaszerdahelyi MOL Aréna. Az aréna ad otthont a Szlovákiában és Magyarországon egyaránt népszerű dunaszerdahelyi FC DAC 1904 labdarúgó klubnak. A stadiont egész napos programsorozattal, és az FC DAC 1904 Dunaszerdahely - ŠK Slovan Pozsony szlovák bajnoki rangadóval avatták fel.  

A dunaszerdahelyi stadion több mint hatvan éve áll jelenlegi helyén, otthont adva az FC DAC 1904 labdarugó klubnak, amely a szlovák bajnokság legmagasabb átlag nézőszámú csapata.  A most elkészült MOL Aréna az UEFA 4. kategóriás stadionjaként alkalmas női Európa- és világbajnokság, férfi Európa- és világbajnokság csoportmérkőzések, UEFA kupa csoportmérkőzések és selejtezők, Bajnokok Ligája csoportmérkőzések, valamint az U21 és kisebb nemzeti válogatott csapatok világbajnokságának megrendezésére is.

Az építkezést 2016 április végén kezdték és még abban az évben, 2016 novemberében el is készült két lelátó, egy főtribün és egy oldalsó tribün („B” és „C” tribün), amelyek 6839 fő befogadására alkalmasak. 2017 novemberében fejeződött be a második szakasz, mindössze 11 hónap alatt elkészült a 3062 ülőhelyes „A” tribün, a VIP szekciók, az öltözők, valamint a média számára kialakított területek. Ezt követte 2018 májusától az „öreg” főtribün lebontása, majd helyette a „D” lelátó felépítése. A stadion így elnyerte végleges formáját, a befogadóképessége 12.700 fő. Az építkezés 29 millió euróba került.

2016-tól a MOL Aréna 40 tétmérkőzésnek adott otthont, ezeket 261.480 néző látta, ami 6.537-es mérkőzésenkénti átlagot jelent. A 2018/19-es idényben a hazai nézőátlag 7.785.

A MOL a Slovnafton keresztül több mint 15 éve van jelen a szlovák piacon. 2017 óta pedig a dunaszerdahelyi stadion névadó szponzoraként a MOL márka közvetlenül is megjelenik az ország sportéletében. A stadionban meglévő 22%-os részesedés, valamint a szlovák bajnokság egyik legnépszerűbb csapatával, annak utánpótlás képző akadémiájával történő együttműködés országos és nemzetközi szinten is erősíti a MOL márkaismertségét.

×
Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×