Hírek szűrése

-tól
-ig

Közlemények

2020-07-14 Újabb MOL találat Pakisztánban

A MOL-csoport ismét gázt és gázkondenzátumot talált Pakisztánban. A találat tovább erősíti a MOL kutatás-termelés nemzetközi tevékenységét.

A mostani találat az északon található TAL koncessziós területen történt, amelynek a MOL az operátora. A Mamikhel-S-1-es kúton elvégzett fúrás mélysége mintegy 5 kilométer, és a tesztelés során a kút naponta 6516 hordó egyenértékű szénhidrogént termelt (453 ezer köbméter/nap földgáz, illetve 3.240 hordó/nap kondenzátum). A kút további tesztelése folyamatban van.

„Nagy öröm számomra legújabb pakisztáni találatunk, amely a TAL koncesszió mélyebb rétegeiben nyit újabb lehetőségeket számunkra. Emellett a Mamikhel S-1 felfedezés tovább erősíti a térség energiabiztonságát. Ezúton is szeretném megköszönni partnereinknek és Pakisztán kormányának, hogy támogatják a MOL-t a munkájában.” - mondta Berislav Gaso, a MOL-csoport Kutatás-termelés ügyvezető igazgatója.

A MOL, mint operátor, naponta mintegy 90 ezer hordó egyenértékű szénhidrogént termel ki a TAL koncesszióban, amelyben 8,4 %-os a részesedése. A magyar vállalat partnerei a konzorciumban három pakisztáni állami és egy magán olajvállalat.

A MOL 21 éve van jelen az ázsiai államban, ahol 4 szénhidrogén blokkban van érdekeltsége. Ez a MOL 13. találata Pakisztánban, ahol a magyar vállalat által működtetett TAL koncesszió az ország második legnagyobb PB-gáz és olajtermelője, valamint a 200 milliós Pakisztán gázellátásának csaknem 9 százalékát adja.

A MOL célja kutatás-termelés üzletágának nemzetközi erősítése, amit ez a találat is elősegít. Három hónapon belül ez a MOL második találata. Márciusban a MOL Norge az Északi-tenger norvég részén talált olajat.

A MOL-csoport kutatás-termelés üzletága 14 országban van jelen, melyek közül 9 államban termel. A Közép-európai tevékenység mellett a MOL jelen van a Független Államok Közösségében, Közel-Keleten, Afrikában, Pakisztánban és az Északi-tengeren. A MOL-csoport áprilisban jelentette be, hogy megvette az amerikai Chevron azerbajdzsáni érdekeltségét a világ egyik legnagyobb olajmezőjében. A 9,5 százalékos ACG mező részesedés napi 20 000 hordóval erősíti a MOL a-csoport termelését, ami a jelenlegi termelés csaknem ötöde.

A nemzetközi terjeszkedés célja készletpótlás, hiszen a MOL szénhidrogéntermelésének mintegy 60%-a a régióból (Magyarország és Horvátország) származik. A helyi mezők azonban kimerülőben vannak, és idővel egyre kevesebb szénhidrogén termelhető ki belőlük.

2020-07-03 Új vezető a MOL-csoport Downstream üzletágának élén

Budapest, 2020. július 3. – Július 15-től a MOL-csoport Downstream üzletágának ügyvezetői igazgatói posztját Gabriel Szabó veszi át, továbbra is ellátva a MOL szlovákiai leányvállalata, a Slovnaft vezérigazgatói feladatait is. Elődje, Horváth Ferenc 17 sikeres év után új kihívások elé néz a vállalatcsoporton belül.

 

Gabriel Szabó 2001-ben csatlakozott a Slovnaft Forrásallokáció csapatához közgazdászként. Számos pozíciót töltött be a vállalatnál, 2012-ben a Slovnaft Downstream Üzletágának Igazgatójává, 2016 decemberétől pedig a Slovnaft vezérigazgatójává nevezték ki. 2019 februárjától tölti be a MOL-csoport Logisztika Ügyvezető Igazgatói posztját. Gabriel Szabó a Downstream csoportszintű vezetése mellett továbbra is ellátja a Slovnaft vezérigazgatói feladatait és tagja marad a vállalat ügyvezető testületének. Gabriel Szabó vezetésével a MOL-csoport Downstream üzletága új korszakba lép, tovább erősítve a vállalatcsoportot, és fontos szerepet játszik majd az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaság felé való átmenetben, valamint a klímaváltozás kihívásainak kezelésében.

 

Horváth Ferenc, a MOL-csoport Downstream ügyvezető igazgatója a vállalatcsoporton belül, az elnök-vezérigazgató megbízottjaként folytatja karrierjét, melynek részeként nemzetközi stakeholder menedzsmenttel, tehetséges szakemberek támogatásával és a vállalati kultúra fejlesztésével foglalkozik majd.

 

Horváth Ferenc 2003-tól a Termékelőállítás- és Kereskedelem Divízió ügyvezető igazgatójaként, majd 2011-től az újonnan létrejött Downstream üzletág ügyvezető igazgatójaként komoly sikereket ért el. Vezetéséhez fűződik az integrált Downstream értéklánc megteremtése, és a MOL vezető petrolkémiai szerepének megteremtése Közép-Kelet Európában. Irányításával a MOL-csoport Downstream üzletága növelte a teljes értéklánc versenyképességét és eredményességét. Vezetői csapatának köszönhető, hogy a MOL-csoport visszakerült a globális petrolkémiai térképre új fejlesztési projektek sorával, mint például az LDPE4, a butadén, mesterséges gumi és poliolgyártó egységek. Mindez lehetővé tette, hogy a MOL jelentős szereplő lett a műanyag újrahasznosítás piacán és erősítette autóipari beszállító pozícióját is.

 

A MOL-csoportról

A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 25 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 80 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport három finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig mintegy 1900 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

 

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció

@: pressoffice@mol.hu

2020-07-01 Új fizetési megoldást vezet be a MOL az e-autó töltésre

Budapest, 2020. július 1. – Elérhető az elektromos autósok által nagyon várt MOL Plugee alkalmazás az elektromos töltők egyszerű és gyors használatára, amellyel a töltés kedvezményes árakon vehető igénybe. Az applikációt elsőként Magyarországon vezette be a vállalat, és egy újfajta, az autók villamos energia felvételi képességét figyelembe vevő fizetési megoldást tesz lehetővé, még inkább alkalmazkodva az elektromos autóval rendelkezők igényeihez.

A MOL az elektromos autó tulajdonosok körében végzett reprezentatív online felméréséből1 kiderült, hogy 10-ből 6 válaszadó egyértelműen az alacsony fenntartási költségek miatt használ elektromos autót, és minden második válaszadónak fontos szempont az autó környezetbarát mivolta is. Az e-autó tulajdonosok többsége a fogyasztás (kWh) alapú fizetési megoldást preferálja, de sokan választanák a kombinált kWh és percalapú fizetési megoldást is. Ezekre a felhasználói igényekre reagálva fejlesztette ki a MOL a MOL Plugee alkalmazását, és ezentúl - a továbbra is választható fix töltési díj mellett - az applikáció révén a felvett energia mennyiségétől (Ft/kWh), a töltőtípustól (AC/DC), valamint kisebb részben a töltés időtartamától (Ft/perc) függően alakulnak a díjak. A MOL Plugee applikáció letölthető az App Store-ból és Google Play-ből. A szolgáltatásra történő regisztráció ingyenes, az elektromos töltők használatának díjait tartalmazó táblázat pedig a közlemény végén található.

A MOL 2012 óta jelen van az elektromos töltő szolgáltatások piacán, folyamatosan figyelemmel követjük globálisan mind a piac változását, mind pedig az elektromos autósok igényeit, amit nemcsak az árazásban, de a szolgáltatásaink, valamint a töltőinfrastruktúra kialakításakor is figyelembe vettünk. Elérkeztünk egy fontos mérföldkőhöz, mert egyrészt jelentős mértékben növeljük ügyfeleink komfortérzetét, másrészt az applikáció teremti meg az alapot arra, hogy további innovatív megoldásokkal jöjjünk elő a későbbiekben és ezzel Közép-Kelet Európa vezető e-mobilitás szolgáltatójává váljunk” – mondta Tóth-Fekete Róbert, a MOL-csoport Alternative Fuels területének vezetője.

Az Android és iOS készülékeken elérhető alkalmazást a nemzetközileg is elismert, e-mobilitási platform szolgáltató cég, a Driivz készítette el a MOL által kidolgozott egyedi koncepció alapján. Így például az e-autósok látni fogják valamennyi töltő esetében a kihasználtságok alakulását, vagy különböző okos töltési funkciók révén a mobiljukon követhetik nyomon, hogy áll az autó töltése, hol található a környéken szabad e-töltő, sőt, egy központi fiókot létrehozva egy teljes autóflotta töltése is egyszerűen megoldható mostantól. Kérdések, hibaelhárítások esetére pedig 0-24 órás folyamatos ügyfélszolgálatot biztosít a MOL Plugee.

A Driivz eszközeivel felgyorsulhat az olaj- és gázipari vállalatok e-mobilitási transzformációja, éppen ezért izgatottan támogatjuk a MOL-t is, amely az e-mobilitási megoldások és innovációk egyik legfontosabb kiindulópontja Európában. Vállalatunk e-töltő platformja képes a töltők műszaki állapotának távoli felmérésére és javítására, az alkalmazás pedig rugalmasan alakítható, így képes több nyelvet és pénznemet is egyszerűen kezelni. A felhasználók számára pedig még soha nem volt ilyen egyszerű az elektromos töltők használata, egyszerűen válthatnak a vállalati flotta és a privát fiókjaik között, előre befoglalhatják a közelben kiszemelt töltőt, és készpénz használat nélkül is fizethetnek” – mondta Eyal Blum, a Driivz üzletfejlesztési igazgatója.

A MOL kutatása arra is rávilágított, hogy az e-autó tulajdonosok annyira ragaszkodnak járművükhöz, hogy csupán egyharmaduk mondta azt, hogy visszavált hagyományos autóra, ha hosszabb utazást tervez, vagy ha így jelentős pénzt spórolhat. Az e-autósok egybehangzó véleménye alapján átlagosan 62 km-es sűrűséggel lenne érdemes elektromos töltőpontokat kialakítani. A válaszadók több mint fele (67%) pedig akár külföldre is utazna elektromos autóval.

Erre pedig hamarosan minden lehetőségük meglesz, hiszen a MOL jelenleg a régió 6 országában 104, Magyarországon pedig országszerte 37 töltőt üzemeltet, ezek száma hétről-hétre emelkedik. 2020 végére 200 töltőnk lesz a régióban – részben saját beruházásban, részben pedig a NEXT-E projekt részeként–, így hamarosan a cseh határtól az Adriáig vagy a Fekete-tengerig is kényelmesen lehet autózni elektromos járművel. Ezen felül a NEXT-E program többi konzorciumi partnere – az E.ON, a HEP, a Petrol, a BMW és a Nissan – is további töltőket telepít a régió hat országában (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Magyarország és Románia. Így összesen 252 elektromos töltő lesz a régióban, 70-80 km-re egymástól.

A Plugee applikációt a felsorolt országok mindegyikében bevezeti a MOL az elkövetkezendő hónapokban, így az autósok egyetlen alkalmazással fogják tudni végigutazni egész Közép-Kelet Európát.

Az applikáción vagy a weben keresztül töltő regisztrált felhasználók 2020. szeptember 1-ig egységesen 99 Ft/kWh-ért használhatják bármelyik Plugee elektromos töltőt. Szeptember 1-től pedig a következőképpen alakulnak az áraink:

A MOL az eddigi fix díjas konstrukcióit 2020. július 1-vel megszünteti, mindemellett továbbra is kérhető a shopban kártyás töltés, azonban a MOL fejlesztéseinek köszönhetően ezek mától fix kWh mennyiségre szólnak, így DC töltés esetén 20 -és 40 kWh-s kártyák közül választhatnak a MOL ügyfelei, míg AC töltésnél 10 kWh-s egységek érhetők el. További részletek az árazásról: https://molplugee.hu/hu/araink

További információ a MOL Plugee-ról és a NEXT-E projektről: https://molplugee.hu/hu és http://next-e.eu/.

 

2020-06-30 Viszlát Fresh, helló Drive! Új utazási magazint indított a MOL

A MOL-csoport új, prémium minőségű utazási magazinnal jelentkezik július 1-jétől. A töltőállomásokon ingyenesen elérhető kiadvány kéthavonta jelenik meg.

A Drive névre keresztelt utazási magazin a magyar, a szlovák és a romániai töltőállomásokon ez idáig ingyenesen elérhető Fresh magazint váltja 2020. július 1-jétől. A három országban megjelenő új kiadvány célja, hogy hazai és határokon túli utazásra inspirálja az olvasókat, illetve segítséget nyújtson nekik, így a tematikában egyaránt fordulnak elő hosszabb útleírások, túraútvonalak, toplisták változatos témákra, városleírások, tematikus összeállítások, valamint desztinációkhoz köthető gasztronómiai érdekességek. Konkrét tippek, szállás- és étteremajánlatok, programjavaslatok és egyéb praktikus információk is helyet kapnak a lapban, olykor ismert emberek tolmácsolásában, megszólaltatásával. Bár a tartalom a határokon túlra, így a repülővel megközelíthető úti célokra is kiterjed, az elsődleges fókusz az autós utazáson van. Ennek köszönhetően az autós anyagok továbbra kiemelt helyet kapnak a tartalomban, legyen szó tesztekről, autós újdonságokról vagy éppen az autóval való utazáshoz tartozó praktikus információkról, tanácsokról. A július 1-jén megjelenő első lapszám esetében – tekintettel a pandémiás helyzetre – a magazinok a belföldi úti célokra fókuszálnak.

Erős, piacvezető márkát építünk a turisztikai szegmensben. Minőségi tartalmat állítunk elő, rendszeresen vizsgáljuk az utazni vágyó olvasóink viselkedési mintáit, melyek alapján újabb pilléreket építünk be a tartalomfejlesztés folyamatába. A lap egyelőre három országban – Magyarországon, Szlovákiában és Romániában – lesz elérhető július elejétől, de nem titkolt szándékunk a későbbiekben további országokba történő bevezetése” – mondta Szollár Domokos, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója.

A print kiadvány mellett július végén elindul a Drive magazin weboldala is, ahol a nyomatott lap tartalmain kívül további cikkekkel, videókkal, podcastokkal, sztárszerzőkkel várják majd olvasókat.

Ahogy nő az olvasók fogékonysága a digitális tartalomfogyasztásra, úgy igyekszünk mi is kiszolgálni látogatóink igényeit. Már az egészen rövid távú terveinkben is egyre nagyobb szerepet szánunk a leginnovatívabb megoldásokon alapuló digitális tartalomszolgáltatásnak. Tervünk egy, a magyar, a szlovák és a román piacon egy olyan digitális platform kiépítése, amely megkerülhetetlen felületté válik azok számára, akik utazást terveznek” – tette hozzá Szollár Domokos.

Technikai paraméterek:

Példányszám: Magyarországon 110 000, a román és szlovák két nyelven kiadott lapszámokkal együtt összesen 220 000 példányban jelenik meg.
Periodicitás: kéthavi
Oldalszám: 48+4

2020-06-24 A MOL összesen 13 ezer liter MOL Hygi kézfertőtlenítőt adományoz a „napközi Erzsébet-táboroknak”

Budapest, 2020. június 24. – Fokozott egészségügyi és higiénés intézkedésekkel indulnak június 29-én a „Napközi Erzsébet-táborok”. A MOL Magyarország felelős vállalatként összesen 13 ezer liter MOL Hygi kézfertőtlenítőt biztosít a táboroknak, így a csaknem 5 ezer napközi táborban 80 ezer gyermeknek garantált a kézfertőtlenítés lehetősége.

A MOL a járványhelyzet fokozódásával döntött úgy, hogy almásfüzitői üzemének egyik gyártósorát a vírus elleni védekezés szolgálatába állítja. Az elmúlt hónapokban a vállalat több mint 2,5 millió liter kéz- és felületfertőtlenítőt állított elő és szállított ki az ország különböző pontjaira, hogy segítse a koronavírus-járvány megfékezését. A MOL emellett a járvány ideje alatt csaknem 20 ezer liter MOL Hygi fertőtlenítőszert adományozott a legnagyobb segélyszervezeteknek és önkormányzatoknak. Most 13 ezer liter kézfertőtlenítőt adtak a nyári napközis Erzsébet-táboroknak, mintegy 36 millió forint értékben.

„Az Operatív Törzzsel együttműködve március vége óta folyamatosan elláttuk a védekezés frontvonalában lévő intézményeket - kórházakat, közműcégeket, közlekedési vállalatokat -, de emellett fontosnak tartottuk, hogy adományként is adjunk fertőtlenítőszert. Éppen ezért örömmel adományozunk ezúttal a napközis Erzsébet-táboroknak is, hogy ezzel is biztosítsuk a gyermekek biztonságos nyári táboroztatását” – hangsúlyozta Ratatics Péter a MOL Magyarország ügyvezető igazgatója.

Augusztus végéig az ország csaknem 800 településén összesen mintegy 1100 intézmény szervez Erzsébet-tábort. A MOL-tól kapott 13 ezer liter fertőtlenítőszert a táborokat koordináló Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány (Erzsébet Alapítvány) juttatja el valamennyi táborhelyszínre. Az adományok átadása 2020. június 24-én kezdődött, az országban az elsők között a Gyáli Ady Endre Általános Iskola vette át a tábori összlétszámnak megfelelő mennyiségű fertőtlenítőszer-csomagot.

„A táborok mottója idén a biztonság lesz. 80 ezer táborozó számára nyújt a kormány lehetőséget arra, hogy tartalmasan és biztonságban töltsön el egy-egy hetet. A napközis táborok reggel 8 óra és 17 óra között kínálnak programokat a gyerekeknek hangsúlyozottan kis létszámú, 20 fős csoportokban, a járványügyi előírások betartásával - mondta Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár.


Háttéranyag a MOL Hygiről
 A MOL március végén kezdte meg a kéz-, és felületfertőtlenítő termékek gyártását.
• A vállalatcsoporthoz tartozó és kenőanyagok gyártásával foglalkozó MOL-LUB Kft. mindössze két hét alatt állította át almásfüzitői üzemének egyik, korábban szélvédőfolyadékot készítő gyártósorát.
• Az egység a járvány ideje alatt a nap 24 órájában, három műszakban megállás nélkül dolgozott és termelte ki a napi mintegy 50 000 literes mennyiséget, amellyel a MOL jelentősen hozzá tud járulni a koronavírus okozta higiéniás helyzet eredményes kezeléséhez.
• A két új termék receptúrája a WHO (Egészségügyi Világszervezet) ajánlása alapján készült, amelyeket a Nemzeti Népegészségügyi Központ a helyzetre való tekintettel rekordgyorsasággal vizsgált be és hagyott jóvá.
• A fertőtlenítőhöz szükséges etanolt magyar forrásból szerezte be a MOL LUB, így hazai beszállítótól, hazai cég állítja elő a hazai higiéniás termékeket.
• A kézfertőtlenítő termék neve: MOL Hygi Fluid
• A felületfertőtlenítő folyadék neve: MOL Hygi Flow Rapid
• A termék kiskereskedelmi értékesítése április végén indult el, így a lakosság is hozzáférhet a korábban hiánycikknek minősülő termékhez, ma már három – 200 és 500 milliliteres, pumpás, illetve 2 literes – kiszerelésben.

 

 

2020-06-19 BMW i3 modellekkel és napibérléssel készül a nyárra a MOL Limo

  •  A MOL Limo szolgáltatása már 9 999 forintos napi díjas konstrukcióban is igénybe vehető
  • Június közepétől 20 darab BMW i3 elektromos autókkal bővül a MOL Limo flottája

Budapest, 2020. június 18. – Elhárult az akadály, ezentúl egy-két napos vidéki kiruccanásokhoz is elérhető a MOL Limo szolgáltatása. Sőt a nyári szezon beindulásával a flotta is megújult, a felhasználók immár a prémium kategóriás elektromos BMW i3 modellt is választhatják Limo-s útjaikhoz.

 

A MOL Limo reprezentatív online felméréséből1 kiderült, hogy az autómegosztás használata azok körében a legjellemzőbb, akik mind a saját, mind a céges autóikat, mind pedig tömegközeledést is használnak. A kutatás rávilágított, hogy minden második válaszadó a költséghatékonyság miatt választja az autómegosztó szolgáltatást, míg az egyik legnagyobb visszatartó erő, amit minden 5. felhasználó megemlített az az, hogy nem lehet Limo-val kedvezményesen vidékre menni. Erre reagált a MOL Limo, és szolgáltatása immár a hagyományos, percdíjas bérlési konstrukció mellett kedvező áron, napidíjas bérlés keretében is elérhető lesz. A felhasználók ezentúl a szolgáltatási terület, sőt Budapest határát elhagyva, akár egy-két napos kirándulásra is használhatják a MOL Limo flotta autóit.

A MOL Limo flottában ráadásul újdonságokat is találhatnak a felhasználók, ugyanis 20 darab prémium kategóriás elektromos BMW i3 modell közül is választhatnak a limózók. A BMW i3 piaci bevezetése óta világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített tisztán elektromos meghajtású prémium jármű, amely az elmúlt években számos frissítésen átesett, és jelenleg már olyan hatótávval rendelkezik, ami lehetővé tesz, akár egy balatoni kirándulást is.

A flottában az elektromos autók arányának növelése mindig is kulcsfontosságú volt számunkra, és az utóbbi időben mind az infrastrukturális, mind pedig a gyártó oldali akadályok kezdenek elhárulni. A MOL Plugee-nak köszönhetően mind Budapesten, mind országszerte folyamatosan bővülnek az elérhető elektromos töltők, jelenleg már 35-öt üzemeltetünk Magyarországon. A jelenleg elérhető elektromos modellek már egyre szélesebb körű felhasználási lehetőségeket nyújthatnak a felhasználóknak a car-sharing-ben is: hosszabb utakat is lehetővé tesznek, valamint több hely áll rendelkezésre a csomagoknak. Úgy vélem, ezek a fejlemények akár lökést is adhatnak annak, hogy tovább bővítsük a flottát újabb elektromos autókkal” – mondta Czikora Tamás, a MOL-csoport mobilitási vezetője: „Az elmúlt évek tapasztalatai alapján azt látjuk, hogy a prémium autókra jelentős a kereslet, így az elektromos flotta bővítésénél a BMW i3 modell egyértelmű választás volt.”

A kompakt prémium, városi autóra esküszik Kajdi Csaba „Cyla” is. Elmondása szerint: Ez egy rendkívül praktikus kisautó, amivel nemcsak a budapesti utcákon, hanem a bevásárlóközpontokban is gyerekjáték parkolni. Belül óriási a tér, amit tovább növelnek a hátrafelé nyíló hátsó ajtók. Arról nem is beszélve, hogy abszolút környezettudatos, hiszen tisztán elektromos meghajtású, és így a fenntartási költsége is töredéke egy hagyományos autóénak.”

A BMW i3 modellek havi díjas konstrukcióban 119 forint, alkalmi felhasználás esetén 129 forintos percdíjjal használhatók. A napibérlés árai is megvannak: a Kia Picanto, a smart és a VW eUP! és UP! 9 999 forintos áron (alkalmi felhasználóként: 12 499), míg a prémium járművek, a Mercedes-Benz A-osztály, CLA és CLA Shooting Brake valamint a BMW i3 15 999 forintért lesz elérhető egy egész napra havi díjasként (alkalmi felhasználóként: 19 999 Ft). A napi díjas bérlés esetén a felhasználók elhagyhatják a zónát, de 100 km megtétele után 39 forint kilométer díjat kell fizetniük havi díjasként és 49 forintot alkalmi felhasználóként, kivéve a VW eUP és SMART autókra, amelyeknél nincsen kilométerdíj. A használatot csak a zónába visszatérve, azon belül fejezhetik be. Az autók tankolása és töltése a felhasználókra van bízva.

A MOL Limo-nál jelenleg is tart a 30%-os akció, így átmenetileg még ennél is kedvezőbb áron próbálhatók ki mind a legújabb MOL Limo-k, mind pedig a napibérlés.

 

1 Az online felmérést a GfK végezte mintegy 2000 fő megkérdezésével, budapesti és pest megyei lakosok körében 2019. július 30. és augusztus 3. között.

 

2020-06-12 Életének 93 évében elhunyt John I. Charody, a MOL Felügyelő Bizottságának tagja

Mély fájdalommal tudatjuk, hogy John I. Charody, a MOL Nyrt. Felügyelő Bizottságának és Audit Bizottságának tagja 93 éves korában a napokban elhunyt. John I. Charody 2002-ben csatlakozott a Felügyelő Bizottsághoz és közel 20 év alatt jelentős és értékes hozzájárulást nyújtott a bizottság munkájához.

 

1927-ben, Budapesten született Csarodai János néven. 1953 es 1956 között a Kőolajkutató es Feltáró Vállalat Geofizikai Kutatóintézetében dolgozott. 1956-ban költözött Ausztráliába, ahol vezető pozíciót töltött be a Bridge Oil Ltd., Aurora Minerals, Project Mining, valamint több tőzsdén jegyzett olaj- es bányász társaságnál. A Winton Enterprises Pty.Ltd. és a Galina Investment nemzetközi tanácsadó cégek elnök-vezérigazgatója volt, majd 1967-től az Ausztrál Vezetési Intézet, 1971-től pedig az Ausztrál Igazgatók Intézet gazdasági szervezetek tagja. 1972-től visszavonulásáig békebíróként is tevékenykedett.

1973-ban az angol királynő kitüntette (Member of British Empire) az Ausztráliáért tett szolgálataiért. 1990 után az Ausztrál Szövetségi Kormány Budapestre akkreditált, a régió kapcsolataiért felelős kereskedelmi minisztere volt 12 országban.

1997-ben a magyar köztársasági elnök az ausztrál–magyar pénzügyi és kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése érdekében végzett tevekénysége elismeréseként a Magyar Köztársasági Érdemrend Tisztikeresztjét adományozta neki. A Pick Rt. igazgatósági tagja, a Csányi Alapítvány kuratóriumi igazgatósági tagja volt.

A MOL-nál 2002. október 11-től választották a Felügyelő Bizottság tagjává, valamint az Audit Bizottság tagja is volt.

 

2020-05-30 A MOL az M7-es autópálya átfúrásával készíti elő legújabb elektromos töltőtelepítését

Budapest, 2020. május 30. – A MOL legújabb elektromos töltőit a mai napon kezdte telepíteni a balatonlellei töltőállomásain, az M7-es autópálya mentén, nem is akárhogy, az autópálya átfúrásával. A NEXT-E projekt részeként a vállalat 141 elektromos töltőt telepít a régióban.

A MOL emobilitási csapata az elmúlt hónapokban, a járványhelyzet idején sem tétlenkedett. A telepítések zavartalanul folynak, a legújabb elektromos töltő telepítésének előkészítése a napokban is tart a MOL balatonlellei töltőállomásán, az M7-es autópálya mentén, nem is akárhogyan, az autópálya átfúrásával. Ennek során 66,39 méter hosszan, a legmélyebb pontnál 4,71 mélyen az autópálya alatt a két oldalra összesen 1015m kábelt húznak át, amelyen keresztül 260 kW teljesítmény táplálja majd mindkét oldalon a gyors- és ultragyors töltőket, melyek száma, teljesítménye pedig akár bővíthető is lesz a későbbiekben.

A MOL 2030-as hosszú távú stratégiájának egyik alappillére, hogy a vállalatcsoport a jövőben még nagyobb szerepet vállal a közlekedésben részt vevők kiszolgálásában. Az e-mobilitásnak is fontos szerepe van ebben, így a vállalat 2012 óta folyamatosan bővíti villámtöltő hálózatát, és ezért csatlakozott a NEXT-E projekthez is. A MOL jelenleg a régió 6 országában 102, Magyarországon pedig országszerte 35 töltőt üzemeltet. 2020 végére a töltők száma eléri a 200-at, így hamarosan kényelmesen a cseh határtól az Adriáig vagy a Fekete-tengerig is autózhatunk elektromos járművünkkel. A részben az Európai Unió által finanszírozott program során a régió hat országban (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Magyarország és Románia) MOL és a stratégiai partnerei (E.ON, HEP, Petrol, BMW, Nissan) összesen 252 töltőt telepít 2020 végéig.

„Lényegében mindenhol megkezdtük a telepítéseket és olyan ország is van, ahol már be is fejeztük. A terv szerint 2020 végére a régióban a töltőállomásaink 10%-án, nagyságrendileg 200 töltőállomáson lesz elektromos töltő” – mondta Tóth-Fekete Róbert, a MOL-csoport e-mobilitási területének vezetője.

További információ a MOL Plugee-ról és a NEXT-E projektről: https://molplugee.hu/hu és http://next-e.eu/.

2020-05-27 Van autód a mozizáshoz! Június 3-án indul a MOL Limo és a Budapest Rooftop Cinema közös autósmozija

Budapest, 2020. május 27. - A járványhelyzet idején újra virágkorukat élik az autósmozik. Június 3-án nyit a Westend külső parkolójában a Westend Drive-In Cinema, ahol a MOL Limo felhasználóit garantált parkolóhelyekkel várják, a várakoztatási díjat pedig utólag ingyen percek formájában visszatéríti a közösségi autómegosztó szolgáltató.

Június 3-án nyit a Budapest Rooftop Cinema és a MOL Limo közös autósmozija a Westend Ferdinánd hídtól északra lévő parkolójában. Az első héten olyan klasszikusokat vetítenek majd, mint A nagy Lebowski, az Amerikai szépség, a Joker, a Vissza a jövőbe és a Grand Budapest Hotel. A moziban a 19:30-as kapunyitást követően minden este 21 órakor indul a vetítés, jegyeket autónként egységesen 3850 forintos áron lehet vásárolni, kizárólag elővételesen online. A MOL Limo felhasználói garantált parkolóhelyekre számíthatnak, valamint a várakoztatási díjat ellentételezve, 4000 Ft-ot utólag visszatérít a közösségi autómegosztó.

„Ugyan a járványhelyzet enyhült, de koránt sincs még vége a veszélynek. A szórakozásról, kimozdulásról viszont most sem kell lemondani, hiszen a felhasználóink ezentúl minden óvintézkedést betartva mozizhatnak” – mondta Sáreczky Richárd a MOL Limo ügyvezető igazgatója.

A MOL Limo az elmúlt két és fél hónapban számos kezdeményezést indított a járvány elleni védekezés érdekében. A szolgáltató naponta 5 munkatárssal és 5 autóval segíti a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti igazgatóságon keresztül a budapesti idősek ellátását, és eddig immár 2300 otthon maradt veszélyeztetett embernek segítettek a kerületi önkományzatokkal közösen a gyógyszer- és élelmiszerbevásárlásban. Március óta a MOL Limo autóiban több ezer kézfertőtlenítőt és antibakteriális törlőkendőt helyeztek el, és gyakrabban takarítják az autókat, kiemelt figyelmet biztosítva azoknak a felületeknek (kormány, sebváltó stb.), amelyekkel a felhasználók közvetlenül érintkeznek. Úgy terjesztették ki a szolgáltatás zónáját, hogy négy kórház (Szent Ferenc Kórház, Szent János Kórház, Kútvölgyi Kórház, Károlyi Sándor Kórház) is elérhetővé váljon a közösségi autókkal. Az egészségügyi dolgozóknak 20 ezer forintos kupont biztosítottak, a lehetőséggel már több mint hétszázan éltek, akik már több mint 40 ezer km-t tettek meg a MOL Limo autóival. Ezen kívül a közösségi autómegosztó 30 százalékos díjkedvezményt és ingyenes regisztrációt tett lehetővé.

2020-05-26 Már kétmillió liter fertőtlenítőszert szállított ki a MOL

  • Eddig kétmillió liter MOL Hygi kéz- és felületfertőtlenítőt gyártottak és szállítottak ki a MOL-LUB almásfüzitői üzeméből
  • A MOL márciusban állította át almásfüzitői gyártósorát fertőtlenítő előállítására

Budapest, május 26. - A gyártás megkezdése óta mintegy kétmillió liter saját gyártású kéz- és felületfertőtlenítőszert szállított ki a MOL almásfüzitői üzeméből országszerte. Márciusban elsőként a kórházakba, állami és önkormányzati intézményeknek, közszolgáltató cégeknek, rend- és honvédelmi szerveknek juttatták el a MOL Hygit, majd áprilistól a MOL töltőállomásokon a lakosság részére is elérhetővé tették többféle kiszerelésben. A múlt héten a nagykereskedelmi partnerek kiszolgálása is elkezdődött.

A MOL két hónapja gyárt fertőtlenítőszert almásfüzitői üzemében. Első körben a védekezésben kulcsfontosságú intézményeket szolgálták ki, az Operatív Törzzsel együttműködve. Emellett mintegy 20 ezer liter MOL Hygit adományoztak civilszervezeteknek, egészségügyi és önkormányzati intézményeknek. Április végétől a Hygi kéz- és felületfertőtlenítőket a MOL töltőállomásain is meg lehet vásárolni, 200 milliliteres, 500 milliliteres és 2 literes kiszerelésben. A múlt héten pedig elkezdődött a nagykereskedelmi partnerek kiszolgálása is. Eddig összesen mintegy 600 ügyfélhez jutott el a fertőtlenítőszer.

„Mintegy két hónap alatt kétmillió liter fertőtlenítőszert gyártottunk le és szállítottunk ki. Ezzel sikerült - az Operatív Törzzsel együttműködve – ellátni azokat a közintézményeket, amelyek a koronavírus elleni küzdelem frontvonalában vannak. Jelenleg már a lakosságot, nagykereskedelmi partnereinket és a nagyvállalati igényeket is kiszolgáljuk, így teljeskörűen hozzá tudunk járulni a járvány elleni védekezéshez. Az elkövetkező hónapok a piaci igények megismeréséről, és ennek ismeretében a termékpaletta bővítéséről, valamint a gyártási kapacitás fejlesztéséről szólnak majd.” – mondta Vida Szabolcs, a MOL-LUB Kft. ügyvezető igazgatója.

A MOL-LUB, a MOL kenőanyagok gyártásával foglalkozó leányvállalata márciusban, mindössze két hét alatt állította át almásfüzitői, korábban szélvédőmosó folyadékot készítő gyártósorát fertőtlenítő előállítására. Az alapanyagot, az etanolt magyar forrásból szerzik be, így hazai beszállítótól, hazai cég gyártja a MOL Hygi fertőtlenítőszert.

Röviden a MOL Hygiről

  • A MOL március végén kezdte meg a kéz-, és felületfertőtlenítő termékek gyártását.
  • A MOL-LUB almásfüzitői üzemében a nap 24 órájában, három műszakban megállás nélkül dolgoznak és gyártják a napi mintegy 50 000 literes mennyiséget, amellyel a MOL jelentősen hozzá tud járulni a koronavírus okozta higiéniás helyzet eredményes kezeléséhez.
  • A két termék receptúrája a WHO (Egészségügyi Világszervezet) ajánlása alapján készült, amelyeket a Nemzeti Népegészségügyi Központ a helyzetre való tekintettel rekordgyorsasággal vizsgált be és hagyott jóvá.
  • A kézfertőtlenítő termék neve: MOL Hygi Fluid.
  • A felületfertőtlenítő folyadék neve: MOL Hygi Flow Rapid.
×
{{-- content goes here from dom --}}
A Weboldalon használt sütik beállítása

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik

Ezzel a beállítással NEM engedélyezed:

  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)
  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik
  • Statisztikai célú webanalitikai mérések
  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)

Ezzel a beállítással NEM engedélyezed:

  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik
  • Statisztikai célú webanalitikai mérések
  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)
  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Süti tájékoztató

Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×