Hírek szűrése

-tól
-ig

Közlemények

2019-11-11 A MOL-csoport tovább erősödik a műanyag újrahasznosítás piacán

A vállalatcsoport sikeresen zárta az Aurora Csoport megvásárlását

  • Az Aurora megvásárlása a MOL-csoport 2030 stratégiájának legújabb lépése, melynek fontos része, hogy a MOL az üzemanyagok mellett egyre több, magasabb hozzáadott értékű petrolkémiai terméket állít elő.
  • A tranzakció sikeres zárásával a MOL megerősíti jelenlétét a műanyag újrahasznosítás piacán, valamint erősíti autóipari beszállító pozícióját is.
  • A MOL-csoport és az Aurora célja a tovább terjeszkedés Németországban és Kelet-Közép-Európában.

Budapest, 2019. november 11. A MOL lezárta a tranzakciót, melynek eredményeként 100%-os tulajdonrészt szerzett a németországi székhelyű, műanyag újrahasznosítással foglalkozó Aurorában. A tranzakció révén a MOL megerősíti pozícióját az újrahasznosításra épülő műanyagtermékek piacán, valamint erősíti autóipari beszállító pozícióját is.

A MOL a műanyagpiac meghatározó polimer ellátója, és folyamatosan bővíti petrolkémiai értékláncát a magas hozzáadott értékű, keresett termékekkel. Ezért a MOL saját beruházásokkal és cégvásárlásokkal szélesíti a jelenlegi termékportfólióját. Ennek célja, hogy magas szintű szakértelmet és képességet szerezzen mind a saját gyártású, mind az újrahasznosított műanyag alapú termékek terén. A mostani akvizíciójával a MOL az Aurora kiváló műszaki műanyag és újrahasznosításra épülő műanyag alapú kompaundjaival, vagyis adott felhasználásra összeállított polimer termékekkel bővíti termékportfolióját.

Az Aurora innovatív termékei és üzleti modellje jól kiegészítik a MOL jelenlegi petrolkémiai portfolióját, és hozzájárulnak fenntarthatósági céljainak megvalósításához. Az Aurora üzemei Baden-Württemberg tartományban, autógyárak közelében találhatóak, üzleti modellje pedig egyedi, zárt láncú műanyag újrahasznosításra épül. A társaság összegyűjti az ipari műanyaghulladékot, újrahasznosítja oly módon, hogy javítja a műanyag tulajdonságait. Egy fejlettebb terméket állít elő, ami jól illeszkedik az autóipari igényekhez. Az Aurora know-how-jának és zárt láncú rendszerének kiaknázásával a MOL tovább növelheti piaci részesedését, miközben csökkenti a környezeti terhelést.

Az akvizíció újabb fontos mérföldkő a MOL transzformációs folyamatában, amelynek egyik célja, hogy a MOL a kelet-közép-európai régió vezető vegyipari vállalata legyen. Felelős vállalatként a MOL a műanyag újrahasznosítás területén is egyre nagyobb szerepet vállal. Ennek egyik lépéseként tavaly stratégiai partnerségre lépett az újrahasznosítással foglalkozó német APK vállalattal is. 

 „Az Aurora újrahasznosításra épülő termékei nagymértékben kiegészítik a jelenlegi termékláncot, hangsúlyozva növekvő erőfeszítéseinket a fenntarthatóbb működés felé. Ahogy igyekszünk megerősíteni a MOL jelenlétét autóipari beszállítóként, felismertük a kompaundok kulcsfontosságú jelentőségét, amit integrálni szándékozunk az üzleti portfoliónkba.” – mondta Horváth Ferenc a MOL-csoport Downstream üzletágának ügyvezető igazgatója.

Vezető ESG (környezetvédelmi, társadalmi és társaságirányítási teljesítményt vizsgáló) minősítő cégek, többek közt a Dow Jones fenntarthatósági index (amelyben a MOL az egyetlen európai feltörekvő piaci vállalat), az MSCI és a Sustainalytics igazolták a MOL erőfeszítéseit a fenntarthatóság és az alacsony szén-dioxid kibocsátású gazdaságra való áttérés terén.

Kapcsolatpressoffice@mol.hu 

2019-11-05 Új városi autókkal erősít a MOL Limo

  • A közösségi autószolgáltató 150 darab új Kia Picanto modellt állít üzembe a régebbi VW Up!-ok helyére.
  • Első körben 40 autó áll forgalomba, majd az év végéig folytatódik a Limo-flotta megújulása
  • Az új autókat fűthető ülésekkel és kormánnyal szerelik fel a téli hónapokra.

Budapest, 2019. november 5. – Új modellekkel, 150 darab Kia Picanto-val lesz gazdagabb a MOL Limo flottája. Az új autók a régebbi, benzines Volkswagen Up! modellek helyére érkeznek, első körben 40 darab autó áll forgalomba, majd fokozatosan az év végéig mind a 150 elérhető lesz a flottában. A Kia Picanto percdíja megegyezik a VW Up! modellekével, vagyis a rendszeres felhasználók 990 Ft havi díj mellett, percenként 66 forintért használhatják a járműveket, míg az alkalmi felhasználók percenként 77 forintért vehetik igénybe a szolgáltatást.

November 5-én állnak üzembe a MOL Limo közösségi autóflottájának új tagjai, első körben 40 darab Kia Picanto. Az autók 150 nyugdíjba vonuló, régebbi benzines WV Up!-ot váltanak, nem kell azonban aggódniuk azoknak sem, akik szerették a VW-eket, hiszen ezekből is marad még, illetve a Picanto modellek rendelkeznek az Up! minden jó tulajdonságával. A Kia 2016-ban bemutatott modellje alacsony, átlagosan 4,5 l/km fogyasztásával ideális a rövid, Budapesten belüli utakra, és kis méretének, sőt a tolatóradarjának köszönhetően a parkolás sem jelent gondot. Alacsony fogyasztásához illően a közösségi Picanto-k használati ára is kedvező, havi díjas konstrukcióban 66, alkalmi felhasználás esetén 77 forintos percdíjjal használhatók, vagyis ugyanannyiba kerül, mint az VW Up! használata.

„Idén rengeteg újdonság történt a MOL Limo háza táján, 50 elektromos Smarttal bővült a flotta, és június elejétől a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre is eljuthatunk a közösségi autómegosztó járműveivel. Az év végéhez közeledve sincs megállás, ezúttal ugyan azonos kategóriájú autót hoztunk be a flottába, azonban kényelmi funkcióit tekintve biztos vagyok benne, hogy a felhasználók örömmel fogadják a Picanto-k magasabb felszereltségét és hagyományos automata váltóját” – mondta Sáreczky Richárd, a MOL Limo ügyvezető igazgatója.

Hatékonyságuk mellett a Picanto-k további extra funkciókkal is rendelkeznek, amelyek várhatóan hamar népszerűvé teszik az új autókat. A fűthető első ülések és a bőrborítású, szintén fűthető kormánykerék miatt az autók ideális választásnak bizonyulnak a téli hónapokban. A vezetési élményt tovább fokozzák az olyan kényelmi és biztonsági szolgáltatások is, mint az automatikus világításkapcsoló, a tolatóradar, a blokkolásgátló, valamint az elektronikus menetstabilizáló és a visszagurulás gátló rendszer.

„A Kia Picanto tökéletes városi kisautó akár a közösségi autózáshoz, akár magántulajdonú használathoz” – mondta Nagy Norbert, a Kia Motors Hungary ügyvezető igazgatója. „Büszke vagyok arra, hogy autóinkat most még szélesebb körben ismerhetik meg a felhasználók. A járművek számtalan olyan funkcióval érkeznek, melyek biztosan hozzájárulnak a felhasználók kényelméhez és komfortérzetéhez.”

A MOL Limo szolgáltatása folyamatosan fejlődik, idén jelentősen bővült a közösségi autószolgáltató flottája és kiszolgálási területe is. Mára az eredetileg 300 autóval induló Limo flottája 450 járműből áll, ezzel párhuzamosan növekedett a szolgáltatás lefedettsége is. Idén a MOL Limo a magyar autómegosztók közül egyedüliként alakított ki dedikált parkolóhelyeket a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén.

Új városi autókkal erősít a MOL Limo

2019-11-04 A MOL 9,57%-os részesedést vásárolt az azerbajdzsáni ACG olajmezőben és 8,9%-os részesedést a BTC vezetékben

  • Az ACG Azerbajdzsán legnagyobb, stratégiai fontosságú olajmezője, a BTC csővezeték pedig az azeri kőolajexportban játszik kulcsfontosságú szerepet; a tranzakció lezárultával a MOL a harmadik legnagyobb partner lesz a mezőn.
  • A zárást követően tranzakció azonnal pozitív hatással lesz a MOL EBITDA-jára, szabad cash flow termelésére, a vállalat egy részvényre jutó eredményére, továbbá napi mintegy 20.000 hordóval járul hozzá a vállalatcsoport nettó szénhidrogéntermeléshez.
  • A tranzakció tovább erősíti a MOL kutatás-termelési szegmensének nemzetközi jelenlétét.
  • Összehangban van a MOL 2030-as stratégiájával is, hiszen tovább erősíti a vállalatcsoport integrált, külső környezet változásával szemben ellenálló üzleti modelljét.

Budapest, 2019. november 5.A MOL-csoport és az amerikai Chevron ma aláírta a Chevron azerbajdzsáni érdekeltségeinek megvásárlásáról szóló szerződést. A megállapodás értelmében a MOL tulajdonába kerül a BP által üzemeltetett Azeri-Chirag-Gunashli (ACG) olajmező 9,57%-os részesedése, továbbá a földközi-tengeri Ceyhan kikötőjében véget érő Baku-Tbilisi-Ceyhan (BTC) vezeték 8,9%-os Chevron részesedése is. A megállapodás értéke 1,57 milliárd dollár. A tranzakció lezárultával a MOL a harmadik legnagyobb partner lesz az ACG-ben.

Az ACG mező Azerbajdzsán legnagyobb olajlelőhelye, amely 400 négyzetkilométert foglal magába, és hat tengeri termelési platformból áll. 1997 óta folyik a területen kőolaj kitermelés, vagyis több mint 20 éve megbízhatóan működik a termelőeszköz. Az ország legnagyobb olajmezőjét a vezető olajipari cégek közé tartozó BP üzemelteti, és 2018-ban átlagosan 584 ezer hordót termeltek ki a területen. A MOL-csoport e kulcsfontosságú stratégiai eszközben vásárolt tulajdonrészével olyan vezető olajcégekkel működik együtt mint, például a BP, az Exxon, az Equinor és a SOCAR. A MOL szintén részesedést szerez a BTC csővezetékben is, amely nyersolajat szállít Azerbajdzsánból Törökország egyik földközi-tengeri kikötőjébe Ceyhanbe.

A MOL 9,57%-os részesedést vásárolt az azerbajdzsáni ACG olajmezőben és 8,9%-os részesedést a BTC vezetékben

A világszínvonalú olajmező megszerzése napi 20 000 hordóval járul hozzá a MOL-csoport éves szénhidrogén termeléséhez a következő években, és jelentősen növeli a MOL bizonyított és valószínűsíthető olajkészletét.

Az új eszközök jelentős szabad cash flow-t és EBITDA-hozzájárulást eredményeznek. Az ACG egy alacsony költségű termelőeszköz, amely nyomott olajárak esetén is profitábilisan termelhet, korlátozott befektetési igények mellett.

Ez a tranzakció kiválóan illeszkedik a MOL jelenlegi portfóliójához, és tovább erősíti a vállalat kutatás-termelés üzletágának nemzetközi portfolióját azáltal, hogy kiterjeszti jelenlétét a FÁK régióban. Az ügylet összhangban áll a 2030-as stratégiában meghatározott transzformációs célokkal is, és tovább erősíti a MOL-csoport integrált, külső környezet változásával szemben ellenálló üzleti modelljét.

A megállapodás értéke 1,57 milliárd dollár, amelyet a vállalat a rendelkezésére álló likvid forrásokból finanszíroz.

„Ez az 1,57 milliárd dolláros tranzakció kiemelkedően fontos mérföldkő, hiszen jelentős lépést tettünk a nemzetközi kutatás-termelés portfoliónk megerősítésében, üzletágunk egyik legfontosabb működési területén, a Független Államok Közösségében lépünk partnerségre a világ több vezető olajcégével. A megállapodás zárását követően termelésünk felét a Közép-Kelet Európa régión kívülről származó forrásból biztosítjuk, amely megfelelő egyensúlyt ad az üzletág számára. Ezek az új hordók tovább erősítik a külső környezet változásainak ellenálló, integrált üzleti modellünket, amely biztos hátteret nyújt a MOL 2030-as transzformációjának megvalósításához cash-flow termelésünk fokozásával, valamint lehetőségünk nyílik növelni a részvényeseinknek fizetett osztalékot” – mondta Hernádi Zsolt, a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója.

„Az ACG üzlet új fejezetet nyit a MOL kutatás-termelés üzletágának történetében, hiszen ígéretünknek megfelelően inorganikus úton pótoljuk készleteinket. Az ACG akvizíció megvalósításával megőrizzük a MOL kutatás-termelés kiváló cash flow termelő képességét hosszútávon is. Az üzletág kiváló eredményeket ért el az elmúlt három évben és ezzel a megállapodással folytatjuk a MOL kutatás-termelés nemzetközivé alakítását a MOL 2030-as stratégiájának megfelelően” – mondta Berislav Gaso, a MOL-csoport kutatás-termelésért felelős vezérigazgatója.

A tranzakció továbbra is kormányzati és szabályozói jóváhagyások függvénye, és várhatóan 2020. második negyedévében zárulhat le.

Az ACG mezőröl röviden

Az ACG Azerbajdzsán máig legnagyobb szénhidrogén-lelőhelye; A kitermelés 1997 novemberében kezdődött és a lelőhely csoport napi termelése bruttó 584 ezer hordót tett ki 2018-ban, ami az azeri kitermelés 80-85%-át jelenti. Idén lesz 25 éve, hogy Azerbajdzsán aláírta az „évszázad szerződését”: az ACG szénhidrogén-lelőhely kitermeléséről és hasznosításáról szóló PSA-megállapodást. Az eredeti megállapodást Heydar Aliyev néhai elnök kezdeményezésére 1994-ben, akkor 30 évre írták alá, s ezzel új fejlődési pályára helyezték az azeri szénhidrogénszektort.

2017 szeptemberében a megállapodást módosított feltételekkel 2050-ig hosszabbították meg. Az ACG projekt operátora maradt a BP, de a konzorciumban lévő cégek részesedési hányadai a SOCAR javára megváltoztak. A MOL részesedés-vásárlását megelőzően ezek a következőképpen alakultak: BP 30,37%, a SOCAR 25%, Chevron 9,57%, japán Inpex 9,31%, norvég Equinor 7,27%, ExxonMobil 6,79%, török TPAO 5,73%, japán ITOCHU Oil 3,65%, indiai ONGC 2,31%. A SOCAR hányada a korábbi 11,65%-ról emelkedett 25%-ra.  2018 végén jelentették be, hogy a Chevron 9,57%-os konzorciumi részesedését eladja az ACG-ben.

Baku-Tbilisi-Ceyhan (BTC) vezeték a fő szállítási útvonal, amely az ACG-ben termelt olajat Bakuból, Azerbajdzsánból Grúzián keresztül a törökországi Ceyhanba juttatja.

A MOL 9,57%-os részesedést vásárolt az azerbajdzsáni ACG olajmezőben és 8,9%-os részesedést a BTC vezetékben

A MOL-csoportról

A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, amely 26 000 munkavállalót számláló dinamikus, nemzetközi szervezetével több mint 30 országában van jelen, és több mint 100 éves iparági múltra tekint vissza. A MOL kutatási és termelési tevékenysége mögött több mint 80 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat áll. A vállalat jelenleg 13 országban végez kitermelési tevékenységet és 8 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózatához pedig közel 2000 töltőállomás tartozik Közép- és Délkelet-Európa 9 országában.

Sajtókapcsolat:

pressoffice@mol.hu

2019-10-31 A MOL-csoport erős harmadik negyedéves eredményét követően megemelte 2019-re tervezett éves célkitűzését

  • A MOL megemelte a 2019-es éves EBITDA célkitűzését, miközben a beruházások várható éves szintje változatlan maradt.
  • Az újrabeszerzési árakkal becsült „tiszta” EBITDA szinte változatlan maradt (-3%) és a vállalat 689 millió dollárt (202,9 milliárd Ft) termelt a negyedévben, így az első három negyedév végén összesen 1,84 milliárd dolláron áll a vállalat EBITDA-ja
  • Az egyszerűsített szabad cash flow továbbra is pozitív maradt, annak ellenére, hogy az organikus CAPEX szinte megduplázódott és 1,37 milliárd dollárra rúg, mivel a vállalat folytatja a stratégiai transzformációs projektjeit.
  • A Downstream üzletág újrabeszerzési árakkal becsült „tiszta” EBITDA-ja 4%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. A Kutatás-termelés eredménye csökkent az alacsonyabb szénhidrogén árak miatt, azonban ezt az áringadozást a MOL integrált üzleti modellje képes ellensúlyozni.
  • A Fogyasztói Szolgáltatások szegmens eredménye 15%-kal emelkedett helyi devizában mérve.

Budapest, 2019. október 31. – A MOL-csoport ma nyilvánosságra hozta 2019. harmadik negyedéves pénzügyi eredményeit. A gyengébb makrokörnyezet és a jóval alacsonyabb olaj- és földgázárak ellenére az erős harmadik negyedéves eredmények lehetővé teszik a vállalatcsoport számára, hogy 2,3-ról 2,4 milliárd dollárra emelje a 2019-re tervezett éves EBITDA célkitűzését.

A Kutatás-Termelés EBITDA-ja 235 millió dollárra (69,4 milliárd forint) csökkent a harmadik negyedévben, tükrözve az alacsonyabb olajár szintet és a jelentősen alacsonyabb gázárakat. Az átlagos napi termelés némileg, 1%-kal csökkent a harmadik negyedév során, amely így napi 107.500 hordó olajegyenértéket tett ki, azonban az idei első három negyedévet nézve, az átlagos napi 112 ezer hordó olajegyenértékes termelés továbbra is meghaladja az éves célkitűzést.

A Downstream üzletág újrabeszerzési árakkal becsült „tiszta” EBITDA-ja 4%-kal 272 millió dollárra (80,1 milliárd forint) emelkedett a harmadik negyedévben, köszönhetően az emelkedő finomítói árréseknek. Az üzemanyag iránti kereslet 3%-kal emelkedett Közép-Kelet-Európában, amely szintén hozzájárult az üzletág pozitív eredményéhez. A MOL történetének legnagyobb organikus beruházása, a poliol üzem kivitelezési munkálatai a harmadik negyedévben újabb lendületet kaptak és a tervek szerint haladnak.

A Fogyasztói Szolgáltatások szegmens újabb rekord eredménnyel zárta a negyedévet, és helyi devizában számítva 15%-os, dollárban számolva 10%-os növekedést produkált az előző év azonos időszakához képest. Az üzletág 161 millió dolláros (47,4 milliárd Ft) negyedéves EBITDA eredménye a nem üzemanyag termékek növekvő árrésének és a közép-kelet európai üzemanyag-piaci trendeknek köszönhető. A vállalatcsoport nem üzemanyag termékek értékesítés bővülését elősegítő Fresh Corner koncepciója szerint átalakított értékesítési pontok száma továbbra is dinamikusan növekszik, 615-ről 794-ra emelkedett az elmúlt egy év során.

A Gázszállítási üzletág EBITDA hozzájárulása a harmadik negyedév során 27 millió dollár (8 milliárd forint) volt, amely 8%-kal magasabb az előző év azonos időszakához képest.

Hernádi Zsolt, elnök-vezérigazgató elmondta: „Rugalmas, integrált üzleti modellünknek köszönhetően az első kilenc hónapban elért robosztus eredmény lehetővé teszi számunkra, hogy a teljes 2019. évi tiszta CCS EBITDA célkitűzést 2,4 milliárd dollárra emeljük (kb. 2,3 milliárd dollárról). Továbbra is folytatjuk az egyszerűsített szabad cash flow termelést, így teljes mértékben finanszírozni tudjuk a szinte megduplázódó organikus beruházásainkat, miközben továbbra is haladunk a stratégiai transzformációs projektjeinkkel. A kiemelten kezelt poliol üzem építési munkálatai a harmadik negyedévben újabb lendületet kaptak és továbbra is a tervek szerint haladnak, az üzem jelenleg több mint 35%-os készültségi szinten van.”

A MOL-csoportról

A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 25 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 75 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig több mint 2000 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció

@: pressoffice@mol.hu

2019-10-30 A MOL megállapodott a szennyezett kőolaj okozta kártérítésről orosz partnereivel

  • A MOL-csoport megállapodott a Lukoil és Transznyefty orosz vállalatokkal a szennyezett kőolaj okozta kár megtérítéséről.
  • A megállapodás értelmében az orosz partnerek megtérítik a MOL-csoport pénzügyi kárait, amit az esemény okozott, beleértve az átvett kőolaj tisztításának költségeit is.
  • A MOL-csoport és a Lukoil egyúttal meghosszabbította a két vállalat között fennálló szállítási szerződést 2025-ig.

Budapest, október 30.- Hernádi Zsolt, MOL elnök-vezérigazgató, Vagit Alekperov, Lukoil vezérigazgató és Nyikolaj Tokarjev, Transznyefty vezérigazgató október 30-án Budapesten megállapodást írtak alá, amelyben az orosz felek biztosítják a MOL-csoportot a tavaszi, Barátság kőolajvezetéken történt szennyezés által okozott károk megtérítéséről. A felek egyúttal szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy a MOL és Lukoil közötti szállítási szerződés 2025-ig meghosszabbodik.

A MOL-csoport megállapodott a Lukoil, és a Barátság kőolajvezetéket üzemeltető partner Transznyefty, orosz vállalatokkal a tavasszal harmadik fél hibájából történt szennyezett kőolaj szállítás okozta kár megtérítéséről. A megállapodás értelmében az orosz partnerek megtérítik a MOL-csoport pénzügyi kárát, amit az esemény okozott, beleértve az átvett kőolaj tisztításának költségeit is. Köszönhetően az érintett kőolajszállító vállalatok együttműködésének, a szennyezés sehol nem okozott fennakadást az üzemanyag termelésben.

 A MOL-csoport és a Lukoil egyúttal szándéknyilatkozatot írt alá arról, hogy a két vállalat között fennálló szállítási szerződést meghosszabbítja 2025-ig.

Évtizedes jó kapcsolat van a MOL-csoport és az orosz vállalatok között. A Lukoil 2005 óta stabilan és kiszámíthatón szállítja Magyarországra és Szlovákiára a kőolajat. A mai napon ezt a jó kapcsolatot erősítettük meg kőolajszállítási szándéknyilatkozatunkkal. Egyúttal sikerült lezárni – Magyarországnak elsőként - a szennyezett kőolaj ügyet is. Kitűnőre vizsgázott a hazai ellátásbiztonsági rendszer és kitűnőre vizsgázott az orosz vállalatokkal kialakított jó partnerség. Az orosz partnereink biztosítottak minket, hogy a helyzet kezelése során felmerült költségeinket megtérítik. Az orosz vállalatokkal jó a kapcsolat és mi abban vagyunk érdekeltek, hogy ez a kapcsolat továbbra is fennmaradjon.” – mondta el Hernádi Zsolt a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója.

Háttér:

A Bárátság vezetékbe 2019 tavaszán jelentős mennyiségű szennyezett kőolaj került a szállítópartnerek önhibáján kívül. A MOL április 26-án – megakadályozva a szennyezett kőolaj bejutását az országba – úgy döntött, hogy átmenetileg felfüggeszti a vezetéken érkező kőolaj fogadását. A MOL a teljes biztonság érdekében döntött így, annak ellenére, hogy addig a szabványoknak megfelelő (10 ppm alatti szennyezettségű) kőolaj került a MOL-os vezetékekbe. A MOL és az orosz partnerei azonnal megkezdték a mielőbbi biztonságos megoldás kidolgozását.

A helyzet megoldása érdekében a MOL május elején vállalta, hogy együttműködésben az orosz partnerekkel kiveszi a szennyezett kőolaj egy részét a vezetékből, melyet elraktároz és tiszta kőolajjal keverve újra felhasználhatóvá alakít. A MOL szigorú biztonsági előírásoknak megfelelően kezeli ezt a kőolajat, biztonságosan elzárva. A MOL a szennyezett kőolajat tiszta kőolajjal keverve feloldja, és semlegesíti a szennyezett olajban lévő klórtartalmú vegyületet.

2019-10-18 Három napelemparkot állít üzembe a MOL Magyarországon

  • Átadták a MOL 6,71 megawattos napelemparkját Százhalombattán, a Dunai Finomító területén és elkészült a napelempark Tiszaújvárosban és Füzesgyarmaton is
  • A MOL három naperőművének összteljesítménye 18,4 megawatt, amely kilencezer háztartás villamosenergia-igényét fedezi
  • Az innovatív, megújuló technológia fejlesztése része a MOL 2030 stratégiájának
  • A MOL megvásárolt egy 5 MW-os napaelemparkot Fehérgyarmaton, amellyel együtt a megtermelt áram 380 töltőállomás villamosenergia-fogyasztásával egyenértékű.

Budapest, 2019. október 18. – Százhalombattán a Dunai Finomító területén ma ünnepélyesen átadták a MOL saját beruházásában épült 6,71 megawattos napelemparkját. Az elkészült tiszaújvárosi és a füzesgyarmati beruházással együtt az összesen 37 hektáron megvalósuló három napelempark 18,4 megawatt kapacitással üzemel majd, ami több mint kilencezer háztartás villamosenergia-fogyasztásának felel meg. Emellett a MOL megvásárolt egy 5 MW-os napaelemparkot Fehérgyarmaton, tovább bővítve megújuló energiatermelését

Az innovatív és alternatív technológiák felhasználása része a MOL 2030 stratégiájának. A napelemparkok barnamezős telepítésével a MOL a ki nem használt ipari területein valósította meg a beruházást.

A ma ünnepélyesen átadott, a legkorszerűbb technológiai megoldásokat felhasználó százhalombattai napelempark 14,5 hektáron 23.562 napelempanel felszerelésével épült meg.

A három napelemparknál összesen 64.594 darab panel termeli az áramot és ezek összesen 105.000 m2 felületen veszik fel a nap energiáját. A beruházásoknál 26.000 m3 földet mozgattak meg, 3.650 darab villámvédelmi felfogót telepítettek a szakemberek, több mint 1000 kilométernyi közép- és kisfeszültségű hálózati kábelt, több mint 22 kilométernyi földelő vasat használtak fel.

A megvásárolt napelemparkkal együtt a MOL 4 naperőművében megtermelt megújuló energia mintegy 11.500 tonna széndioxid-kibocsátást vált ki évente, ami mintegy 2500 autó szén-dioxid kibocsátásával egyenértékű. Az energiatermelés a MOL Limo flottájával kiszolgált mobilitási igényt 30-szor fedezi.

A projekt a KÁT (Kötelező Átvételi Támogatás) feltételei szerint valósul meg, ennek keretében a MAVIR szabályozott áron veszi át a megtermelt energiát húsz éven keresztül.

A MOL az innovatív újításokban is élen jár: már több mint egy éve MOL Limo néven közösségi autómegosztó szolgáltatást is kínál, illetve 2012-ben elsőként indított el hazánkban elektromos autóknak gyorstöltési lehetőséget, hamarosan pedig több száz töltőt állít fel a régióban a Next-E konzorcium keretében. Mindezeken túl a MOL jelentős áramkereskedelemmel is rendelkezik, emellett több partnerét illetve sajtát töltőállomásait is kizárólag megújuló energiaforrásokból nyert árammal látja el.

Fenntarthatósági szempontból a MOL továbbra is az egyik vezető vállalat a közép-kelet-európai régióban, amely bekerült a világ legjobbjai közé. A vállalat immár négy egymást követő évben szerepelt a Dow Jones Fenntarthatósági Indexében. 1999-es alapítása óta a Dow Jones Fenntarthatósági Index a vállalatok környezeti és társadalmi teljesítményét, valamint gazdasági fenntarthatóságát vizsgálja, és a tagságot csak azon társaságoknak ítélik oda, amelyek a saját iparágukon belül a legjobbak közé tartoznak a megadott fenntarthatósági kritériumok alapján.

A MOL-csoportról

A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, amely 26 000 munkavállalót számláló dinamikus, nemzetközi szervezetével több mint 30 országban van jelen, és több mint 100 éves iparági múltra tekint vissza. A vállalat jelenleg 13 országban végez kitermelési tevékenységet és 8 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózatához pedig közel 2000 töltőállomás tartozik Közép- és Délkelet-Európa 9 országában. Magyarországon a vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt, amelyből üzemanyagot és vegyipari alapanyagot gyárt, amelynek jelentős részét a MOL Petrolkémia tiszaújvárosi központjában használnak fel. Közel 500 MOL benzinkút üzemel az országban.

A MOL-csoport jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban, és több mobilitási, innovatív szolgáltatásban is.

Sajtókapcsolat:
MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2019-10-09 Esztergomban adta át a MOL első vidéki elektromos töltőit

  • Az esztergomi töltők a MOL Plugee harmadik fél részére telepített első töltői között vannak
  • A töltők kiépítését és üzemeltetését az esztergomi önkormányzat finanszírozza
  • A MOL Plugee a város három pontján helyezte üzembe a töltőket, kilépve a töltőállomások keretei közül

A MOL átadta első, Pest megyén kívüli elektromos töltőit. Esztergomban mostantól három helyen is adott a lehetőség az elektromos autók feltöltésére. Az ingyenesen használható töltőpontokat az esztergomi önkormányzat finanszírozza, kivitelezője pedig a MOL Plugee, a MOL elektromobilitási üzletága.

A MOL 2019 nyarán egy multisztenderd DC 50 kW és AC 22 kW elektromos töltőt telepített a Bottyán utca 5. sz. épület elé, egy AC 22 kW töltőt a Bástya parkolóba, illetve egy AC 22 kW töltőt a Márta Panzió előtti parkolóba. A sikeres tesztidőszak lezárultával Esztergom közterületein ma hivatalosan is átadták a MOL első vidéki elektromos töltőit. 2016-ban a Nemzetgazdasági Minisztérium 1,25 milliárd forint keretösszeggel hirdette meg a Jedlik Ányos Terv keretében az elektromobilitási töltőinfrastruktúra kiépítésének támogatására kiírt beruházási tenderét, melyen a MOL Plugee esztergomi pályázatával sikeresen indult. A töltőpontok pályázati támogatáson felüli részének finanszírozását az esztergomi önkormányzat vállalta fel

„Az e-mobilitás a 21. század egyik legfontosabb innovációs kihívása, melynek terjedését a MOL modern és fenntartható megoldásokkal támogatja. Ilyen lépés az első három vidéki elektromos töltő átadása is, amelyeket most először üzleti szolgáltatásként telepített és üzemeltet – töltőállomáson kívül – a MOL Plugee. A ma átadott töltőkkel együtt a kelet-közép európai régióban már 52 elektromos gyorstöltő működik a MOL fejlesztéseinek köszönhetően, év végéig a számuk pedig 120-ra nő, így hamarosan akár a cseh határtól az Adriáig vagy a Fekete-tengerig is autózhatunk elektromos járműveinkkel” – mondta el Tóth-Fekete Róbert, az e-mobilitási részleg vezetője a töltőpontok átadásán.

Többek között az esztergomi töltők azok, melyeket a MOL Plugee az üzletfeleknek szóló szolgáltatásként helyezett üzembe. A MOL Plugee elektromos gépjárművek számára telepít elektromos töltőberendezéseket, illetve üzemelteti ezeket a régióban, partnerei részére. A MOL Plugee operatív feladatokat és ügyfélmenedzsmentet is ellát, így a tervezéstől, egészen a karbantartásig segíti partnereit, hogy az összes projekt a lehető leggördülékenyebben valósulhasson meg.

A MOL hosszú távú célkitűzése, hogy az elektromos töltőhálózat fejlesztésében és az e-üzemanyag piacán is meghatározó szerepet vállaljon mind Magyarországon, mind a régióban.

MOL Magyarország

A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Mintegy 450 MOL benzinkút üzemel az országban, 11 budapesti kúton lehet elektromos autót tölteni. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:
MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2019-10-04 Már 320 kutya talált haza a MOL-kutak mikrochip-leolvasóinak segítségével

  • Az Állatok Világnapján a mikrochipek fontosságára hívja fel a figyelmet a MOL
  • Országszerte 123 MOL töltőállomáson segíti mikrochip-leolvasó az elveszett kedvencek hazajutását

Budapest, 2019. október 4. – Már 123 MOL töltőállomáson található ingyenes mikrochip-leolvasó, mely segíti az elkóborolt állatok minél hamarabbi hazajutását. A kezdeményezés indulása óta 450 elkóborolt kutyának próbáltak a MOL-kutakon segíteni, és a mikrochip-leolvasóknak köszönhetően az állatok több mint kétharmada vissza is került gazdájához – derül ki a az Állatok Világnapja alkalmából készült kimutatásból.

A Vigyél Haza Alapítvány és a MOL tavaly májusában indult és mára már országossá vált együttműködésének köszönhetően ingyenes mikrochip-leolvasókat helyeztek ki a MOL töltőállomásokra. Az eltelt közel másfél év alatt 450 kutyát hoztak be a töltőállomásokra és közülük 320 négylábú volt olyan szerencsés, hogy a mikrochip-leolvasóknak köszönhetően vissza tudott kerülni a gazdájához. Az Állatok Világnapja alkalmából készült kimutatásból kiderül az is, hogy tízből kilenc kutya vidéken tűnik el, illetve 50 elkóborolt kutyának hiába volt chipje, az adatbázisból a gazdája elérhetőségei nem voltak leolvashatóak.

„Minden olyan kutyának tudunk segíteni, amelyiknek van mikrochipje, de emellett az is nagyon fontos, hogy az elkóborolt állat adatai helyesen legyenek megadva. Így igen gyorsan, akár öt-tíz perc alatt be tudjuk azonosítani a kutyát, és vissza tudjuk juttatni a gazdájához” – mondta Orosz András, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője.

Az Állatok Világnapjának a célja, hogy az ember és állat közötti barátságot erősítse, valamint felhívja a figyelmet az együttélés fontosságára. Jelenleg Magyarországon közel 2 millió mikrochippel rendelkező állat él a Magyar Állatorvosi Kamara nyilvántartása alapján. A kijelölt chipleolvasó helyszínek megtalálhatóak a Vigyél Haza Alapítvány kutyakereső alkalmazásában, az applikáció INNEN tölthető le.

A MOL Magyarországról
A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Mintegy 450 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:
MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2019-09-27 Letették a MOL 1,2 milliárd euróból épülő poliol komplexumának alapkövét Tiszaújvárosban

  • 2021-ben kezdi meg működését, és 200 embernek ad majd munkát a MOL tiszaújvárosi poliol komplexuma.
  • Az 1,2 milliárd euróból megvalósuló projekt a MOL eddigi legnagyobb organikus beruházása, amelyhez állami támogatást is igénybe vesz.
  • A kivitelezésért felelős német thyssenkrupp Industrial Solutionsnek köszönhetően a gyár az elérhető legmodernebb technológiával üzemel.

Tiszaújváros, 2019. szeptember 27. – Letették a tervek szerint 2021-ben elinduló tiszaújvárosi poliol üzem alapkövét. A MOL 1,2 milliárd euróból megvalósuló komplexuma évente mintegy 200.000 tonna poliolt állít elő.

Az ünnepségen Varga Mihály, miniszterelnök-helyettes és pénzügyminiszter, Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója, dr. Sami Pelkonen, a thyssenkrupp Industrial Solutions Vegyipari és Folyamattechnológiai üzletág vezérigazgatója, valamint Koncz Ferenc országgyűlési képviselő tette le a létesítmény alapkövét. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia lesz az egyetlen olyan cég Magyarországon és az egész közép-kelet-európai régióban, amely a kőolaj kitermelésétől kezdve a poliéter poliolok (széleskörben alkalmazott műanyag-alapanyagok) gyártásáig integrált értéklánccal rendelkezik. A poliol-projekt 200 embernek kínál majd hosszútávú munkalehetőséget.

A várhatóan 2021-ben induló üzem a MOL történetének eddigi legnagyobb organikus beruházása, összesen 1,2 milliárd euróból valósul meg. A magyar kormány 131 millió euróval (társasági adókedvezménnyel és beruházási támogatással) segíti a projektet. A MOL számításai szerint az üzem évente közel 150 millió euróval járul majd hozzá a MOL-csoport pénzügyi eredményéhez (EBITDA-hoz). A poliol ma az egyik legkeresettebb műanyag-alapanyag, az autógyártástól kezdve a ruhaiparon át a hőszigetelésig számos iparágban használják. A tiszaújvárosi üzemben a ma elérhető egyik leghatékonyabb és környezetkímélő módszerrel állítanak majd elő poliolt, a thyssenkrupp és az Evonik által használt HPPO (hidrogén-peroxidból propilén-oxid) eljárással.

„A beruházással a MOL-csoport a régiós vegyipar egyik legfontosabb szereplőjévé lép elő, hiszen a MOL lesz az egyetlen vállalat Közép-Kelet-Európában, amely a nyersolaj kitermeléstől a poliol előállításáig a teljes értékláncot felöleli.” – mondta Hernádi Zsolt. - „2021 után pedig az üzem jelentősen javítja Tiszaújváros vegyipari pozícióját, az itt meghonosított szakértelem és az új gyártási infrastruktúra további befektetőket csábíthat a térségbe.”

„A mai nap jelentős lépés a magyar vegyipar transzformációjában éppúgy, mint a thyssenkrupp és a MOL kapcsolatában” – mondta Sami Pelkonen. „A MOL igazán ambiciózus növekedési pályát tűzött ki célul 2030-as stratégiájában. Büszkék vagyunk arra, hogy ennek a víziónak a megvalósításában részt veszünk, és technológiánkkal, tudásunkkal hozzájárulunk egy innovatív és fenntartható vegyipari szektort megteremtéséhez.”

A MOL-csoport Enter Tomorrow üzleti stratégiájával összhangban 2030-ig 4,5 milliárd dollárt fordít közép-kelet-európai petrolkémiai és vegyipari növekedési projektekre. Ennek egyik mérföldköve a poliol beruházás, illetve a korábban átadott szintetikus gumigyár is. A MOL-csoport és a japán JSR Corporation szintetikus gumit (S-SBR) gyártó üzeme évente 60 000 tonna műgumit állít elő, és több mint 100 új munkahelyet teremt Tiszaújvárosban. A műgumi legfontosabb alapanyaga a butadién, amelyet szintén a MOL Petrolkémia 2015-ben átadott üzeme állít elő.

Röviden a MOL-csoport petrolkémia üzletágáról
A MOL-csoport 2030-as stratégiájával összhangban a féltömegcikkek és speciális vegyipari termékek irányába bővíti petrolkémiai értékláncát, így a közép-kelet-európai régió vezető vegyipari szereplőjévé válhat. Széles körű alkalmazási lehetőségeinek köszönhetően a poliéter poliol – amely a poliuretán habok alapanyaga – jelenti a MOL petrolkémiai fejlesztéseinek fő irányát. Felhasználja például az autó-, az építő-, a csomagoló- illetve a bútoripar is. A MOL célja, hogy a teljesen integrált értékláncára, legkorszerűbb technológiai eszközeire és a kimagasló szolgáltatási színvonalára építve a régióban működő poliuretán termelők stratégiai partnere legyen.

A MOL-csoportról
A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 26 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 80 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig közel 2000 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 9 országában.

A thyssenkrupp Industrial Solutions
A thyssenkrupp Industrial Solutions üzletága a világ egyik vezető partnere az ipari technológiák és rendszerek tervezésének és építésének piacán. Több mint 200 éves tapasztalatunkra támaszkodva személyre szabott rendszerekkel és komponensekkel látjuk el ügyfeleinket, beleértve a vegyiparban, műtrágya- és cementgyártásban, a bányászatban és az acéliparban tevékenykedő vállalatokat. A járműipar rendszerpartnereként magasan specializált megoldásokkal elégítjük ki a felhasználók egyedi igényeit. A thyssenkrupp globális hálózatában világszerte mintegy 16.000 alkalmazottunk vesz részt, technológiai portfóliónk garantálja a termelékenységet és a lehető legnagyobb költséghatékonyságot.

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2019-09-23 Már 50 ezer felhasználója van a MOL Limo-nak

2019. szeptember 23. – 50 ezer felhasználó, több mint 6 millió megtett kilométer. Ezek a számok fémjelzik a másfél évvel ezelőtt indult MOL Limo autómegosztó szolgáltatást. A 450 autóból álló flotta népszerűsége töretlen, hiszen bárki megtalálja a számára leginkább ideális autót, legyen szó a környezettudatos smart EQ fortwo és forfour (két- és négyajtós) autókról, a VW e-Up!-ról, a benzinüzemű kicsi, városi testvéréről, a VW Up!-ról vagy éppen az újgenerációs Mercedes-Benz A-osztály járművekről.

A MOL autómegosztó szolgáltatása 2018 januárjában indult, és azóta a fővárosi közlekedés szerves részévé vált. Fennállása óta 300-ról 450-re bővült a szolgáltatásban elérhető járművek száma, melyek közül 150 elektromos. A MOL Limo szolgáltatási zónája 60 km2-ről 78,5 km2-re bővült az elmúlt másfél évben. Ráadásul a budapesti autómegosztók közül elsőként a MOL Limo terjesztette ki szolgáltatását a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területére, máig az egyetlen közvetlen reptéri elérhetőséget nyújtó autómegosztóként.

„Óriási öröm számunkra, hogy a budapestiek bizalmat szavaztak nekünk. Nem kérdés, hogy a hála sem marad el, hiszen a jövőbeni fejlesztéseinknél is a felhasználóink visszajelzései lebegnek szemünk előtt” – mondta Sáreczky Richárd, a MOL Limo ügyvezető igazgatója.

A MOL a 2030-as stratégiájában kitűzött mobilitási céljaival összehangban indította el autómegosztó szolgáltatását. A vállalat hosszú távú tervei között szerepel, hogy a szolgáltatást kiterjeszti Budapest közigazgatási határáig, és flottájában fokozatosan emeli az elektromos járművek arányát.

×
{{-- content goes here from dom --}}
A Weboldalon használt sütik beállítása

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik

Ezzel a beállítással NEM engedélyezed:

  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)
  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik
  • Statisztikai célú webanalitikai mérések
  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)

Ezzel a beállítással NEM engedélyezed:

  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik
  • Statisztikai célú webanalitikai mérések
  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)
  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Süti tájékoztató

Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×