Hírek szűrése

-tól
-ig

Közlemények

2018-01-25 MOL Limo néven háromszázas autóflottával indít közösségi autómegosztó szolgáltatást a MOL

  • MOL Limo néven közösségi autómegosztó szolgáltatás indul 300 autóval Budapest belső kerületeiben.
  • A flotta 100 elektromos és 200 benzines Volkswagen up! járműből áll.
  • A szolgáltatást az indulást követő 30 napban fél áron, percenként 33 forintért vehetik igénybe.

Budapest, 2018. január 25. – A MOL a mai nappal elindította Budapesten a közösségi autómegosztó szolgáltatását a MOL Limot. A háromszáz autóból álló flottában vegyesen találhatók hagyományos és elektromos járművek, amelyeket az indulást követően, 2018. február 25-ig fél áron, percenként 33 forintért vehetnek igénybe a regisztrált felhasználók. A közösségi autómegosztás illeszkedik a MOL 2030-ig tartó stratégiájába, amelyben kitüntetett szerepet kaptak a mobilitási szolgáltatások.

A MOL 2030-as stratégiájában a mobilitást tűzte zászlajára, ennek megfelelően indította el a vállalat most a legújabb szolgáltatását. A MOL Limo közösségi autómegosztó szolgáltatás keretében 100 elektromos, valamint 200 benzinüzemű, kifejezetten városi közlekedésre tervezett, könnyen kezelhető és takarékos Volkswagen up! áll a felhasználók rendelkezésére. A szolgáltatási terület 60 km2-es, amibe a belső kerületek mellett a frekventált külső kerületek (Óbuda, Angyalföld, Zugló és Újbuda) jelentős részei is beletartoznak. A MOL célja, hogy a szolgáltatás működési területét 2020-ra Budapest közigazgatási határáig kiterjessze, továbbá megduplázza a gépkocsi flottát, fokozatosan emelve benne az elektromos autók arányát. Az ehhez szükséges fővárosi fejlesztések mellett a NEXT-E konzorcium tagjaként, a MOL nagy mennyiségű áram gyors felvételét biztosító elektromos töltőhálózatot épít ki a régióban. A 252 berendezés felvonultató rendszer a cseh határtól a Fekete-tengerig és az Adriáig biztosít áramtankolási lehetőséget 2020-tól.

„A MOL 2030-ig tartó stratégiájában leszögezte, hogy sokkal nagyobb szerepet szán a mobilitási szolgáltatásoknak: literek helyett kilométereket fog értékesíteni annak érdekében, hogy az úton lévők első számú választása legyen. Minden olyan szolgáltatást elérhetővé tesz, amely az utazásban, a közlekedésben segít, vagy abban, hogy minél kényelmesebb legyen az utunk. Ebbe a stratégiába tökéletesen illeszkedik a közösségi autómegosztás, amelyre kulcsszerep vár a jövő nagyvárosaiban”– fogalmazott Ratatics Péter, a MOL-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója.

A szolgáltatás a mollimo.hu weboldalon keresztül vagy az App Store-ból, Google Play áruházból elérhető alkalmazáson keresztül történő regisztrációval és 5900 forintos regisztrációs díjat megfizetve vehető igénybe, ezt az összeget azonban az első három hónapban a MOL elengedi a felhasználóknak. A szolgáltatást az indulást követő első 30 napban a felhasználók fél áron, percenként 33 forintért vehetik igénybe. A későbbiekben a rendszeres felhasználók 990 Ft havi díj mellett, percenként 66 forintért használhatják a járműveket. Alkalmi felhasználók esetében nem lesz havidíj, viszont ők percenként 77 forintért autózhatnak majd. A közterületi parkolásért sem az elektromos, sem a benzines járművek esetén nem kell fizetnie a felhasználóknak.

„A közösségi autózásba élenjáró európai városok tapasztalatai szerint egyetlen megosztott autó képes öt vagy akár tíz saját gépkocsit kiváltani. Ez a megoldás tökéletes eszköz a forgalom, a városokra jellemző zsúfoltság enyhítésére, ezzel párhuzamosan pedig a környezetre is jótékony hatással van” – véli Ratatics Péter, Bécset hozva fel példaként. Ausztria fővárosában a három nagy piaci szereplő több mint 1500 – ebből 1400 hagyományos belső égésű – autót üzemeltet, ami 2015-ben, a város saját felmérése szerint, hétezer tonna kibocsátott széndioxidtól mentesítette a városlakókat.

Az Android és iOS készülékekre elérhető alkalmazást a nemzetközileg is elismert, független car sharing rendszereket fejlesztő cég, a Vulog készített el, teljesen mértékben a MOL elvárásainak és igényeinek megfelelően.

„Örülünk, hogy Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb vállalatával dolgozhatunk együtt. A MOL-csoport, mint a régió legújabb közösségi autómegosztó szolgáltatója a budapestiek számára új közlekedési alternatívát biztosít, és elősegíti mobilitási kultúra további fejlődését a magyar fővárosban. A MOL Limo a tizenegyedik autómegosztó szolgáltatás, melynek fejlesztésében a VULOG kiemelkedő szerepet vállal, így téve elérhetővé megosztáson alapuló közösségi mobilitást a városlakók számára” – mondta Grégory Ducongé, a Vulog ügyvezető igazgatója.

A MOL Magyarországról

A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Közel 500 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

MOL Limo MOL Limo MOL Limo
MOL Limo MOL Limo MOL Limo
MOL Limo MOL Limo MOL Limo

2018-01-15 Lisszabonban mutatja be sikeres vezetőképző programjait a MOL és a SEED Üzleti Iskola

Lisszabonban mutatja be sikeres vezetőképző programjait a MOL és a SEED Üzleti Iskola

Budapest, 2018. január 15. – Portugália fővárosában január 17. és 18. között rendezik meg a MERIT Summit fórumot, ahol HR vezetők és üzleti iskolák igazgatói találkoznak több mint húsz országból. A nemzetközi programon Magyarországot a MOL és a SEED Üzleti Iskola képviseli.

A kétnapos üzleti rendezvény második napján Zdravka Demeter Bubalo, a MOL-csoport emberi erőforrás igazgatója és Anthony Radev, a SEED szakmai vezetője esettanulmányokon keresztül mutatja be a LEAD vezetői képességeket fejlesztő programját.

A LEAD program kidolgozásával a MOL-csoport azt tűzte ki célul, hogy nemzetközi vezetők új generációját képezze ki, akik képesek a vállalatot a folyton változó körülmények között irányítani és emellett kimagasló üzleti eredményeket érnek el.

„A LEAD program indulása óta eltelt négy év alatt közel kétszáz vezetőt képeztünk ki a MOL-csoportban A résztvevők visszajelzései alapján a LEAD a legsikeresebb programunk, melyet két nemzetközi HR díjjal is kitüntettek. Az egyéves képzést tavaly harmadjára indítottuk el a MOL 2030 stratégiájával összhangban megújított tematikával és továbbra is a legfontosabb eszközünk a szervezeti változások támogatásában – mondta Zdravka Demeter Bubalo, a MOL-csoport emberi erőforrás igazgatója.

A LEAD program partnerei a legrangosabb nemzetközi üzleti oktatási intézmények: a horvát Cotrugli Üzleti Iskola, az amerikai Thunderbird Üzleti Iskola és a magyar SEED Üzleti Iskola.

„Régiónk tele van tehetséges, fejlődni vágyó menedzserrel, akikre nagy szüksége van a helyi vállalatoknak. A hazai cégek számára kulcsfontosságú, hogy vezetőiket ne kelljen külföldre küldeniük azért, hogy világszínvonalú menedzsment képzésben részesüljenek” – mondta dr. Anthony Radev, a SEED Üzleti Iskola szakmai vezetője.

A MOL és az OTP Bank által alapított SEED (School for Executive Education and Development) Üzleti Iskolában három éve zajlik angol nyelvű üzleti képzés. A felsővezetőket célzó Business Leadership Program és a középvezetőknek szóló Foundations of Management Program évente többször, az alapvetően fiatal szakértőknek és menedzsereknek szóló part-time MBA program pedig évente, legközelebb idén szeptemberében indul. Ezen kívül az iskola szorosan együttműködik partnereivel testreszabott képzési programok kifejlesztésében is.

További információ:

Zachar Györgyi
PR szakértő
Black Page Consulting
Mobil: +36 70 423 7447
gyorgyi@blackpage.hu

2017-12-27 Megkezdte a termelést a MOL legnagyobb északi-tengeri mezője

  • A MOL 2017. december 23-án megkezdte a kőolajtermelést az Északi-tengeren található Catcher területen
  • A Catcher projektben a MOL 20%-os részesedéssel rendelkezik

Budapest, 2017. december 27. – A MOL december 23-án megkezdte a kőolajtermelést az Északi-tengeren található Catcher területen. A következő hónapokban a termelés várhatóan több fázisban növekszik majd eleinte a Catcher mezőn, majd a Varadero és Burgman mezőkön. A MOL-csoport 20%-os részesedéssel rendelkezik a Catcher projektben, partnerei a Premier Oil (50%, operátor), Cairn (20%) és Dyas (10%).

Berislav Gaso, a MOL-csoport Kutatás-Termelés ügyvezető igazgatója elmondta: „Gratulálunk a Catcher terület fejlesztését végző csapatnak e jelentős mérföldkő eléréséhez. Ez igazi csapatmunka volt, mely során komoly kihívásokkal néztünk szembe. Biztonságos keretek között telepítettük a legkorszerűbb vízfelszín alatti rendszereket és helyeztünk üzembe az újonnan épített felszíni termelő-tároló egységet.

A Catcher terület az Egyesült Királyság északi-tengeri részén fekszik, körülbelül 180 kilométerre Skócia északkeleti partjaitól. A mezőfejlesztési terv három különálló területet foglal magába: a Catcher, Burgman és Varadero mezőket.  A szénhidrogén lelőhelyek 93 méteres víz alatt találhatók, és a tervek szerint a mezőkön található nyersolajat 19 mélyvízi kút segítségével fogják kitermelni. Az első fázisban összesen 12 kutat fúrtak le és kötöttek be egy víz alatti infrastruktúrán keresztül az újonnan épített felszíni termelő-tároló egységhez. A második fázisban folytatódott a kutak fúrása, így összesen eddig 14 kutat fejeztek be.

A felszíni termelő-tároló egység építése Japánban kezdődött, a hajótest első acéllemezét 2015 januárjában vágták ki. A hajótestet 2016 augusztusában vontatták át a Keppel szingapúri hajógyárába, ahol beillesztették a felső elemeket. A hajó műszakilag 2017 augusztusában készült el, és ezt követően szállították az Északi-tengerre, ahol októberben telepítették.

A BW Offshore tulajdonában lévő felszíni termelő-tároló egység240 méter hosszú, 50 méter széles, 27 méter mély, és kb. 2 futballpálya nagyságú. A súlya több mint 56 000 ezer tonna, a tároló kapacitása több mint 650 000 hordó, és  mintegy  120 fős személyzet dolgozik a fedélzetén.

A felszíni termelő-tároló egységről a nyersolajat tankerek segítségével, míg a földgázt a Shell-Esso Gas and Liquids (SEGAL) létesítményein keresztül szállítják el.

A MOL-csoportról

A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 25 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 80 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig több mint 2000 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

 

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció

@: pressoffice@mol.hu

2017-12-20 Használt sütőolaj gyűjtés: több mint 1000 tonna használt sütőolajat adtak le a MOL töltőállomásokon December közepétől újabb 168 MOL töltőállomásra lehet elvinni a használt étolajat

 

  • A MOL használt sütőolaj-gyűjtő programja 2011-ben indult, és azóta több mint 1000 tonna sütőolaj gyűlt össze.
  • A MOL megduplázza az átvevőhelyek számát.
  • December 20-tól január 15-ig akciót indít a MOL, amellyel utazást nyerhet, aki használt étolajat ad le.

Budapest, 2017. december 20. – A MOL az eddigi 188 hely mellett újabb 168 töltőállomásán teszi lehetővé a használt sütőolaj környezetbarát elhelyezését. A program 2011-es indulása óta több mint 1000 tonna használt sütőolaj gyűlt össze, és ezzel a lakosság több millió liter élővizet kímélt meg az elszennyezéstől. A karácsonyi ünnepek alatti sütés-főzés miatt jelentősen nő a családok étolaj felhasználása, ezért a MOL akciót is indít, hogy a környezettudatosságra és a használt sütőolaj környezetbarát elhelyezésére felhívja a figyelmet.

A háztartásokban használt sütőolaj környezetbarát elhelyezésére teremtett ideális megoldást a MOL, amikor 2011-ben országszerte 100 töltőállomásán helyezett ki gyűjtőtartályokat. A lakossági igényekre reagálva folyamatosan növelte az átvevőhelyek számát, amely 2017-re 188-ra nőtt. Annak érdekében, hogy az ország minden szegletében megteremtse a lehetőséget, a MOL most újabb 168 töltőállomásán teszi lehetővé a használt sütőolaj környezetbarát gyűjtését, így a lakosság egyszerűen, gyorsan, környezetbarát módon „szabadulhat meg” a használt étolajtól. Többek közt jelentősen nőtt a Balaton környéki átvevőhelyek száma, illetve Gyulától Mosonmagyaróvárig számos olyan városban is létrehoztak átvevőpontokat, ahol eddig nem volt ilyen szolgáltatás.

A program népszerűsítése érdekében december 20-ától akciót hirdet a MOL: aki január 15-ig használt sütőolajat ad le a kijelölt töltőállomásokon, egy szelvényt kap, amellyel egymillió forint értékű utazást nyerhet.

Magyarországon évente több tízezer tonna étolajat használnak fel. A felhasználás során keletkező használt sütőolaj sorsa azonban csak az üzemi konyháknál, éttermeknél megoldott, ahol szervezetten folyik a hulladék elszállítása és feldolgozása. A háztartásokban használt sütőolaj rendre a lefolyókba vagy a szemétbe kerül. Ez igen káros, hiszen a csővezetékek falára lerakódva a csatorna dugulását okozza, a háztartási szemétbe öntve pedig nehezen lebomló anyagként jelenik meg a hulladéklerakókban. Ha pedig a sütőolaj gondatlanságból vagy szándékosan az élővizekbe jut, az még veszélyesebb: tavakban, folyókban a víz felszínén úszva meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítja a vízi élőlényeket. Egyetlen csepp használt étolaj akár ezer liter élővizet is elszennyezhet.

A kijelölt MOL töltőállomásokon leadott használt olajat a Biofilter Zrt. gyűjti össze és tisztítást követően juttatja el a Rossi Biofuel komáromi üzemébe, ahol bioüzemanyagot gyártatnak belőle. Ennek köszönhetően környezetre káros hulladék helyett újrahasznosított, környezetbarát termék lesz belőle, amelyet a MOL százhalombattai finomítójában használnak fel biokomponensként a gázolaj gyártásához.

A használt sütőolajat átvevő töltőállomások listája megtalálható a http://jatekamollal.hu/ oldalon.

A MOL Magyarországról

A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Közel 500 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

 

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció

@: pressoffice@mol.hu

 

2017-12-15 Lukács Laci, MOL Admin: Tankcsapda-hétvége a MOL-nál – dedikálás 4 benzinkúton és teljes Tankcsapda kontroll a MOL Facebook oldalán

MOL-kutakon dedikálja új, ARÉNA című koncert DVD-jét a Tankcsapda a hétvégén. Lukács Laciék összesen 4 MOL töltőállomásra látogatnak el az ország különböző pontjain, és vasárnap 11:00 órától a Tankcsapda tagjai egy nap erejéig a MOL Facebook oldalán posztolnak képeket élő videókat a budapesti dedikálásról.

December 16-án jelenik meg a Tankcsapda új, ARÉNA című koncert DVD-je. Az áprilisi koncertet bemutató DVD a MOL töltőállomásain lesz kapható 1290 forintért, és még egy Tankcsapda energiaital is jár majd hozzá. A megjelenés apropóján négy városban dedikál az együttes mindhárom tagja, akik vasárnap 11:00-től teljes kontrollt kapnak a MOL Facebook oldala felett. Érdemes lesz követni az oldalt, hiszen Lukács Laciék a dedikálás és az oda vezető út pillanatait is megosztják majd a rajongókkal különböző élő videókban.

December 15., péntek:  PÉCS – MOL kút (Endresz György u.), dedikálás időpontja: 16.00-tól-17.00-ig.

December 16., szombat: GYŐR – MOL kút (Budai út), dedikálás időpontja: 16.00-tól-17.00-ig.

December 17., vasárnap: BUDAPEST – MOL kút (Kerepesi út 5-7.) dedikálás időpontja: 14.00-tól

December 18., hétfő: DEBRECEN – MOL kút (Kassai út) dedikálás időpontja: 15.00-tól.

 

A MOL Magyarországról

A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Közel 500 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció

@: pressoffice@mol.hu

 

2017-12-13 Lezárult a MOL Petrolkémia „Ki tud többet a petrolkémiáról?” vetélkedője

  •       53 induló csapatból a Tiszaújvárosi Széchenyi István Általános Iskola Hidrogén csapata nyerte a MOL Petrolkémia által indított „Ki tud többet a petrolkémiáról?” vetélkedőt.
  •       Az idei évben először elindított program során a Dél-Borsodi régió természettudományok iránt érdeklődő általános iskolásai betekintést nyerhettek az MPK munkájába.

Tiszaújváros, 2017. december 12. – 53 induló csapatból a Tiszaújvárosi Széchenyi István Általános Iskola Hidrogén csapata nyerte meg a MOL Petrolkémia által indított „Ki tud többet a petrolkémiáról?” vetélkedőt. A megmérettetésre 25 dél-borsodi általános iskola 159, a petrolkémia és vegyipar iránt érdeklődő 7-8. osztályos tanulója nevezett három fős csapatokat alkotva.   

Az idei évben indított tudományos vetélkedő célja, hogy a vállalat vonzáskörzetében található általános iskolák tanulóit közelebb hozza a természettudományok és a petrolkémia világához. A verseny során nemcsak a vegyipar jelentőségét ismerhették meg a diákok, hanem a MOL Petrolkémia működésébe is betekintést nyerhettek.

Az interaktív élő döntőben a fiataloknak szakmai zsűri előtt kellett kémiai és környezetvédelmi kvízkérdésekre válaszolniuk, valamint egy szabadulószobából is ki kellett jutniuk, próbára téve ügyességüket és kitartásukat. A legjobb csapatoknak járó elismeréseket és nyereményeket Zsinkó Tibor, a MOL Petrolkémia vezérigazgatója adta át.

„Lenyűgözött, hogy milyen sokat tudnak a diákok a vegyiparról, és óriási öröm számunkra, hogy ekkora érdeklődés övezte versenyünket. Köszönjük minden résztvevő csapatnak, hogy teljes odaadással küzdöttek és bízunk abban, hogy felnőttként tudásukat a MOL Petrolkémiánál kamatoztatják. Gratulálunk a győztes csapatnak!” – mondta Zsinkó Tibor, a MOL Petrolkémia vezérigazgatója.

A MOL Petrolkémia – mint az ország egyik legnagyobb és leginnovatívabb vegyipari vállalata – folyamatosan keresi a tehetségeket, ezért kiemelt hangsúlyt fektet az utánpótlás nevelésére és az oktatási programokra. A MOL-csoport 2030-ig tartó üzleti stratégiájában kiemelt szerepet kap a vegyipari üzletág. Ennek jegyében a MOL több fázisban, mintegy 4,5 milliárd dolláros beruházást fog végrehajtani a következő 15 évben ezen a területen. Ezért rendkívül fontos, hogy elérhető legyen a megfelelő szaktudással rendelkező munkaerő.

 

2017-12-07 Hatodik alkalommal adták át a Média a Tehetségekért Díjakat

Több mint 280 pályázatból választották ki a „Média a Tehetségekért Díj” idei nyerteseit: a négy kategória legjobbjai között találjuk a Magyar Nemzet Magazin, az RTL Magyarország, az M4 Sport, a Nők Lapja és a Kossuth Rádió fiatal művészeket, tudósokat és sportolókat bemutató riportjait is.

„Azóta minden egyes hossz, amit pillangóban leúszok edzésen, olyan érzés, mintha ott lennék a Duna Arénában, és azt a bizonyos 100 pillét úsznám.” – mesél a hazai rendezésű úszó világbajnokságon szerzett ezüstérméről a 17 éves Milák Kristóf úszótitán Korsós Kristóf, Zsoldos Balázs és Kántor Zoltán díjnyertes riportjában, az M4 Sport műsorában.

A „Média a Tehetségekért Díj”-jal a MOL és a tehetségeket felkaroló Új Európa Alapítvány már hatodik éve jutalmazza azokat az újságírókat, akik írásaikkal, riportjaikkal segítik a fiatal művészek, tudósok és sportolók megismertetését.

A „Média a Tehetségekért Díj” pályázat tv/videó kategóriájában első díjat nyert Kilyén Tamás „Az utat nem látni kell, hanem végig menni rajta”című, az El Camino zarándokutat teljesítő Fóris Norbert látássérült judotehetségről szóló riportja az RTL Magyarország műsorában. A rádió kategória első helyezettje Csűrös Csilla lett, a Kossuth Rádió „Történet hangszerelve: Szegedi Melinda” című riportjával, mely az okosfáslit megalkotó fiatal tudóslányt és találmányát mutatja be.

A nyomtatott sajtó jelöltjei között Sashegyi Zsófia, a Magyar Nemzet Magazin újságírója „A vikingek napköveitől a fenyegető fénycsapdákig” című riportjával ért el első helyezést, amelyben Farkas Alexandrát, az MTA Ökológiai Kutatóközpontjának légkör- és környezetoptikai jelenségekkel foglalkozó kutatóját kérdezi szakmájáról. Az online pályázati anyagok között a zsűri Szabó Ádám Varga Tamásról szóló cikkét találta a legjobbnak, mely "Magyar fiú rajzolja az Operaház fantomja képregényverzióját” címmel jelent meg a fidelio.hu-n.

A 300 ezer forinttal díjazott kategóriaelsőket, valamint a 200 ezer forinttal jutalmazott második helyezetteket és 100 ezer forinttal elismert harmadik helyezetteket összesen több mint 280 pályázó közül választotta ki a zsűri, Bódis András, a Heti Válasz főszerkesztő-helyettese, Illényi Balázs, a HVG korábbi szerkesztője, Keresztes Ilona, az MTVA munkatársa és Székely Dávid, az M4 sport vezető szerkesztője.

A díjazottak listája elérhető a www.tehetsegesfiatalok.hu oldalon.

2017-11-30 Jó üzemanyag kell a gondtalan téli autózáshoz

  • A dízelautók hajtására használt gázolajok minőségére a hideg téli hónapokban érdemes a szokásosnál is több gondot fordítani.
  • Az éghajlat változékonyságából adódóan a Kárpát-medencében is előfordulhat az átlagostól lényegesen eltérő, szélsőségesen hideg időjárás.

Budapest, 2017. november 30. – Miközben az évszaknak megfelelő gumiabroncs használata szerencsére kötelező tartozékává vált mára az autózásnak, az évszaknak megfelelő üzemanyag választása még csak alapszinten része a közlekedési kultúrának. Pedig rengeteg kényelmetlenségtől, bosszúságtól és anyagi kiadástól óvhatjuk meg magunkat, ha erre is odafigyelünk. Felkészülve a hideg télre a MOL a régióban megtalálható 2000 töltőállomásán november közepétől már téli gázolajválasztékot – normál és prémium egyaránt – kínál.

Noha az elmúlt telek zimankóiból nem következtethetünk egyértelműen az idén is szélsőséges hidegekre, 2017 zord januárja is bizonyítja, hogy az éghajlat változékonysága – még a melegedő tendencia mellett is – képes az átlagostól lényegesen eltérő, szélsőséges időjárási viszonyokat teremteni a Kárpát-medence térségében – véli Lakatos Mónika, az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) éghajlati szakértője.

A huszadik század eleje óta a 28. leghidegebb telet az úgynevezett küszöbnapok száma is jól írja le: fagyos napból 11, téliből pedig 12 nappal volt több, mint általában. A legdurvább periódust a viharos északi széllel és sarkvidéki eredetű hideg légtömeggel támadó január produkálta: az első hónapban az átlagosnál havi szinten 5°C-kal volt alacsonyabb a hőmérséklet, sok helyen több mint három évtizedes hidegrekordok dőltek meg, a Pest megyei Tésán pedig mínusz 28,1°C-ot mért az OMSZ január 8-án.

Persze nem kell ahhoz farkasordító hideg, hogy a nem megfelelő minőségű gázolajok bosszúságot okozzanak. Elég ehhez egy átlagos téli nap, egy fagyos reggel, amikor már elindulni sem tudunk. A MOL EVO DIESEL PLUS használatával a legfagyosabb reggeleken is zökkenőmentesen indul az autó, köszönhetően speciális összetételének és különleges adalékolásának. A MOL EVO DIESEL PLUS tartós használatával fellazulnak a lerakódások a szelepeken, csökken a meghibásodások valószínűsége és megnő a motor élettartama.

A megfelelő minőségű üzemanyag és motorolaj mellett az időben történő és alapos téli felkészüléssel is sokat tehetünk autónk állapotának megóvásáért:

  • rendkívüli hideg éjszaka előtt célszerű az üzemanyagtartályt lehetőleg teletankolni,
  • az üzemanyag-ellátó rendszerből a kondenzvizet rendszeresen le kell engedni,
  • az üzembiztonságot nagymértékben befolyásoló tényező a gázolajszűrő, ezért a legjobb megoldás a fűthető szűrő, valamint a vízelválasztó szűrő alkalmazása, (lehetőség szerint)
  • nem kellően karbantartott szűrők esetén a paraffin kiválása a szűrő eltömődését eredményezi, mely problémára megoldást jelent a szűrő tisztítása, cseréje, esetleg a felmelegítés,
  • régebbi típusú autóknál az üzemanyagtartályt és az üzemanyag-ellátó rendszert rendszeresen ki kell tisztítani,
  • ellenőriztetni kell a légszűrőt, a megfelelő kompressziót, az akkumulátor töltöttségét és állapotát, szükség esetén a karbantartást-cserét célszerű elvégeztetni,
  • jó hidegtulajdonságú motorolajat kell használni és az olajcsere periódusra is ügyelni kell.

A MOL Magyarországról

A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Közel 500 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2017-11-10 A NEXT-E konzorcium és az Európai Unió 252 gyors és ultragyors elektromos jármű töltőállomás telepítéséről szóló megállapodást írt alá

  • A NEXT-E projekt keretében 222 több szabványt is támogató gyors és 30 ultragyors, elektromos jármű (e-jármű) töltésére alkalmas töltőállomást telepítenek hat közép-kelet-európai országban a fő közlekedési útvonalak mentén.
  • Az EU Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretében ez a projekt az eddigi legnagyobb ilyen jellegű beruházás, melynek összértéke 18,84 millió euró.
  • A NEXT-E hálózat interoperábilis rendszerként működik majd a hat kohéziós országban és összeköti ezeket a nyugat-európai e-jármű hálózatokkal, így létrejön az EU egészét lefedő, elektromos járművek töltésére alkalmas infrastruktúra.

Tallinn, 2017. november 9.– Fontos mérföldkőhöz érkezett az e-mobilitás és Európa közlekedésének fejlődése. A Tallinban megrendezett Digitális Közlekedési Napon a NEXT-E Konzorcium támogatási megállapodást írt alá az INEA-val (Innovációs és Hálózati Projektek Végrehajtó Ügynökség). Ennek értelmében hat közép-kelet-európai országban alakítanak ki elektromos jármű töltőállomás-hálózatot: Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban és Romániában.

2017 júliusában jelentette be az Európa Tanács, hogy a NEXT-E elektromos jármű projektje 18,84 millió euró társfinanszírozásban részesül az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) program keretében. Ennek révén 222 darab, több szabványt is támogató gyors (50 kW) és 30 darab ultragyors (150–350 kW) töltőállomást telepítenek a maghálózat és a TEN-T közlekedési folyosók mentén.  A projekt segítségével, először válik lehetővé a hosszú távú utazás közúton, tisztán elektromos energiával az érintett hat kohéziós országban, miközben megvalósul az összeköttetés a szomszédos országok hálózataival is.

A NEXT-E projekt az energia-, az olaj- és gázipar négy vezető nagyvállalata és autógyártók egyedülálló együttműködése egy olyan átjárható és minden szabványt támogató e-jármű töltőállomás-hálózat létrehozása érdekében, amely életképes alternatívát nyújt a benzin- és dízelmotoros közlekedéssel szemben.

A konzorcium az E.ON Group vállalataiból (a Zapadoslovenská energetika Szlovákiában, az E.ON Cseh Köztársaság, az E.ON Magyarország és az E.ON Románia), a MOL Group vállalataiból (az összes résztvevő ország leányvállalatai), a horvátországi Hrvatska elektroprivreda-ból (Szlovénia és Horvátország), a Nissanból és a BMW-ből áll.

„A MOL-csoport tavaly meghirdetett, 2030 Enter Tomorrow stratégiájának megfelelően nyitni kívánunk az elektromos közlekedés irányába. A NEXT-E projektben való részvételünk különösen fontos mérföldkövet jelent e stratégia megvalósításában. Célunk, hogy a MOL-csoport az e-üzemagyag piacán is meghatározó magyarországi és régiós szereplővé váljon” – mondta Fasimon Sándor, a MOL Magyarország ügyvezető igazgatója.

Jelenleg az e-jármű töltőállomások területi eloszlása nem egyenletes, néhol túl sűrűn, máshol túl ritkán helyezkednek el, ami megnehezíti az utazások tervezését. A NEXT-E projekt ezt az állapotot kívánja rendezni egy olyan költséghatékony és átgondolt rendszer kialakításával, amely megteremti a teljes mértékben elektromos energián alapuló, zökkenőmentes és kényelmes, hosszú távú utazás feltételeit. Ezen felül, a projekt a már máshol bevált tapasztalatok átadásával segíti azokat az országokat, ahol még gyerekcipőben jár az e-jármű használat, mint például Románia és Magyarország. Az interoperabilitás és a teljes lefedettség érdekében a projekt több, már folyamatban lévő CEF társfinanszírozással megvalósuló programmal együtt valósul meg, mint például az ULTRA-E, az EAST-E és a FAST-E.

A tervek szerint, két fázisban történik majd meg a gyorstöltők és az ultragyors töltők telepítése: az előbbi munkálatai 2018-ban, az utóbbié 2019-ben kezdődnek el, hogy az új generációs, hosszú utakra is alkalmas elektromos járművek igényeit is kielégítse a rendszer. A program, a tervek szerint, 2020-ban fejeződik be.

„A NEXT-E politikai értelemben is egy kiemelkedő fejlesztési projekt, amely rendkívüli erőforrásokat igényel az ipari szereplőktől, ösztönzést és anyagi támogatást az Európai Bizottságtól. Mindezeken túl, a többi projekttel való szoros együttműködés is elengedhetetlen, hiszen ez biztosítja, hogy a projekt az egész Európai Unióban maximálisan ki tudja fejteni a hatását, és megvalósuljon egy hálózatokon átívelő közlekedési folyosó. A távolabbi célunk az, hogy lehetővé tegyük a felhasználók számára az alternatív üzemanyagokkal történő közlekedést az Unió teljes területén” – mondta Herald Ruijters, az Európai Bizottság befektetésekért és az innovatív és fenntartható közlekedésért felelős osztályvezetője

„Büszke vagyok arra, hogy az EU és az INEA támogatni fogja ezt a projektet, amely előre lendíti az e-mobilitás ügyét Kelet-Közép-Európában. Azzal, hogy 252 töltőállomás létesül, amelyek közül 30 kifejezetten nagy kapacitású lesz, az Unió legfontosabb közlekedési hálózata egységesül, a piac még nyitottabbá válik, ami számos előnnyel jár majd a lakosság számára” – mondta Dirk Beckers, az INEA Innovációért és Közlekedési Hálózatokért felelős ügynökségének igazgatója az aláírási ceremónián.

Szerkesztőknek

A Next-E programról

A NEXT-E projekt egy olyan egyedülálló kezdeményezés, melynek keretében az energia-, az olaj- és gázipar több, vezető szerepet betöltő vállalata működik együtt autógyártókkal annak érdekében, hogy egy átjárható, minden szabványt támogató elektromos jármű töltőállomás-hálózatot hozzanak létre a maghálózat és a TEN-T közlekedési folyosók mentén. A konzorcium az E.ON Group vállalataiból (a Zapadoslovenská energetika Szlovákiában, az E.ON Cseh Köztársaság, az E.ON Magyarország és az E.ON Románia), a MOL Group vállalataiból (az összes résztvevő ország leányvállalatai), a horvátországi Hrvatska elektroprivreda-ból (Szlovénia és Horvátország), a Nissanból és a BMW-ből áll.

A NEXT-E projekt keretében 222 db, több szabványt is támogató gyors (50 kW) és 30 db ultragyors töltőállomást (150–350 kW) telepítenek a Cseh Köztársaság, Szlovákia, Magyarország, Szlovénia és Románia területén. A program a tervek szerint 2020-ban fejeződik be, az interoperabilitás érdekében több, már folyamatban lévő CEF társfinanszírozással megvalósuló programmal együtt.

Innovációs és Hálózati Projektek Végrehajtó Ügynökség (INEA) – A Transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T EA) utódja, amely az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) és egyéb kapcsolódó programok megvalósítását segíti.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) – Az EU egyik kulcsfontosságú pénzügyi eszköze, amely a nagyteljesítményű, fenntartható és hatékonyan összekapcsolt transzeurópai hálózatokat támogatja a közlekedés, energia és digitális szolgáltatások területén.

Transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) – Az uniós közlekedési infrastruktúrával kapcsolatos politika, amelynek célja, hogy az összes tagállamban integrált hálózattá alakítsa át az európai közutak, vasutak, belvízi utak, repülőterek, belvízi és tengeri kikötők és vasúti-közúti terminálok rendszerét, ezzel javítva a regionális és a nemzeti közlekedési infrastruktúrák közötti interoperábilitást.

A MOL-csoportról

A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 25 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 75 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig több mint 2000 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció

@: pressoffice@mol.hu

 

 

 

2017-11-06 Együtt szendvicseztek a MOL-os klubcsapatok

Budapest, 2017. november 6. – Klubszendvics-napot tartottak a MOL-csapat oszlopos tagjai. A vállalatcsoport által támogatott sportegyesületek legnépszerűbb játékosai közösen készítették el csapatuk kedvenc szendvicseit. Az apropót egyrészt a november 3-i szendvics világnapja adta, másrészt immár öt eredményes és népszerű klubcsapat szerepel a MOL-csapat tagjai között. A MOL klubszinten is a legjobbakat támogatja.

A magyar gazdaság zászlóshajójaként a MOL küldetésének tekinti a sport, és a tehetséges versenyzők felkarolását. Szponzorációs tevékenysége során arra törekszik, hogy a népszerű, sok szurkolót és sportolót megmozgató sportágak képviselőinek szavazzon bizalmat. A MOL támogatásával versenyez többek között Szilágyi Áron olimpiai bajnok vívó, Hosszú Katinka szintén olimpiai bajnok úszó, Babos Tímea világbajnok teniszező, és a vállalat szponzorként jelen van a labdarúgó-, valamint a kézilabda válogatott életében is.

„Erősebb szerepre törekszik a klubcsapatok támogatásában a MOL. Magyarország legnagyobb vállalata, a nemzeti válogatottak versenyzői mellett, a sportolók nevelésében meghatározó szerepet vállaló sportegyesületekkel is együttműködik. Törekvésünket érzékelteti, hogy október végéig immár öt klubcsapattal írtunk alá szponzori megállapodást. A társaság színeiben versengőkre eddig is igaz volt, hogy valamilyen szálon kötődnek cégünkhöz, és ezen a gyakorlaton az egyesületek kiválasztásánál sem változtatunk” – fejtette ki Apáti-Tóth Kata, a MOL Magyarország kommunikációs igazgatója.

A szegedi MOL-Pick az energetikai cég elválaszthatatlan partnere, hiszen az algyői olajmezőn félévszázadra tekint vissza a kőolaj-kitermelés. A Videoton FC, vagy a MOL elit klubjához néhány napja csatlakozó Fehérvár AV19 jégkorongozóinak otthonául szolgáló Székesfehérvár közelében működik a százhalombattai finomító. A Szolnoki Olaj Kosárlabda Klub, illetve a Szolnoki Vízilabda Sport Club támogatása melletti érvek egyike pedig az volt, hogy a régió szintén fontos szerepet tölt be a MOL kőolaj-kitermelését tekintve.

November 3. a szendvics világnapja. Ebből az alkalomból a MOL a kulináris élvezetek népszerűsítésére koncentrált, és saját sportválogatottját erősítő klubcsapatok meghatározó tagjait hívta meg egy gasztronómiai erőpróbára. A rendezvényen a már tradicionálisan a vállalathoz kötődő MOL-Pick Szeged színeiben Zubai Szabolcs, a Videoton FC képviseletében Juhász Roland mutatta meg, mit tud a konyhában. A barátságos versengésbe beszálltak az új szponzoráltak is. A Fehérvár AV19 hokicsapatából Kóger Dániel, a Szolnoki Olaj KK delegáltjaként Vojvoda Dávid, a Szolnoki Vízilabda SC mezében Nagy Viktor kötött kötényt magára.

A népszerű játékosok saját recept alapján dolgoztak, és különféle szendvics-remekművekkel lepték meg a meghívottakat. A más-más sportágak bajnokságaiban pályára lépő, illetve medencébe szálló csapatokat képviselő sportolókban az volt a közös, hogy mindannyian olyan sikeres klubokban játszanak, amelyek tagjai a cég elit-sportistállójának, a MOL-csapatnak.

A MOL klubnapján az NB 1-ben éllovas Videoton FC csapatkapitánya, Juhász Roland a sokmagvas baguette-ben, natúr csirkemellből, salátából, paradicsomból és a Videoton miatt kihagyhatatlan TV paprikából készítette el a Vidi szendvicsét. Nagy Viktor, a világbajnok Szolnoki Vízilabda SC kapusa olyan szendvicset készített, ami kötődik a vízhez, így a pékárut friss tonhallal töltötte meg. Vojvoda Dávid, a magyar válogatott és a Szolnoki Olaj KK bedobója ki nem hagyta volna az olajat a szendvicséből, és olajbogyóval szórta meg a sajttal teli baguette-jét. Kóger Dániel, a Fehérvár AV19 játékosa uborkát, kolbászt, tonhalat, és ha már jégkorongról van szó jégsalátát tett csapata szendvicsébe. Zubai Szabolcs, a MOL-Pick Szeged játékosa nem meglepő módon téliszalámival vadította klubszendvicsét.

 Szendvics a klubból

Hús és zöldség, egy kis öntettel megvadítva, két-három szelet pita, kenyér, vagy pirítós között. Az időszámításunk előtti időkben is ismert recept szerint készülő ételt az 1700-as évek óta, a kenti Sandwich grófság IV. earljének jóvoltából emlegetik szendvics (sandwich) néven. Tizenkilencedik század végi változata pedig, klubszendvics (Club Sandwich) néven, az Egyesült Államokból indult világhódító útjára.

 Máig nincs válasz arra, ma ismert formájában, hol késztették el először. Egyes források szerint a New York-i Union Club, mások szerint a Saratoga Springs kártyaklub vette étlapjára elsőként a két-két enyhén pirított, majonézzel vékonyan megkent szendvicskenyér között, szeletelt főtt baromfihúst, sült baconszeleteket, paradicsom- és hagymakarikákat tartalmazó klubszendvicset. A klubszendvics egy évszázad alatt sokat változott. Korszerűnek számító változatai gyakran kétrétegűek, és van ahol negyedekbe, félbe vágva, koktélpálcikákra tűzve, esetleg krumplisaláta, sült krumpli kíséretében tálalják.

A lehetséges összetevők köre is nagyobb szabadságot ad a konyhafőnököknek. A korábban egyeduralkodó csirkehús helyett, kerülhet bele pulyka, vagy akár marhahús is. A majonéz mellett teret nyert mustár, a tojás, és az ízvilágot esetenként salátalevelek színesítik. És, ha ez nem lenne elég, megjelentek a különlegességek is. Ilyenek a vegetáriánus változatok, amely tartalmazhatnak humuszt, avokádót, spenótot. Az igazi ínyencek pedig olyan specialitásokat kóstolhatnak, mint az osztrigás, vagy a rákos klubszendvics.

×
{{-- content goes here from dom --}}
A Weboldalon használt sütik beállítása

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik

Ezzel a beállítással NEM engedélyezed:

  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)
  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik
  • Statisztikai célú webanalitikai mérések
  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)

Ezzel a beállítással NEM engedélyezed:

  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik
  • Statisztikai célú webanalitikai mérések
  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)
  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Süti tájékoztató

Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×