Hírek szűrése

-tól
-ig

Közlemények

2018-11-14 A helyi értékeket támogatja a MOL Alapítvány új programja

Összesen 25 millió forintra pályázhatnak civil szervezetek országszerte

  • Helyi egyesületek és alapítványok nyerhetnek egyenként félmillió forintos vissza nem térítendő támogatást
  • A MOL Helyi Érték Program célja, hogy helyben született kezdeményezéseket és összefogásokat támogasson
  • Négy kategóriában, december 15-ig lehet pályázni

 

Budapest, 2018. november 14. – Helyi civil szervezetek, kezdeményezések támogatására indít új programot a MOL Alapítvány. Az összesen 25 millió forintos keretű MOL Helyi Érték Programban négy kategóriában lehet pályázni országszerte: jövő generációja, kultúra, környezetvédelem-fenntarthatóság és társadalom.

Az Adj lendületet helyi közösségednek! mottójú MOL Helyi Érték Programra december 15-ig pályázhatnak az egyesületek és alapítványok az ország 50 – a pályázati felhívásban közzétett – körzetéből. A felkért civil szakértők javaslata alapján a kuratórium körzetenként három projektet választ ki februárban, amelyekre a MOL töltőállomásain lehet szavazni 2019. április 1. és 21. között. A nyertes 50 civil szervezet egyenként félmillió forintos támogatásban részesül majd, mely összesen 25 milliós támogatást jelent.

„Azért indítottuk el az új programunkat, hogy a helyben élő emberek életét, közösséggé válását, identitásának megerősödését segítsük, és azokat támogassuk, akik helyi problémákra keresnek helyben adható válaszokat” – mondta Apáti-Tóth Kata, a MOL Magyarország kommunikációs igazgatója.

A pályázat mind a négy kategóriájának (jövő generációja, kultúra, környezetvédelem-fenntarthatóság és társadalom) elbírásánál előnyt élvez az önkéntesség és a fenntarthatóság szemléletének érvényesítése, valamint a társadalmi innováció, azaz az újszerű megoldások használata régóta fennálló problámákra.

A MOL most induló új pályázata a MOL Alapítvány Kösz! programjának és a MOL Zöldövezet programjának megújításából született, előtérbe helyezve hogy valós, helyi igényekre és szükségletekre adjon választ, és helyi szinten szülessen döntés a nyertesekről is. Az új pályázat összeállításánál fontos szempont volt továbbá, hogy széles tematika mentén lehessen pályázni, így a fiatalok és környezetvédelem kategória mellett újdonság a kulturális és társadalmi kezdeményezések támogatása a most induló MOL Helyi Érték Programban.

A búcsúzó Kösz! és Zöldövezet programok indulásuk óta összesen 246,5 millió forinttal segítettek hazánkban. A MOL Alapítvány Kösz! középiskolásokat megcélzó programja, mely az Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ) segítésére született, 2014 és 2017 között összesen 81.5 millió forinttal 326 szervezetet támogatott, a programban 5772 diák vett részt, akik hozzávetőleg 120 ezer IKSZ órát teljesítettek. Az új MOL Helyi Érték Programban helyet kapott a jövő generációja és szintén lehetőség lesz az IKSZ-es diákok bevonására. A MOL Zöldövezet programjában az eltelt 12 év során több mint 300 közösség munkájának köszönhetően 1,8 millió négyzetméternyi területet újítottak meg, amelyhez a MOL mintegy 165 millió forinttal járult hozzá. A környezetvédelmi helyi kezdeményezésekre a most induló MOL Helyi Érték Programban továbbra is lehet pályázni.

A pályázat regisztrációhoz kötött, melyre 2018. december 10-ig van lehetőségük a civil szervezeteknek a  https://opa.molalapitvany.hu oldalon. A részletes pályázati felhívás és a körzetlista az alábbi linken érhető el:

https://www.molalapitvany.hu/cikk/helyi-kozossegek

A MOL társadalmi felelősségvállalásáról

A MOL mint Magyarország legnagyobb vállalata évente mintegy 1,7 milliárd forintot adományoz a különböző társadalmi kezdeményezések számára. A támogatási portfólióban a kultúra, az egészségügy, az oktatás, a közlekedésbiztonság, a környezetvédelem és a szociális ügyek jelennek meg. A vállalat társadalmi felelősségvállalásának jegyében hozta létre 2006-ban az Új Európa Alapítványt, amely 2018-tól MOL Alapítvány néven folytatja tevékenységét.

Az Alapítvány pályázati programjain keresztül évente 100 millió forintot fordít a fiatal sportolók, művészek, a pedagógusok és a gyermekegészségügy támogatására. Ennek eredményeképpen az elmúlt években közel 4800 fiatal sportolót, tudós- és művészpalántát és csapataikat részesítette a MOL Tehetségtámogató Program támogatásban. A MOL Gyermekgyógyító Program keretében 480 projekt nyert el támogatást 2006 óta, akik több mint 110.000 gyermek gyógyulásában közreműködtek. A MOL Alapítvány a helyi közösségek támogatását és az önkéntesség népszerűsítését 2014-2017 között a KÖSZ! Program, 2018-tól a Helyi Érték Program keretében végzi.

További információ: www.molalapitvany.hu

2018-10-31 Az utóbbi három év legjobb negyedéves eredményét produkálta a MOL-csoport

  • Az újrabeszerzési árakkal becsült „tiszta” EBITDA 23%-kal 708 millió dollárra emelkedett, így a 2,4 milliárd dolláros megemelt 2018 évi célkitűzés elérhető közelségbe került
  • A Kutatás-termelés eredménye a tavalyi év azonos időszakához képest 70%-kal emelkedett, a Fogyasztói Szolgáltatások szegmens pedig rekorderedménnyel zárt
  • A III. negyedévi nettó profit 323 millió dollár (90 milliárd forint) volt, így kilenc hónap után 835 millió dollárt (223 milliárd forint) tett ki

 

Budapest, 2018. október 31. – A MOL-csoport ma nyilvánosságra hozta 2018. harmadik negyedéves pénzügyi eredményeit. A vállalatcsoport tiszta EBITDA-ja jelentősen növekedett, így már a harmadik negyedév végén meghaladta a 2 milliárd dollárt.

Az Kutatás-Termelés speciális tételek nélküli EBITDA-ja 319 millió dollárra (88,9 milliárd forint) emelkedett, amely 70%-kal magasabb az előző év azonos időszakához képest, köszönhetően az emelkedő gáz- és olajáraknak. Az átlagos napi termelés némileg csökkent a harmadik negyedév során, amely így napi 108.300 hordó olajegyenértéket tett ki. Az Egyesült Királyságban található Catcher mezőn elindult kőolajtermelés ellensúlyozni tudta a szokásos éves karbantartási munkálatok miatt kieső termelést.

A Downstream üzletág újrabeszerzési árakkal becsült „tiszta” EBITDA-ja gyakorlatilag változatlanul alakult, 262 millió dolláros (72,9 milliárd forint) összeggel zárta a negyedévet, annak ellenére, hogy jelentősen alacsonyabbak voltak a petrolkémiai és finomítói árrések. A gyengülő árréseket a finomítói termelés és az üzletág jó belső teljesítménye ellensúlyozta.

A Fogyasztói Szolgáltatások szegmens továbbra is kétszámjegyű növekedést produkált, ami a nem üzemanyag termékek növekvő árrésének és a közép-kelet európai üzemanyag-piaci trendeknek köszönhető. A 147 millió dolláros (40,9 milliárd forint) negyedéves EBITDA újabb rekorderedményt jelent, mivel 11%-kal magasabb az előző év azonos időszakához képest. A vállalatcsoport 2015-ben bevezetett Fresh Corner koncepciója szerint átalakított értékesítési pontok száma 363-ról 606-ra emelkedett az elmúlt 12 hónap során.

A Gázszállítási üzletág EBITDA hozzájárulása a harmadik negyedév során 25 millió dollár (7 milliárd forint) volt, amely alacsonyabb a bázishoz képest az alacsonyabb szállítási volumeneknek és az emelkedő energiaáraknak köszönhetően.

Hernádi Zsolt, elnök-vezérigazgató elmondta: „Az erős harmadik negyedéves eredményeinknek köszönhetően elérhető közelségbe került az év során megemelt, 2,4 milliárd dolláros 2018. évi újrabeszerzési árakkal becsült „tiszta” EBITDA célunk teljesítése vagy túlteljesítése, miközben jelentős eredményeket értünk el a 2030-as stratégiánk átfogó átalakítási folyamatainak megvalósítása során is.  A harmadik negyedévben több mint 20%-kal növeltük EBITDA-nkat és szabad cash flow termelésünket, ami egyrészt a magas olajárak jóvoltából elért jobb kutatás-termelési eredményeinknek, másrészt a Fogyasztói Szolgáltatások üzletág kétszámjegyű növekedésének, valamint a romló makrogazdasági környezet ellenére kiegyensúlyozott eredményeket produkáló Downstream szegmensnek köszönhető. Szintén a negyedév során aláírtuk a vállalatcsoport kiemelt projektjének, a poliol üzem tervezési, beszerzési és kivitelezési feladataihoz kapcsolódó szerződéseket, valamint stratégiai együttműködést kötöttünk a műanyag hulladék újrahasznosítás terén is.”

A MOL-csoportról

A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 25 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 75 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig több mint 2000 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció

@: pressoffice@mol.hu

2018-10-26 Divattervezői pályázatot hirdet a MOL: újraszabják a Fresh Cornerekben dolgozók munkaruháját

A MOL és a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) közös munkaruha designversenyt hirdet divattervezők és 18. életévüket betöltött divattervező tanulók részére. A pályázat célja, hogy a MOL régióban megtalálható több mint 500 Fresh Corner értékesítési pontján, valamint a nemrég Budapest belvárosában nyitott Fresh Corner kávézóban dolgozók trendi, stílusos a márkához még inkább illeszkedő fiatalos viseletet kapjanak. A két cégnek nem ez az első közös projektje, hiszen a MOL az egyik főszponzora az MDDÜ által szervezett 2018. október 25-27-ig tartó Budapest Central European Fashion Weeknek.

A MOL 2030-ig szóló üzleti stratégiájának megfelelően kiemelt hangsúlyt fektet a fogyasztói szolgáltatások fejlesztésére. A vállalatnak a régióban immár több mint 500 Fresh Cornerből álló értékesítési pont hálózata van, és az első két önálló Fresh Corner kávézó megnyitása is újabb fontos mérföldkövet jelentett e stratégia megvalósításában, hiszen még szélesebb közönséghez juthatnak el a MOL kiskereskedelmi szolgáltatásai. A fogyasztók Budapest belvárosában, illetve Prága egyik legismertebb bevásárlóközpontjában is találkozhatnak már a márkával. Az új üzletekben a megújult dizájnnak és kínálatnak köszönhetően ezentúl a fogyasztók kellemes környezetben pihenhetnek meg útközben.

A megújult, és egyre több helyen megtalálható Fresh Corner koncepcióhoz illeszkedve a MOL fiatal divattervezők számára kiírt verseny keretében kívánja megújítani az üzletekben dolgozók egyenruháját. A pályázóktól kétféle tervet várnak: egy prémium, belvárosi kávéházi környezetben is helytálló szettet, valamint ennek strapabíróbb, a töltőállomásokon is viselhető munkaruhára leképzett verzióját. Pályázhatnak okleveles divattervezők, illetve divattervező hallgatók.

A beadott pályázatokat négy fős, szakértőkből álló zsűri választja ki, melynek tagjai a szakma neves képviselői mellett az MDDÜ és a MOL képviselőiből állnak.

A pályázat beadási határideje: 2018. december 7.

További részletek és feltételek: https://mol.hu/formaruhapalyazat

2018-10-17 Meglepően sok kutya talált újra haza a MOL töltőállomások mikrochip-leolvasóinak segítségével

  • Három hónap alatt 121 mikrochippel rendelkező, elkóborolt kutyát azonosítottak a MOL töltőállomásain, akik ennek köszönhetően visszakerültek gazdájukhoz.
  • Országszerte 54 MOL töltőállomáson segíti a mikrochip-leolvasó az elveszett kedvencek hazajutását.

Budapest, 2018. október 17. – Már 54 MOL töltőállomáson található ingyenes mikrochip-leolvasó, mely segíti az elkóborolt állatok minél hamarabbi hazajutását. A kezdeményezés szervezőit is meglepte a MOL töltőállomások leolvasóinak népszerűsége: mindegy három hónap alatt 121 elkóborolt kutyának próbáltak a MOL-kutakon segíteni, és a mikrochip-leolvasóknak köszönhetően az állatok vissza is kerültek gazdájukhoz. A MOL bekapcsolódásával a leolvasó hálózat országossá vált, így már 124 helyen készek segíteni az elveszett kutyákon, amire szükség is van, hiszen tízből 9 kutya vidéken csavargott el.

A Vigyél Haza Alapítvánnyal a MOL még idén májusban kezdte meg együttműködését, melynek keretében első lépésként 50 töltőállomásra helyeztek ki ingyenes mikrochip-leolvasókat. Az elkóborolt állat mikrochipjének adatai egyszerűen leolvashatóak az eszközzel, és az alapítvány önkéntes állatorvosai segítségével a kutya könnyen beazonosítható, így gyorsan vissza tud kerülni gazdájához. Azokat az állatokat, akik mikrochip hiányában nem voltak beazonosíthatóak – és így az állatorvosok nem tudták visszajuttatni a gazdáikhoz –, a megtaláló örökbefogadta vagy menhelyre kerültek.

„Mintegy 450 töltőállomásunk kutyabarát, így a négylábú kedvencek jelenléte megszokott számunkra. Mi magunk is meglepődtünk viszont azon, hogy közel három hónap alatt milyen sok elveszett kutyának volt szüksége segítségre. Szerencsére szinte az összes MOL töltőállomásonn beazonosított mikrochippes kutya visszakerülhetett a gazdájához, mindenki nagy örömére” – mondta Orosz András, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője.

Jelenleg Magyarországon kb. 1,5 millió mikrochippel rendelkező kutya él a Magyar Állatorvosi Kamara nyilvántartása alapján. A Vigyél Haza Alapítvány kezdeményezésével csak Budapesten évente több mint 200 elkóborolt kutyát tudnak beazonosítani és visszajuttatni gazdájához. A MOL bekapcsolódásával országossá vált mikrochip-leolvasó hálózat így immár 124 helyszínen tud az elkóborolt kutyákon segíteni. A kijelölt chip-leolvasó helyszínek megtalálhatóak a Vigyél Haza Alapítvány kutyakereső alkalmazásában, az applikáció INNEN tölthető le.

A MOL Magyarországról
A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Mintegy 450 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:
MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2018-10-16 A MOL Csapat tagja lett a legjobb magyar férfi teniszező is

Mostantól a jelenleg legeredményesebb, ATP TOP 40-es férfi játékost, Fucsovics Mártont is a MOL támogatja. A megállapodásnak köszönhetően Fucsovics a legjobb magyar női teniszezőhöz, Babos Tímeához hasonlóan szintén csatlakozott a MOL Csapathoz.

A magyar gazdaság zászlóshajójaként a MOL küldetésének tekinti a sport, és a tehetséges versenyzők felkarolását. Fucsovics Mártont 2010 és 2014 között, valamint 2016-ban már támogatta a MOL Alapítvány, amely fennállása óta kiemelt figyelmet fordít a fiatal sportolók támogatására. A 2006-ban indított Alapítvány több mint 2000 fiatal sportoló felkészülését segítette az elmúlt évek során, összesen 400 millió forintot meghaladó mértékben. A mostani megállapodás értelmében Fucsovics Márton immár a MOL által támogatott profi sportolókat egyesítő MOL Csapat oszlopos tagjává vált.

A 26 éves teniszező pályafutása eddigi legjobb szezonját futja, januárban a legjobb 16 közé került az Australian Openen, májusban pedig harmincöt év szünet után ő lett az első magyar játékos, aki ATP-tornát nyert. Ráadásul 2018-ban olyan kiváló játékosok ellen is bizonyíthatott, mint a húszszoros Grand Slam-győztes Roger Federer, vagy a 14 GS trófeánál járó Novak Djokovic.

„A MOL szponzorációs tevékenysége során arra törekszik, hogy megtalálja és felkarolja a tehetségeket. Szilágyi Áron olimpiai bajnok vívó és Babos Tímea világbajnok teniszező is a MOL Alapítványának támogatottja volt, és onnan került be a MOL Csapat tagjai közé. Fucsovics Márton szintén ezt az utat járta be, és az elmúlt években bebizonyította, hogy mekkora harcos: rengeteg munkával és kitartással került ennyire előkelő helyre az ATP világranglistán. Biztos vagyok benne, hogy segítségünkkel stabilan tagja lesz a világ legjobb teniszjátékosait tömörítő szűk elitmezőnynek” – mondta Apáti-Tóth Kata, a MOL Magyarország kommunikációs igazgatója.

„Nagyon megtisztelő, hogy egy ilyen sikeres csapat tagja lehetek” – mondta a világranglistán 41. helyezett Fucsovics Márton. „Tudom, hogy egy ilyen nagyvállalatnál mindig alaposan megfontolják, hogy ki mellett teszik le a voksukat. Hiszem, hogy az együttműködésünk sikerre van ítélve, mert a MOL és én hasonló értékeket képviselünk, elsősorban a kemény munkában hiszünk.”

A MOL Csapatról
A sportszponzorációt tekintve a MOL a régió több országában is jelen van. A támogatott sportolókban, illetve csapatokban közös, hogy saját hazájukon belül olyan értéket képviselnek, amelyre az egész ország büszke lehet. Magyarországon az élversenyzőkön túl a vállalat a fiatalokra is figyel, a MOL Tehetségtámogató Program évente közel 150 sportolónak nyújt komoly anyagi segítséget.

2018-09-28 Beköltözik a belvárosba is a Fresh Corner

  • A MOL kiemelt töltőállomásain üzemelő 120 Fresh Corner után megnyílt Budapesten a MOL első önálló Fresh Corner kávézója.
  • A kávékultúra rohamos terjedéséből eddig is kivette részét a MOL, hiszen a Fresh Cornerekben napi 28 ezer csészényit értékesített, mielőtt megnyitotta volna első dedikált kávézóját.
  • A 2015-ben elindított Fresh Corner koncepció nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Fogyasztói Szolgáltatások szegmens történetének legjobb eredményét érte el: az üzletág 192 millió dollárral (50,2 milliárd forint) zárta a félévet.

Budapest, 2018. szeptember 28. – Már nemcsak a töltőállomásokon lehet élvezni a Fresh Corner minőséget: önálló kávézót nyitott Budapesten a MOL. A Károly körút 11. szám alatt található Fresh Corner kávézó prémium kávét kínál a vásárlóknak, akiknek a kávé világnapja apropóján készített felmérés[1] szerint továbbra is a minőség a legfontosabb szempont, ha a feketéjükről van szó.

A kávé világnapja alkalmából idén is elkészítette a kávézási szokásokra vonatkozó online felmérését a MOL. A cég megbízásából 2018 szeptemberében készült kutatás szerint a válaszadók több mint fele (60%) naponta 2-3 alkalommal kávézik. A felmérésből az is kiderült, hogy a többség a kávé finom íze, illata és aromája miatt vált rendszeres fogyasztóvá. A válaszok alapján a vásárlók számára a kávé kiválasztásakor továbbra is annak minősége az elsődleges szempont (30%), ezt követi az ár-érték arány (17%), illetve a kényelmi szempontok (13%). Ha kávé, akkor jellemzően eszpresszó: a válaszadók 40 százaléka preferálja a rövid kávét, de körülbelül minden ötödik vásárló cappucinot vagy latte macchiatot rendel.

A MOL 2030-ig szóló üzleti stratégiája alapján kiemelt hangsúlyt fektet a fogyasztói szolgáltatások fejlesztésére. Az első önálló Fresh Corner kávézó megnyitása, valamint a Fresh Corner Food Truck és a kávét árusító tuk-tuk járművek újabb fontos mérföldkövet jelentenek e stratégia megvalósításában, hiszen még szélesebb közönséghez juthatnak el a MOL kiskereskedelmi szolgáltatásai. A Budapest belvárosában megnyitott üzletben, valamint a mozgó járművekben a Fresh Corner töltőállomásokon megszokott prémium minőségű kínálattal várják a fogyasztókat.

Ratatics Péter a MOL-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója: „A Fresh Corner kávézó megnyitásával kiléptünk a töltőállomások adta keretek közül, új távlatok nyílnak meg. A kávézónknak köszönhetően még szélesebb közönségnek kínálunk prémium minőségű kávét, szendvicset, péksüteményt. A régióban már 555 Fresh Corner egységünk van, de nem vagyunk klasszikus értelemben vett nemzetközi lánc: minden országban a helyi igényre szabott termékkínálattal várjuk vásárlóinkat. Innovatív fogyasztói szolgáltatásainkkal kényelmes, könnyen elérhető és prémium megoldásokat kínálunk ügyfeleinknek.”

A 2015-ben elindított Fresh Corner koncepció alapján a MOL töltőállomásain már nemcsak üzemanyagot, de magas minőségű kávét, friss szendvicseket és péksüteményeket is kínál az úton lévőknek. A koncepció népszerűségét jól mutatja, hogy a 120 magyarországi Fresh Corner töltőállomáson naponta több mint 28 ezer csésze kávét értékesít a MOL.

A nem üzemanyag termékek növekvő értékesítése és árrése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Fogyasztói Szolgáltatások üzletág történetének legjobb eredményével, 192 millió dollárral (50,2 milliárd forint) zárta az idei első félévet.

A MOL Magyarországról

A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Közel 500 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:
MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

[1]A MOL Magyarország nem reprezentatív felmérése, melyet a Facebook.com közösségi oldal felhasználói körében végzett.

2018-09-25 Mercedes-Benz modellel bővül a MOL Limo flottája

  • Prémium szolgáltatást indított a MOL Limo
  • 50 prémium kategóriás Mercedes-Benz A-osztállyal bővül a MOL autómegosztó szolgáltatásának flottája szeptembertől
  • A MOL Limo flottája ezzel 450 járműre, szolgáltatási területe pedig 70 km2-re bővül
  • A MOL Limo januári startja óta az utazók mintegy 1,5 millió kilométert tettek meg

Budapest, 2018. szeptember 25. – 50 prémium kategóriás Mercedes-Benz A-osztállyal bővül a MOL autómegosztó szolgáltatásának flottája szeptembertől. A kecskeméti gyártósorról legördülő újgenerációs Mercedes-Benz modell a fiatalos, dinamikus irányvonalat képviseli, ami kifejezetten passzol a MOL Limo felhasználóihoz.

A januárban indult MOL Limo azonnal a fővárosi közlekedés szerves részévé vált, ma már több mint 35 ezer felhasználója van a szolgáltatásnak. Népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, hogy a félév alatt több mint 1,5 millió kilométert tettek meg a városban közlekedők. Viszonyításképp: a MOL Limo használók kétszer oda-vissza megtehették volna a Föld-Hold távolságot. 

Ezúttal pedig újabb felhasználókat céloz meg a vállalat, hiszen szeptembertől 50 prémium kategóriás, Mercedes-Benz A-osztály is a limosok rendelkezésére áll. Az idén debütált autókat a havidíjas felhasználók 99 Ft/perc alapon vehetik igénybe, az alkalmi felhasználók esetében pedig továbbra sem lesz havidíj, ők percenként 111 forintért autózhatnak az A-osztály modellekkel.

A MOL 2016-ban elfogadott „Enter Tomorrow” stratégiájában leszögezte, hogy literek helyett kilométereket értékesít, így sokkal nagyobb szerepet szán a mobilitási szolgáltatásoknak. Ennek nagyon fontos mérföldköve volt a MOL Limo januári elindulása. A szolgáltatás mostani fejlesztésével pedig folytatódik a Limo célkitűzése, mely szerint a vállalat folyamatosan növeli a gépkocsi flottát, az infrastrukturális fejlesztések függvényében fokozatosan emelve benne az elektromos autók arányát, továbbá a szolgáltatás működési területét 2020-ra Budapest közigazgatási határáig kiterjeszti.

„Az elmúlt fél év tapasztalataiból kiindulva magától értetődő volt, hogy nem állunk le a fejlesztéssel, hiszen a MOL Limo azonnal népszerű lett a budapestiek körében. Továbbra is azért dolgozunk, hogy megtaláljuk azokat az innovatív szolgáltatásokat, amelyekkel még kényelmesebbé tehetjük az úton lévők életét. Mobilitást kínálunk mindenkinek, függetlenül van-e gépjárműve, vagy nincs” – nyilatkozta Ratatics Péter, a MOL-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója.

„Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a Mercedes-Benz az új, részben Kecskeméten gyártott A-osztállyal csatlakozhatott a MOL Limóhoz. Biztosak vagyunk benne, hogy a MOL innovatív autómegosztó rendszeréhez tökéletesen passzol a legmodernebb technológiai megoldásokat felsorakoztató, ugyanakkor rendkívül praktikus és elegáns autó, mely a városban valóban elemében érzi magát” – mondta Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

A MOL Limo flottája 450 autóra bővült. Az autómegosztó szolgáltatás keretében 100 elektromos, valamint 300 benzinüzemű Volkswagen up! és hamarosan 50 Mercedes-Benz A-osztály modell áll a felhasználók rendelkezésére. Emellett a szolgáltatási terület is bővült az elmúlt hónapokban, mintegy 10 km2-rel. A zónabővítés előfeltétele volt a megfelelő töltési infrastruktúra kialakítása, ezért a MOL a külső Váci úton található töltőállomásán is elektromos töltőegységeket alakított ki.

 

A MOL Magyarországról

A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Közel 500 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:
MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2018-09-14 A MOL immár három egymást követő évben bekerült a Dow Jones Fenntarthatósági Indexbe

  • A tagsággal a MOL az Upstream valamint az integrált olaj- és gázipari cégek világrangsorában a legjobb 15% közé került fenntarthatósági teljesítménye alapján
  • A MOL az egyedüli feltörekvő európai vállalat, amely tagja a Dow Jones Fenntarthatósági Indexnek
  • A MOL-csoport folyamatosan kiemelkedő eredményeket ér el a vezető fenntarthatósági mutatókat tekintve

Budapest, 2018. szeptember 13. – Fenntarthatósági szempontból a MOL továbbra is az egyik vezető vállalat a közép-kelet-európai régióból, amely bekerült a világ legjobbjai közé. A vállalat immár három egymást követő évben szerepel a Dow Jones Fenntarthatósági Indexben.

A RobecoSAM által végzett éves fenntarthatósági elemzés eredményeképpen a MOL az Upstream valamint az integrált olaj- és gázipari cégek világrangsorában a legjobb 15% közé került fenntarthatósági teljesítménye alapján, és az egyetlen feltörekvő európai vállalat az Indexben.

1999-es alapítása óta a Dow Jones Fenntarthatósági Index a vállalatok környezeti és társadalmi teljesítményét, valamint gazdasági fenntarthatóságát vizsgálja, és a tagságot csak azon társaságoknak ítélik oda, amelyek a saját iparágukon belül a legjobbak közé tartoznak a megadott fenntarthatósági kritériumok alapján. Az index a fenntarthatósági mérőszámok (23 elsődleges és 100 másodlagos kritérium) széles skáláját felvonultató összehasonlításon alapul. Éppen ezért csak a legjobbnak számító vállalatok kerülhetnek be a Dow Jones Fenntarthatósági Indexbe.

A fenntartható fejlődés iránti hosszú távú elkötelezettsége miatt a MOL különösen büszke arra, hogy az iparágon belül a kiemelkedő környezeti, szociális és irányítási eredményeket felmutató társaságok közé választotta mind a Dow Jones Fenntarthatósági Index, mind az MSCI Globális Fenntarthatósági Index, mind pedig a Sustainalytics besorolása szerint. Hosszú távú stratégiai átalakulásának részeként a MOL célja, hogy üzleti tevékenysége során továbbra is szem előtt tartsa a széndioxid kibocsátás csökkentését.

A MOL-csoportról
A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 25 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 75 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig több mint 2000 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

Sajtókapcsolat:
MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2018-09-12 Elindult a MOL-csoport történetének legnagyobb organikus beruházása

  • A mai napon a MOL és a német thyssenkrupp vezetői aláírták a poliol üzemegységről szóló szerződéseket
  • Az 1,2 milliárd euróból megvalósuló üzem kivitelezése 2018 IV. negyedévében kezdődik
  • A projekt a MOL-csoport történetének legnagyobb organikus beruházása, amelynek köszönhetően az egyetlen integrált poliolgyártó lesz Közép-Kelet-Európában
  • A poliol az alapanyaga a poliuretánnak, amely az ipar „svájci bicskája”: szinte mindenhol hasznosítják az építőipartól a bútorgyártáson át az autóiparig, textiliparig.

Budapest, 2018. szeptember 12. – Mérföldkőhöz érkezett a MOL-csoport stratégiai projektje, a poliol-beruházás. A vállalat a thyssenkrupp Industrial Solutions AG képviselőivel aláírta a poliol üzem tervezési, beszerzési és kivitelezési feladataihoz kapcsolódó szerződéseket. A beruházás 200 munkahelyet teremt majd a borsod megyei Tiszaújvárosban, a MOL-csoport magyarországi petrolkémiai központjában.

Az aláírt szerződések a Tiszaújvárosban épülő poliol üzemegység teljes technológiai hátterét lefedik. Az aláírással így utolsó szakaszába lépett a MOL történetének legnagyobb organikus beruházása. A beruházás teljes összege 1,2 milliárd euró. A beruházás erősíti hazánk és ezen belül az egész észak-magyarországi régió versenyképességét. A felépülő üzemkomplexum kapacitása évi 200 kilotonna lesz, és mintegy 200 hosszútávon fenntartható munkahelyet teremt Tiszaújvárosban. A beruházás megvalósulásával a MOL-csoport lesz az egyetlen integrált poliolgyártó Közép-Kelet-Európában.

A Tiszaújvárosban megvalósuló komplexum a tervek szerint 2021 második felében kezdheti meg működését. A földmunkák és a kivitelezési feladatok 2018 IV. negyedévében indulnak.

A Magyar Kormány csaknem 12 milliárd HUF beruházási támogatással és 28 milliárd HUF adókedvezménnyel támogatja a projektet, amelyet az Európai Bizottság is jóváhagyott.

Hernádi Zsolt, a MOL-csoport elnök vezérigazgatója elmondta: A poliol projektre vonatkozó végső beruházási döntés és a megvalósításhoz kapcsolódó újabb szerződések aláírása mérföldkő a 2030-ig tartó stratégiánk végrehajtásában. Partnerünkkel, a thyssenkrupp Industrial Solutions-szal közösen a legfejlettebb, a leghatékonyabb és a környezetet leginkább kímélő technológiát használjuk majd. Az új üzem nemcsak a profitabilitásunkat erősíti, de belépőt is jelent a vegyipar újabb, még több lehetőséggel kecsegtető területeire.”

Marcel Fasswald, a thyssenkrupp Industrial Solutions ügyvezető igazgatója a következőket mondta a megállapodásról: „Az új poliol komplexum nemcsak a MOL-csoport és Magyarország számára kiemelt projekt, hanem nekünk is. A már bizonyított technológiák és az innovatív megoldások ötvözésével közösen új mércét állítottunk fel a hatékonyság, a környezetvédelem és az automatizálás terén. Várakozással tekintünk a további együttműködésre, és büszkék vagyunk arra, hogy a vegyipari üzemek tervezésében, és a hasonló nagyberuházások kezelésében szerzett több évtizedes tapasztalatunkkal segíthetjük a projektet. E mellett a poliol projekttel tovább erősítjük a thyssenkrupp üzemtervezési üzletágát is.”

Röviden a MOL-csoport petrolkémia üzletágáról
A MOL-csoport 2030-as stratégiájával összhangban a féltömegcikkek és speciális vegyipari termékek irányába bővíti petrolkémiai értékláncát, így a közép-kelet-európai régió vezető vegyipari szereplőjévé válhat. Széles körű alkalmazási lehetőségeinek köszönhetően a poliéter poliol – amely a poliuretán habok alapanyaga – jelenti a MOL petrolkémiai fejlesztéseinek fő irányát. Felhasználja például az autó-, az építő-, a csomagoló- illetve a bútoripar is. A MOL célja, hogy a teljesen integrált értékláncára, legkorszerűbb technológiai eszközeire és a kimagasló szolgáltatási színvonalára építve a régióban működő poliuretán termelők stratégiai partnere legyen.

A MOL-csoportról
A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 26 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 80 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig közel 2000 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 9 országában.


Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2018-09-05 Folytatja duális képzését a MOL Petrolkémia

2018. szeptember 5. – A MOL Petrolkémia Zrt. az idei esztendőben is elindítja a vegyésztechnikus, illetve a villanyszerelő duális képzési programját. A képzésre a MOL Petrolkémia által felújított oktatótermekben, illetve a korszerű művelettan laboratóriumaiban kerül sor. A képzési feltételek fejlesztésére több száz millió forintot fordított a vállalat.

A kiemelkedő eredménnyel végző első vegyésztechnikusi évfolyam után a MOL Petrolkémia úgy döntött, elindítja a duális képzési programjának második évfolyamát is. Az oktatási programnak köszönhetően 33 tanuló – 30 vegyésztechnikus és 3 villanyszerelő – szerezhet értékes gyakorlati tapasztalatot a MOL Petrolkémia tiszaújvárosi műszeres analitikai laboratóriumában és üzemeiben.

Az új évfolyam megújult környezetben kezdheti meg a tanévet: a vállalat több száz millió forintot fordított a képzési feltételek fejlesztésére. A beruházás keretében 2 darab, 30 fő befogadására alkalmas oktatótermet alakított ki a MOL Petrolkémia, valamint megújultak az irodahelységek és laborterek is. A legmagasabb szintű gyakorlati képzés biztosítása érdekében 13 vegyipari berendezést telepített a vállalat.

A vegyésztechnikus és villanyszerelő duális képzés megszervezésében ismét a régió két kiemelkedő szakképzési intézménye, a Debreceni Szakképzési Centrum Vegyipari Szakgimnázium, illetve a Szerencsi Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Szakközépiskola és Szakgimnázium lesz a MOL Petrolkémia partnere. Az elméleti oktatás szeptembertől októberig tart, a gyakorlati képzés pedig novemberben veszi kezdetét.

A MOL-csoport – hosszú távú üzleti stratégiájával összhangban – 2030-ig összesen 4,5 milliárd dollárból fejleszti petrolkémiai üzletágát, emiatt a szakképzett munkaerő utánpótlása kulcsfontosságú a MOL Petrolkémia számára. A duális képzési program kiváló lehetőséget teremt arra, hogy a vállalat megszólítsa a legtehetségesebb fiatal szakembereket. Az első vegyésztechnikusi évfolyamon végzett diákok közül 4-en döntöttek úgy, hogy a MOL Petrolkémiánál folytatják karrierjüket, miközben levelező képzésen tanulnak tovább.

 „Az első, rendkívül sikeres évfolyam után egy pillanatig sem volt kérdés, hogy folytatjuk a duális képzési programunkat. A képzési feltételeket fejlesztettük, így még hatékonyabban adhatjuk át az évtizedek során felhalmozott tudásunkat a jövő szakembereinek. Sok sikert és eredményes időszakot kívánunk a jövő molosainak” – mondta Zsinkó Tibor, a MOL Petrolkémia Zrt. vezérigazgatója.

×
Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×