Hírek szűrése

-tól
-ig

Közlemények

2020-09-18 Ismét forintkötvényt bocsátott ki a MOL

  • A MOL ismét él az MNB Növekedési Kötvényprogramja adta lehetőségekkel.
  • A MOL kedvező kibocsátási feltételekkel 36,6 milliárd forint értékű forintkötvényt bocsát ki.
  • A kötvények futamideje 10 év.

A MOL élve a kedvező kibocsátási feltételekkel 36,6 milliárd forint értékű forintkötvényt bocsátott ki az MNB Növekedési Kötvényprogramjának keretében.

Éves kamatozású kötvényekről van szó, melyek 1.697%-os átlaghozammal (1.1%-os névleges kamattal (kupon)) kerültek kibocsátásra. A kötvények futamideje 10 év, lejáratkor egy összegben törlesztendőek

A kötvények címlete HUF 50.000.000, és minősített befektetők részére értékesíthető.

Ez már a második alkalom, hogy a MOL él az MNB Növekedési Kötvényprogramja adta lehetőségekkel.Tavaly 28,4 milliárd forint értékben bocsátott ki ilyen kötvényt. Ezt követően idén az MNB egy vállalatcsoporttal szembeni kitettségének megemelése után újra tudott élni a lehetőséggel. A 2019-es kibocsátáshoz hasonlóan ezt a kötvényt is a forgalomba hozatalt követően a Budapesti Értéktőzsde (a BÉT) által működtetett XBond multilaterális kereskedési rendszerbe kívánja bevezetni.

„A MOL erős vállalat, amely sikeresen reagált a válság kihívásaira mind a pénzügy mind a pedig védekezés területén. Stabil pénzügyi pozíciónk lehetővé teszi, hogy tovább növekedjünk, és éljünk a piac adta lehetőségekkel. Ez az oka annak is, hogy ismét úgy döntöttünk, részt veszünk a Növekedési Kötvény Programban. A jelenlegi kibocsátás a magyar forint piacon igen jó kondíciókkal érhető el.” - mondta Hernádi Zsolt, a MOL-csoport elnök vezérigazgatója.

„A Magyar Nemzeti Bank a Növekedési Kötvényprogram tavalyi elindításával egyértelműen a tőkepiac fejlesztését tűzte ki célul, így külön öröm számunkra, hogy nem csak Magyarország, de Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb vállalata 2019 után 2020-ban is folytatta részvételét programban. Az MNB elkötelezett abban, hogy a hazai kötvénypiacon további, hasonlóan sikeres kibocsátásokra kerüljön sor.” - mondta Patai Mihály, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke.

 

2020-09-08 A MOL újabb együttműködése az újrahasznosított műanyagok területén

Budapest, 2020. szeptember 8. - A MOL-csoport stratégiai partnerségre lépett a svájci, Meraxis kereskedelmi cégcsoporttal. Ennek keretében a két cég magas minőségű, újrahasznosított alapú poliolefin műanyagkeverék (kompaundok) fejlesztésébe és gyártásába kezd, majd ezek globális terjesztését is vállalja. A MOL-csoport elkötelezett a fenntartható vegyipar mellett és hosszútávú célja, hogy újrahasznosításban Kelet-Közép-Európa vezető vállalata legyen .

A Meraxis kiváló minőségű, lakossági hulladékból származó újrahasznosított műanyaggal látja majd el a MOL-csoportot, amelyeket a MOL primer poliolefin termékeivel kevernek majd össze. A MOL és a Meraxis közös kompaundáló (kompaund - adott célra összeállított műanyagkeverék) ismereteinek felhasználásával a partnerek új termékportfóliót fejlesztenek ki, amelyet – a tervek szerint – elsőként a MOL-csoport tagvállalatánál, a németországi Aurora Kunststoffe GmbH-nál fognak gyártani. Ezeket az anyagokat az autó-, építő- és a csomagolóiparban használják majd. A disztribúció a jövőben mindkét partner felelőssége lesz. A partnerség egyedi értékajánlatot teremt a vevők számára azáltal, hogy kompetenciát kínál a teljes értékláncban, a beszerzéstől, a kompaundáláson át, az értékesítésig és a műszaki tanácsadásig. A két vállalat ügyvezető igazgatói közös szándéknyilatkozatot írtak alá az együttműködésről.

A MOL-csoport kulcsfontosságú stratégiai partner számunkra. Európa egyik vezető polimergyártójaként a MOL évek óta elkötelezett a zárt láncú körforgásos gazdaság iránt” – mondta dr. Stefan Girschik, a Meraxis Csoport vezérigazgatója. „ Célunk, hogy a két vállalat közös szaktudását felhasználva kielégítsük az autó-, az építő- és a csomagolóiparban a magas minőségű újrahasznosított műanyagok iránti növekvő keresletet. A minőségi újrahasznosított anyagok gyártásában még számos kihasználatlan lehetőség van. Az ehhez hasonló stratégiai együttműködések azonban lehetővé teszik számunkra, hogy kulcsfontosságú lépést tegyünk az újrahasznosítás optimalizálása felé.”

A kompaundálás fontos lépés a MOL számára, hogy Kelet-Közép-Európa vezető vegyipari szereplője legyen. Mivel a szabályozások és a vásárlói preferenciák is folyamatosan változnak, a MOL-csoport felismerte az újrahasznosított anyagok használatának fontosságát, iparágtól függetlenül. A partnerség lehetővé teszi számunkra, hogy olyan újrahasznosított alapú műanyag kompaundokat fejlesszünk ki gyorsan, amelyek megfelelnek a vevők elvárásainak, valamint kiegészítik a primer alapú kompaund fejlesztéseinket is. Ez a partnerség hozzáférést biztosít számunkra a legjobb minőségű nyersanyagforrásokhoz, emellett folyamatosan bővítjük nemzetközi értékesítési hálózatainkat megfelelő minőségű és mennyiségű újrahasznosított anyag biztosításával. Továbbá, a Meraxis egész értékláncra kiterjedő szakértelmével a MOL gyorsabban lesz képes elérni fenntarthatósági céljait” – hangsúlyozta Szabó Gabriel, a MOL-csoport Downstream üzletágának ügyvezető igazgatója.

Európa egyik vezető polimergyártójaként, a MOL évek óta bővíti petrolkémiai portfólióját. A MOL célja, hogy Közép-Kelet-Európa vezető újrahasznosító és kompaundáló vállalata legyen. A MOL-csoport 2019 novemberében lépett be a kompaundálás területére a német, Aurora Kunststoffe felvásárlásával. Emellett pedig további lépéseket tesz „Enter Tomorrow” elnevezésű, 2030-as stratégiájának megvalósítására, amelynek egyik legfőbb eleme a Downstreamben a magasabb hozzáadott értékű petrolkémiai termékek növelése.

A Meraxis több mint egy éve jött létre két globális, svájci székhelyű cég, az MB Barter & Trading, valamint a Rehau GmbH összeolvadásával. Utóbbi többek között felelős a Rehau Csoport globális termeléséért és nyersanyagbeszerzéséért is. A cég megalakulása óta folyamatosan bővíti mind primer, mind pedig újrahasznosított anyagon alapuló portfólióját. Ennek elősegítésére a disztribútorcég számos partnerrel és beszállítóval dolgozik együtt globálisan, a megfelelő minőségű és mennyiségű műanyag-regranulátum és re-kompaund egyidejű biztosítása érdekében.

Sajtókapcsolat: Elena Seifert
möller pr GmbH
Phone: +49 (0)221 80 10 87-84
Email: es@moeller-pr.de
www.moeller-pr.de

A Meraxis csoportról

A több mint 2 milliárd eurós éves árbevétellel rendelkező Meraxis az egyik vezető nemzetközi disztribútor a polimerek területén. A svájci kereskedőcsoport testreszabott megoldásokat kínál az egész világra kiterjedő logisztikai hálózatának és a globális polimerpiacokhoz való hozzáférésének köszönhetően. A teljes körű szolgáltatásokat nyújtó cég a globális kereskedelemben, a polimerfejlesztésben és -feldolgozásban szerzett sokéves tapasztalatát egyesíti szilárd anyag- és termékismeretével. A Meraxis szinte minden iparágba beszállít – az autóipartól és az építőipartól kezdve a csomagolóiparig. A Svájc, Muri bei Bern székhelyű cég termékportfóliója, a klasszikus polimereken (PE, PP, PET, PVC) kívül magában foglal műszaki és magas hőmérsékletű hőre lágyuló műanyagokat, mesterkeverékeket, adalékanyag-lágyítókat, bevonó- és nyomdafestékeket és újrahasznosított anyagokat. Alkatrészek, gépek, rendszerek és különböző műanyag-feldolgozó szerszámok és ezekhez kapcsolódó szerviz- és tanácsadó szolgáltatások egészítik ki a portfóliót. A polimerdisztribútor elkötelezett a fenntartható és innovatív polimermegoldások folyamatos fejlesztése iránt. Egyedülálló „egyablakos” megközelítésével a Meraxis jelentős hozzáadott értéket teremt a vevők számára azáltal, hogy teljes körű megoldásokat kínál a primer, valamint újrahasznosított alapú műanyag-kompaundok és digitális terméklánc szolgáltatások terén.

Web: https://www.meraxis-group.com/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/meraxis-group/
YouTube: https://www.youtube.com

A MOL-csoportról

A MOL-csoport egy integrált nemzetközi olaj- és gázipari cég, Budapest (Magyarország) székhellyel. Több mint 40 országban van jelen, és 25.000 fős dinamikus nemzetközi munkaereje által 100 éve fontos szereplője az olajiparnak. Kutatási és termelési tevékenységét több mint 75 éves szénhidrogén-ipari tapasztalata támogatja. Jelenleg 9 országban folytat kitermelési tevékenységet és 13 országban végez kutatásokat. A MOL-csoport három olajfinomítót és két petrolkémiai gyárat működtet integrált rendszerben Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban; emellett 1.933 benzinkutat üzemeltet 10 országban a kelet-közép- és dél-európai régióban.

Web: www.molgroup.info
Press contact: internationalpress@mol.hu

2020-08-13 Pantl Péter lesz a MOL-csoport új kommunikációs igazgatója

Budapest, 2020. augusztus 13. – Szeptember 1-jétől Pantl Péter váltja Szollár Domokost a MOL-csoport kommunikációs igazgatói pozíciójában. A szakember a vállalatcsoport teljes kommunikációjáért felel majd és közvetlenül Világi Oszkárnak, a MOL-csoport Innovatív Üzletágak és Szolgáltatások Ügyvezető Igazgatójának riportál. Szollár Domokos a vállalatcsoport kabinetfőnökeként folytatja karrierjét.

Pantl Péter az elmúlt 5 évben a HELL Energy nemzetközi kommunikációs- és marketingigazgatója volt. Ezt megelőzően csaknem 20 évet töltött a médiában, ahol különböző pozíciókat töltött be, többek között a Marquard Media Magyarország Kft. férfi életmód divíziójának tartalomigazgatója volt. Diplomáját a Szegedi Tudományegyetemen szerezte média- és kommunikációs szakon.

„Nagyon tartalmas időszak van mögöttem, amelyet szeretnék megköszönni a HELL tulajdonosainak, a cég menedzsmentjének és a volt kollégáimnak. A MOL által kínált lehetőség egy újabb szakmailag fontos állomás számomra, amely egyben izgalmas kihívás is, hiszen a térség egyik legnagyobb és nagyrabecsült vállalatánál dolgozhatok majd.” 

Szollár Domokost 2019 májusában nevezték ki a MOL-csoport kabinetfőnökének, amely pozíció mellett egyúttal betöltötte a vállalatcsoport marketing és társasági kommunikációs igazgatói posztját is. 2011-ben csatlakozott a MOL-hoz, korábban a Bajnai-kormány szóvivője volt, és 5 évet dolgozott a Budapest Airport kommunikációs vezetőjeként.

A váltás kapcsán Szollár Domokos elmondta: „Pétert alapos és hosszú kiválasztási folyamat során, éles versenyben választottuk ki. Több mint egy éve keressük a megfelelő embert, az eredménnyel pedig elégedettek vagyunk: a kommunikáció és a MOL-csoport márkái jó kezekbe kerülnek, örömmel adom át a stafétát Péternek.”

2020-08-10 Használt sütőolajból bioüzemanyag: a MOL több mint 1900 tonna használt sütőolajat gyűjtött össze az elmúlt kilenc évben

  • A MOL használt sütőolaj-gyűjtő programja 2011-ben indult, és azóta több mint 1900 tonna sütőolaj gyűlt össze.
  • A legaktívabb régió egyértelműen Pest megye 775 tonnával, a második Győr-Moson-Sopron 116 tonnával, a környezettudatosság képzeletbeli dobogójának harmadik helyezettje pedig Veszprém megye, 86 tonnányi összegyűlt használt sütőolajjal.

Budapest, 2020. augusztus 10. – A biodízel nemzetközi napja alkalmából a MOL ismét a környezettudatosságra és a használt sütőolaj környezetbarát elhelyezésére hívja fel a figyelmet. A vállalat 2011-ben indította útjára használt sütőolaj-gyűjtő programját, amelynek keretében az elmúlt években több mint 1900 tonna használt sütőolaj gyűlt össze, és ezzel a lakosság több ezer liter élővizet kímélt meg az elszennyezéstől.

Magyarországon évente több tízezer tonna étolajat használnak fel. A felhasználás során keletkező használt sütőolaj sorsa azonban csak az üzemi konyháknál, éttermeknél megoldott, ahol szervezetten folyik a hulladék elszállítása és feldolgozása. A háztartásokban használt sütőolaj rendre a lefolyókba vagy a szemétbe kerül. Ez igen káros, hiszen a csővezetékek falára lerakódva a csatorna dugulását okozza, melyről nemrég a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. csatornaillemtan-kampánya során egy figyelemfelkeltő animációs videót is kikészített. A használt sütőolaj a háztartási szemétbe öntve sincs ideális helyen, hiszen nehezen lebomló anyagként jelenik meg a hulladéklerakókban. Ha pedig a sütőolaj gondatlanságból vagy szándékosan az élővizekbe jut, az még veszélyesebb: tavakban, folyókban a víz felszínén úszva meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítja a vízi élőlényeket. Egyetlen csepp használt étolaj akár ezer liter élővizet is elszennyezhet.

A háztartásokban használt sütőolaj környezetbarát tárolására teremtett ideális megoldást a MOL, amikor országszerte legalább 350 töltőállomásán helyezett ki gyűjtőtartályokat, így a lakosság egyszerűen, gyorsan, környezetbarát módon „szabadulhat meg” a használt étolajtól. A számok pedig magukért beszélnek, hiszen a kezdeményezés elindításától, 2011-től kezdve több mint 1900 tonna használt sütőolaj gyűlt össze a MOL töltőállomásain. A környezettudatosság képzeletbeli dobogójának első helyezettje Pest megye, itt adták le a legtöbb használt sütőolajat, 775 tonnát. A második Győr-Moson-Sopron 116 tonnával, a harmadik helyezett pedig Veszprém megye, 86 tonnányi összegyűlt használt sütőolajjal.

A kijelölt MOL töltőállomásokon leadott használt olajat a Biofilter Kft. gyűjti össze és tisztítást követően juttatja el a Rossi Biofuel komáromi üzemébe, ahol bioüzemanyagot gyártatnak belőle. Ennek köszönhetően környezetre káros hulladék helyett újrahasznosított, környezetbarát terméket állítanak elő, amelyet a MOL százhalombattai finomítójában használnak fel biokomponensként a gázolaj gyártásához.

A legközelebbi használt sütőolajat átvevő töltőállomások listája megtalálható a töltőállomás keresőn.

A MOL Magyarországról
A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Mintegy 450 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2020-08-05 Újabb elektromos autókkal bővül a MOL Limo flottája

  • 30 darab Hyundai Kona Electric modellekkel bővül a MOL Limo flottája
  • A nyári programokhoz remek lehetőséget biztosítanak a MOL Limo autói: a napi bérlési konstrukcióban bármely belföldi úti célt elérhetik a felhasználók, vagy külföldre utazva a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is letehetik az autókat.

Budapest, 2020. augusztus 5. – 30 darab Hyundai Kona Electric modell érkezik a MOL Limo flottájába. Az új elektromos autó hosszú hatótávolságából adódóan a felhasználók akár vidékre is utazhatnak, kihasználva az autómegosztó szolgáltató nemrég bevezetett napi bérlési lehetőséget.

A Kona Electric a kategória egyik legkiválóbb hatótávolsága mellett fejlett kapcsolódási és biztonsági szolgáltatásokat kínál, mindezt egy merész formatervezésű városi szabadidőjármű karosszériájában. A 39 kWh akkumulátorral szerelt kivitel egyetlen feltöltéssel akár több mint 305 kilométert (WLTP) tud megtenni, így akár családi utakra is kiválóan alkalmas. A modellfrissítések nyomán a típus az eddigieknél is több ügyfélelőnyt kínál. Az autók ülés- illetve kormányfűtéssel és tolatókamerával érkeznek, sőt elérhető lesz mind az Android Auto, mind pedig az Apple CarPlay funkció, és így a felhasználók pillanatok alatt összekapcsolhatják okostelefonjukat az autó multimédiás rendszerével.

„Felhasználóink nemcsak kíváncsiságból, az újdonság varázsa miatt keresik az elektromos autókat, hanem a környezettudatosság is egyre inkább szempont a számukra. A fenntarthatóság a MOL értékrendjében is kiemelt szereppel bír, amit az autómegosztó flottánkkal, valamint annak legújabb elektromos modelljével tovább erősítünk” – mondta Czikora Tamás, a MOL-csoport mobilitási vezetője.

Az új elektromos modellt augusztus 5-től a havi díjas felhasználók 95 Ft/perc alapon vehetik igénybe, az alkalmi felhasználók pedig percenként 119 forintért. A Kona Electric hatótávolságából adódóan ideális a Budapesten kívüli utakra is, a modell egy egész napra 15 999 forintért érhető el a havi díjas felhasználók számára (alkalmi felhasználóként: 19 999 Ft).

„A MOL limo flottájának új tagja, a Hyundai KONA EV igazi sikermodell, és számos területen bizonyított már. A használók egy olyan jól használható, praktikus és vonzó megjelenésű, ráadásul környezetbarát autóval utazhatnak, amely semmiféle kompromisszumot nem igényel a használat során. Büszkék vagyunk arra, hogy a MOL limo ezt a kiváló terméket és a márkánkat választotta” – tette hozzá Kovács Pál, a Hyundai Holding Hungary ügyvezetője

Júniustól a hagyományos, percdíjas bérlési konstrukció mellett kedvező áron, napi díjas bérlés keretében is elérhető a MOL Limo szolgáltatása. Így a felhasználók a Balatonra, a Velencei-tóra is kiruccanhatnak vagy bármilyen vidéki utazáshoz igénybe vehetik a MOL Limo autóit. Sőt, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren lévő dedikált parkolóhelyeket szintén újra használhatják a felhasználók.

2020-08-03 Elindult a MOL töltőállomásokon ingyenesen elérhető Drive magazin internetes weboldala, a drive.hu

Budapest, 2020. augusztus 3. – A MOL-csoport kéthavonta, 110 ezer példányban megjelenő, ingyenes utazási magazinjának digitális felületén bel- és külföldi utazásokkal kapcsolatos aktuális híreket, információkat, izgalmas úti beszámolókat olvashatnak a látogatók.

A Drive magazin weboldala a nyomatott lap tartalmain kívül további utazással kapcsolatos cikkekkel, videókkal, közismert emberekkel készült podcastokkal, sztárszerzőkkel várja olvasókat. „A nemzetközi webdesign-trendeket követve egy olyan oldalt szerettünk volna létrehozni, amely letisztult, könnyen kezelhető, gyors és hatékony információátadásra alkalmas, miközben arra is figyeltünk, hogy a legmodernebb vizuális megoldásokkal – animációkkal, effektekkel, parallax technikával – illetve a legújabb, automatizált social média-eszközökkel dolgozzunk. A mobile first kialakítás és a reszponzivitás természetesen alapkövetelmény volt, mivel világszinten a felhasználók nagyjából 50 százaléka már többnyire mobil eszközökről internetezik. A drive.hu oldallal elsődleges célunk a hiteles tájékoztatás és a szórakoztatás” - mondta Szollár Domokos, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója.

Az egyelőre Magyarországon elérhető weboldal hamarosan szlovák és román nyelven is elérhető lesz illetve a tervek között szerepel további országokba való kiterjeszkedése is.

A MOL Magyarországról
A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Mintegy 450 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2020-07-14 Újabb MOL találat Pakisztánban

A MOL-csoport ismét gázt és gázkondenzátumot talált Pakisztánban. A találat tovább erősíti a MOL kutatás-termelés nemzetközi tevékenységét.

A mostani találat az északon található TAL koncessziós területen történt, amelynek a MOL az operátora. A Mamikhel-S-1-es kúton elvégzett fúrás mélysége mintegy 5 kilométer, és a tesztelés során a kút naponta 6516 hordó egyenértékű szénhidrogént termelt (453 ezer köbméter/nap földgáz, illetve 3.240 hordó/nap kondenzátum). A kút további tesztelése folyamatban van.

„Nagy öröm számomra legújabb pakisztáni találatunk, amely a TAL koncesszió mélyebb rétegeiben nyit újabb lehetőségeket számunkra. Emellett a Mamikhel S-1 felfedezés tovább erősíti a térség energiabiztonságát. Ezúton is szeretném megköszönni partnereinknek és Pakisztán kormányának, hogy támogatják a MOL-t a munkájában.” - mondta Berislav Gaso, a MOL-csoport Kutatás-termelés ügyvezető igazgatója.

A MOL, mint operátor, naponta mintegy 90 ezer hordó egyenértékű szénhidrogént termel ki a TAL koncesszióban, amelyben 8,4 %-os a részesedése. A magyar vállalat partnerei a konzorciumban három pakisztáni állami és egy magán olajvállalat.

A MOL 21 éve van jelen az ázsiai államban, ahol 4 szénhidrogén blokkban van érdekeltsége. Ez a MOL 13. találata Pakisztánban, ahol a magyar vállalat által működtetett TAL koncesszió az ország második legnagyobb PB-gáz és olajtermelője, valamint a 200 milliós Pakisztán gázellátásának csaknem 9 százalékát adja.

A MOL célja kutatás-termelés üzletágának nemzetközi erősítése, amit ez a találat is elősegít. Három hónapon belül ez a MOL második találata. Márciusban a MOL Norge az Északi-tenger norvég részén talált olajat.

A MOL-csoport kutatás-termelés üzletága 14 országban van jelen, melyek közül 9 államban termel. A Közép-európai tevékenység mellett a MOL jelen van a Független Államok Közösségében, Közel-Keleten, Afrikában, Pakisztánban és az Északi-tengeren. A MOL-csoport áprilisban jelentette be, hogy megvette az amerikai Chevron azerbajdzsáni érdekeltségét a világ egyik legnagyobb olajmezőjében. A 9,5 százalékos ACG mező részesedés napi 20 000 hordóval erősíti a MOL a-csoport termelését, ami a jelenlegi termelés csaknem ötöde.

A nemzetközi terjeszkedés célja készletpótlás, hiszen a MOL szénhidrogéntermelésének mintegy 60%-a a régióból (Magyarország és Horvátország) származik. A helyi mezők azonban kimerülőben vannak, és idővel egyre kevesebb szénhidrogén termelhető ki belőlük.

2020-07-03 Új vezető a MOL-csoport Downstream üzletágának élén

Budapest, 2020. július 3. – Július 15-től a MOL-csoport Downstream üzletágának ügyvezetői igazgatói posztját Gabriel Szabó veszi át, továbbra is ellátva a MOL szlovákiai leányvállalata, a Slovnaft vezérigazgatói feladatait is. Elődje, Horváth Ferenc 17 sikeres év után új kihívások elé néz a vállalatcsoporton belül.

 

Gabriel Szabó 2001-ben csatlakozott a Slovnaft Forrásallokáció csapatához közgazdászként. Számos pozíciót töltött be a vállalatnál, 2012-ben a Slovnaft Downstream Üzletágának Igazgatójává, 2016 decemberétől pedig a Slovnaft vezérigazgatójává nevezték ki. 2019 februárjától tölti be a MOL-csoport Logisztika Ügyvezető Igazgatói posztját. Gabriel Szabó a Downstream csoportszintű vezetése mellett továbbra is ellátja a Slovnaft vezérigazgatói feladatait és tagja marad a vállalat ügyvezető testületének. Gabriel Szabó vezetésével a MOL-csoport Downstream üzletága új korszakba lép, tovább erősítve a vállalatcsoportot, és fontos szerepet játszik majd az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaság felé való átmenetben, valamint a klímaváltozás kihívásainak kezelésében.

 

Horváth Ferenc, a MOL-csoport Downstream ügyvezető igazgatója a vállalatcsoporton belül, az elnök-vezérigazgató megbízottjaként folytatja karrierjét, melynek részeként nemzetközi stakeholder menedzsmenttel, tehetséges szakemberek támogatásával és a vállalati kultúra fejlesztésével foglalkozik majd.

 

Horváth Ferenc 2003-tól a Termékelőállítás- és Kereskedelem Divízió ügyvezető igazgatójaként, majd 2011-től az újonnan létrejött Downstream üzletág ügyvezető igazgatójaként komoly sikereket ért el. Vezetéséhez fűződik az integrált Downstream értéklánc megteremtése, és a MOL vezető petrolkémiai szerepének megteremtése Közép-Kelet Európában. Irányításával a MOL-csoport Downstream üzletága növelte a teljes értéklánc versenyképességét és eredményességét. Vezetői csapatának köszönhető, hogy a MOL-csoport visszakerült a globális petrolkémiai térképre új fejlesztési projektek sorával, mint például az LDPE4, a butadén, mesterséges gumi és poliolgyártó egységek. Mindez lehetővé tette, hogy a MOL jelentős szereplő lett a műanyag újrahasznosítás piacán és erősítette autóipari beszállító pozícióját is.

 

A MOL-csoportról

A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 25 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 80 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport három finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig mintegy 1900 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

 

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció

@: pressoffice@mol.hu

2020-07-01 Új fizetési megoldást vezet be a MOL az e-autó töltésre

Budapest, 2020. július 1. – Elérhető az elektromos autósok által nagyon várt MOL Plugee alkalmazás az elektromos töltők egyszerű és gyors használatára, amellyel a töltés kedvezményes árakon vehető igénybe. Az applikációt elsőként Magyarországon vezette be a vállalat, és egy újfajta, az autók villamos energia felvételi képességét figyelembe vevő fizetési megoldást tesz lehetővé, még inkább alkalmazkodva az elektromos autóval rendelkezők igényeihez.

A MOL az elektromos autó tulajdonosok körében végzett reprezentatív online felméréséből1 kiderült, hogy 10-ből 6 válaszadó egyértelműen az alacsony fenntartási költségek miatt használ elektromos autót, és minden második válaszadónak fontos szempont az autó környezetbarát mivolta is. Az e-autó tulajdonosok többsége a fogyasztás (kWh) alapú fizetési megoldást preferálja, de sokan választanák a kombinált kWh és percalapú fizetési megoldást is. Ezekre a felhasználói igényekre reagálva fejlesztette ki a MOL a MOL Plugee alkalmazását, és ezentúl - a továbbra is választható fix töltési díj mellett - az applikáció révén a felvett energia mennyiségétől (Ft/kWh), a töltőtípustól (AC/DC), valamint kisebb részben a töltés időtartamától (Ft/perc) függően alakulnak a díjak. A MOL Plugee applikáció letölthető az App Store-ból és Google Play-ből. A szolgáltatásra történő regisztráció ingyenes, az elektromos töltők használatának díjait tartalmazó táblázat pedig a közlemény végén található.

A MOL 2012 óta jelen van az elektromos töltő szolgáltatások piacán, folyamatosan figyelemmel követjük globálisan mind a piac változását, mind pedig az elektromos autósok igényeit, amit nemcsak az árazásban, de a szolgáltatásaink, valamint a töltőinfrastruktúra kialakításakor is figyelembe vettünk. Elérkeztünk egy fontos mérföldkőhöz, mert egyrészt jelentős mértékben növeljük ügyfeleink komfortérzetét, másrészt az applikáció teremti meg az alapot arra, hogy további innovatív megoldásokkal jöjjünk elő a későbbiekben és ezzel Közép-Kelet Európa vezető e-mobilitás szolgáltatójává váljunk” – mondta Tóth-Fekete Róbert, a MOL-csoport Alternative Fuels területének vezetője.

Az Android és iOS készülékeken elérhető alkalmazást a nemzetközileg is elismert, e-mobilitási platform szolgáltató cég, a Driivz készítette el a MOL által kidolgozott egyedi koncepció alapján. Így például az e-autósok látni fogják valamennyi töltő esetében a kihasználtságok alakulását, vagy különböző okos töltési funkciók révén a mobiljukon követhetik nyomon, hogy áll az autó töltése, hol található a környéken szabad e-töltő, sőt, egy központi fiókot létrehozva egy teljes autóflotta töltése is egyszerűen megoldható mostantól. Kérdések, hibaelhárítások esetére pedig 0-24 órás folyamatos ügyfélszolgálatot biztosít a MOL Plugee.

A Driivz eszközeivel felgyorsulhat az olaj- és gázipari vállalatok e-mobilitási transzformációja, éppen ezért izgatottan támogatjuk a MOL-t is, amely az e-mobilitási megoldások és innovációk egyik legfontosabb kiindulópontja Európában. Vállalatunk e-töltő platformja képes a töltők műszaki állapotának távoli felmérésére és javítására, az alkalmazás pedig rugalmasan alakítható, így képes több nyelvet és pénznemet is egyszerűen kezelni. A felhasználók számára pedig még soha nem volt ilyen egyszerű az elektromos töltők használata, egyszerűen válthatnak a vállalati flotta és a privát fiókjaik között, előre befoglalhatják a közelben kiszemelt töltőt, és készpénz használat nélkül is fizethetnek” – mondta Eyal Blum, a Driivz üzletfejlesztési igazgatója.

A MOL kutatása arra is rávilágított, hogy az e-autó tulajdonosok annyira ragaszkodnak járművükhöz, hogy csupán egyharmaduk mondta azt, hogy visszavált hagyományos autóra, ha hosszabb utazást tervez, vagy ha így jelentős pénzt spórolhat. Az e-autósok egybehangzó véleménye alapján átlagosan 62 km-es sűrűséggel lenne érdemes elektromos töltőpontokat kialakítani. A válaszadók több mint fele (67%) pedig akár külföldre is utazna elektromos autóval.

Erre pedig hamarosan minden lehetőségük meglesz, hiszen a MOL jelenleg a régió 6 országában 104, Magyarországon pedig országszerte 37 töltőt üzemeltet, ezek száma hétről-hétre emelkedik. 2020 végére 200 töltőnk lesz a régióban – részben saját beruházásban, részben pedig a NEXT-E projekt részeként–, így hamarosan a cseh határtól az Adriáig vagy a Fekete-tengerig is kényelmesen lehet autózni elektromos járművel. Ezen felül a NEXT-E program többi konzorciumi partnere – az E.ON, a HEP, a Petrol, a BMW és a Nissan – is további töltőket telepít a régió hat országában (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Magyarország és Románia. Így összesen 252 elektromos töltő lesz a régióban, 70-80 km-re egymástól.

A Plugee applikációt a felsorolt országok mindegyikében bevezeti a MOL az elkövetkezendő hónapokban, így az autósok egyetlen alkalmazással fogják tudni végigutazni egész Közép-Kelet Európát.

Az applikáción vagy a weben keresztül töltő regisztrált felhasználók 2020. szeptember 1-ig egységesen 99 Ft/kWh-ért használhatják bármelyik Plugee elektromos töltőt. Szeptember 1-től pedig a következőképpen alakulnak az áraink:

A MOL az eddigi fix díjas konstrukcióit 2020. július 1-vel megszünteti, mindemellett továbbra is kérhető a shopban kártyás töltés, azonban a MOL fejlesztéseinek köszönhetően ezek mától fix kWh mennyiségre szólnak, így DC töltés esetén 20 -és 40 kWh-s kártyák közül választhatnak a MOL ügyfelei, míg AC töltésnél 10 kWh-s egységek érhetők el. További részletek az árazásról: https://molplugee.hu/hu/araink

További információ a MOL Plugee-ról és a NEXT-E projektről: https://molplugee.hu/hu és http://next-e.eu/.

 

2020-06-30 Viszlát Fresh, helló Drive! Új utazási magazint indított a MOL

A MOL-csoport új, prémium minőségű utazási magazinnal jelentkezik július 1-jétől. A töltőállomásokon ingyenesen elérhető kiadvány kéthavonta jelenik meg.

A Drive névre keresztelt utazási magazin a magyar, a szlovák és a romániai töltőállomásokon ez idáig ingyenesen elérhető Fresh magazint váltja 2020. július 1-jétől. A három országban megjelenő új kiadvány célja, hogy hazai és határokon túli utazásra inspirálja az olvasókat, illetve segítséget nyújtson nekik, így a tematikában egyaránt fordulnak elő hosszabb útleírások, túraútvonalak, toplisták változatos témákra, városleírások, tematikus összeállítások, valamint desztinációkhoz köthető gasztronómiai érdekességek. Konkrét tippek, szállás- és étteremajánlatok, programjavaslatok és egyéb praktikus információk is helyet kapnak a lapban, olykor ismert emberek tolmácsolásában, megszólaltatásával. Bár a tartalom a határokon túlra, így a repülővel megközelíthető úti célokra is kiterjed, az elsődleges fókusz az autós utazáson van. Ennek köszönhetően az autós anyagok továbbra kiemelt helyet kapnak a tartalomban, legyen szó tesztekről, autós újdonságokról vagy éppen az autóval való utazáshoz tartozó praktikus információkról, tanácsokról. A július 1-jén megjelenő első lapszám esetében – tekintettel a pandémiás helyzetre – a magazinok a belföldi úti célokra fókuszálnak.

Erős, piacvezető márkát építünk a turisztikai szegmensben. Minőségi tartalmat állítunk elő, rendszeresen vizsgáljuk az utazni vágyó olvasóink viselkedési mintáit, melyek alapján újabb pilléreket építünk be a tartalomfejlesztés folyamatába. A lap egyelőre három országban – Magyarországon, Szlovákiában és Romániában – lesz elérhető július elejétől, de nem titkolt szándékunk a későbbiekben további országokba történő bevezetése” – mondta Szollár Domokos, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója.

A print kiadvány mellett július végén elindul a Drive magazin weboldala is, ahol a nyomatott lap tartalmain kívül további cikkekkel, videókkal, podcastokkal, sztárszerzőkkel várják majd olvasókat.

Ahogy nő az olvasók fogékonysága a digitális tartalomfogyasztásra, úgy igyekszünk mi is kiszolgálni látogatóink igényeit. Már az egészen rövid távú terveinkben is egyre nagyobb szerepet szánunk a leginnovatívabb megoldásokon alapuló digitális tartalomszolgáltatásnak. Tervünk egy, a magyar, a szlovák és a román piacon egy olyan digitális platform kiépítése, amely megkerülhetetlen felületté válik azok számára, akik utazást terveznek” – tette hozzá Szollár Domokos.

Technikai paraméterek:

Példányszám: Magyarországon 110 000, a román és szlovák két nyelven kiadott lapszámokkal együtt összesen 220 000 példányban jelenik meg.
Periodicitás: kéthavi
Oldalszám: 48+4

×
{{-- content goes here from dom --}}
A Weboldalon használt sütik beállítása

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik

Ezzel a beállítással NEM engedélyezed:

  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)
  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik
  • Statisztikai célú webanalitikai mérések
  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)

Ezzel a beállítással NEM engedélyezed:

  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik
  • Statisztikai célú webanalitikai mérések
  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)
  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Süti tájékoztató

Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×