Hírek szűrése

-tól
-ig

Közlemények

2020-08-24 Mindent tudsz a tankolásról? 5+1 tény és tévhit az üzemanyagok világából

Nyáron, utazás során szinte mindenki megfordul benzinkúton. A tankolásról és az üzemanyagokról sokféle gondolat él a köztudatban. A MOL szakértőivel most annak jártunk utána, hogy mi igaz a leggyakrabban felmerülő „benzinkúti bölcsességekből”.

Nyugati benzinnel kevesebbet fogyaszt az autóm”

Hamis. Fórumok rendszeres témája a magyar és a nyugati üzemanyagok összehasonlítása, a Bécs-Budapest útvonal fogyasztásának összehasonlítása a fordított relációval, illetve ennek a benzin vagy a dízel minőségéhez kapcsolása. A valóságban ténylegesen előfordulhat, hogy hazafelé kevesebbet fogyaszt a jármű, ez azonban nem a tankolt üzemanyag minőségének, hanem a domborzati viszonyok, a külföldön eltérő vezetési stílus, vagy éppen az uralkodó szélirány számlájára írható (Bécs felé például szembeszél van, míg hazafelé általában hátulról segíti a légmozgás a haladást). Az Európai Unió területén egységes üzemanyag-szabványok léteznek, amelyek számos jellemzőt határoznak meg, így az egyes országok üzemanyagainak gyakorlatilag minimális lehet az eltérése. Az üzemanyagok kémiai összetétele emiatt semmiképpen sem okozhat érzékelhető fogyasztáscsökkenést autónkban. Hasonlóan elképzelhetetlen az üzemanyag „vizezése”, vagyis az összetétel befolyásolása a kutakon, erről a biztonsági berendezések és a rendszeres ellenőrzések gondoskodnak.

Télen más az üzemanyag, mint nyáron”

Igaz. Kevesen tudják, de az téli-nyári évszakváltás során a benzinkutakon elérhető üzemanyagok összetétele is megváltozik, a jelenlegi szabályozás szerint május 1. és november 15. a két határnap ebből a szempontból. A benzin esetében leginkább a gőznyomásérték változik a téli és nyári verzió között. Télen, a hideg miatt nagyobb gőznyomásértékre van szükség, nyáron azonban ugyanez erősebb párolgást okozna, ami már nem optimális. A dízel esetén különösen fontos a téli-nyári váltás, hiszen itt a zavarodási pont és a hidegszűrhetőségi határhőmérséklet, vagyis az, hogy az üzemanyag megfelelő hidegtulajdonságokkal rendelkezzen, megköveteli a váltást. Télen emellett oda kell figyelni arra is, hogyha a tankban kevés az üzemanyag, az hamarabb le tud hűlni.

A prémium üzemanyag ugyanaz, csak drágább”

Hamis. Azt már egyre kevesebben vitatják, hogy a prémium üzemanyagok, a válogatott keverőkomponenseknek és a különböző adalékoknak köszönhetően kedvező hatással vannak az autók teljesítményére és a motor élettartamára, a jármű környezetterhelésére. A motorban és az üzemanyag-ellátó rendszerben az idők során óhatatlanul lerakódások keletkeznek, ami romló teljesítményt, nagyobb fogyasztást is okozhat. Éppen ezért a MOL kifejlesztette az EVOTECH FORMULÁT, amely tisztítja és tisztán tartja a motort. Az összes MOL EVO üzemanyag tartalmaz EVOTECH formulát, de az EVO Plus prémium üzemanyagok még többet. A megnövelt mennyiségű MOL EVOTECH formulának köszönhetően még kiválóbb tisztítóhatással rendelkeznek, hozzájárulnak a motor hosszabb élettartamához, ráadásul minden benzines és dízel autóhoz lehet őket használni. A MOL EVO PLUS prémium üzemanyagok használatával például a benzin esetében akár 99 százalékkal, míg a dízel változat esetén akár 45 százalékkel kevesebb lerakódás figyelhető meg. Használtautó vásárlását követően a prémium üzemanyag használatával akár több évnyi lerakódástól szabadíthatjuk meg a gépkocsit.

Hosszú leállítás előtt érdemes prémiumot tankolni”

Igaz. A pandémiás időszakban különös figyelmet kapott az üzemanyagok eltarthatósága, hiszen a legtöbb autó tankját hónapok alatt sem ürítették ki. Általánosságban elmondható, hogy ha egy járművet, de akár benzinnel működő szerszámot, kerti gépet hosszabb ideig nem használunk, érdemes prémium üzemanyaggal megtölteni. Egy-két hónap alatt ugyanakkor az alap üzemanyag minősége sem változik annyit, ami gondot jelentene indításkor – megfelelő tárolási körülmények között.

Félretankolás: dízel autóba benzint tankolni rosszabb, mint fordítva”

Igaz. Az egyik leggyakrabban előforduló, egyben legköltségesebb hiba, amit elkövethetünk a tankolás során az, ha nem a megfelelő üzemanyagot engedjük a tankba. Az egységes, színes jelölések mellett a gázolaj töltőpisztolyának csöve vastagabb, mint a benziné, így a hiba ebben az esetben könnyebben észrevehető. A legjobb, ha félretankoláskor egyáltalán nem indítjuk el az autót, még a gyújtást sem adjuk rá. Modernebb autóknál még a vezetőoldali ajtót sem szabad ilyenkor kinyitni, hiszen már ekkor üzemanyagot szívhat fel a rendszer a tankból. A gyorsabb és komolyabb károsodást az okozza, ha a dízel autóba benzint tankolunk, de minden hasonló esetben a legcélszerűbb szakszerű segítséget kérni a tank leszívásához és teljeskörű átvizsgáláshoz. Fordított esetben, vagyis amikor benzines autóba gázolaj kerül, kisebb mennyiségnél (néhány százalék) még jó eséllyel megbirkózik a motor az eltérő anyaggal, nagyobb mennyiség esetén azonban már semmiképpen sem érdemes kockáztatni.

Többet tankoltam, mint amekkora az autóm tankja”

Hamis. A hazai szabályozás értelmében a kútoszlopon mutatott érték és az autóba kerülő mennyiség között mindössze 0,5 százalékos eltérés lehet. A benzinkutak töltőoszlopait, illetve az azokba telepített mérőeszközöket rendszeresen hitelesítik az erre hivatott állami hivatalok, illetve a nagyobb forgalmazók is ellenőrzik a saját márkájukhoz tartozó töltőállomásokat. Az ugyanakkor elképzelhető, hogy az autó tankjának van olyan pufferrésze, amelybe normál esetben nem kerül be az üzemanyag, adott pillanatban viszont valamilyen okból – például egy kapcsoló átkattintásával – mégis megnyílik, és így a szokottnál több hajtóanyag fér el a tartályban.

A MOL Magyarországról

A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje csaknem 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Mintegy 450 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

2020-08-13 Pantl Péter lesz a MOL-csoport új kommunikációs igazgatója

Budapest, 2020. augusztus 13. – Szeptember 1-jétől Pantl Péter váltja Szollár Domokost a MOL-csoport kommunikációs igazgatói pozíciójában. A szakember a vállalatcsoport teljes kommunikációjáért felel majd és közvetlenül Világi Oszkárnak, a MOL-csoport Innovatív Üzletágak és Szolgáltatások Ügyvezető Igazgatójának riportál. Szollár Domokos a vállalatcsoport kabinetfőnökeként folytatja karrierjét.

Pantl Péter az elmúlt 5 évben a HELL Energy nemzetközi kommunikációs- és marketingigazgatója volt. Ezt megelőzően csaknem 20 évet töltött a médiában, ahol különböző pozíciókat töltött be, többek között a Marquard Media Magyarország Kft. férfi életmód divíziójának tartalomigazgatója volt. Diplomáját a Szegedi Tudományegyetemen szerezte média- és kommunikációs szakon.

„Nagyon tartalmas időszak van mögöttem, amelyet szeretnék megköszönni a HELL tulajdonosainak, a cég menedzsmentjének és a volt kollégáimnak. A MOL által kínált lehetőség egy újabb szakmailag fontos állomás számomra, amely egyben izgalmas kihívás is, hiszen a térség egyik legnagyobb és nagyrabecsült vállalatánál dolgozhatok majd.” 

Szollár Domokost 2019 májusában nevezték ki a MOL-csoport kabinetfőnökének, amely pozíció mellett egyúttal betöltötte a vállalatcsoport marketing és társasági kommunikációs igazgatói posztját is. 2011-ben csatlakozott a MOL-hoz, korábban a Bajnai-kormány szóvivője volt, és 5 évet dolgozott a Budapest Airport kommunikációs vezetőjeként.

A váltás kapcsán Szollár Domokos elmondta: „Pétert alapos és hosszú kiválasztási folyamat során, éles versenyben választottuk ki. Több mint egy éve keressük a megfelelő embert, az eredménnyel pedig elégedettek vagyunk: a kommunikáció és a MOL-csoport márkái jó kezekbe kerülnek, örömmel adom át a stafétát Péternek.”

2020-08-10 Használt sütőolajból bioüzemanyag: a MOL több mint 1900 tonna használt sütőolajat gyűjtött össze az elmúlt kilenc évben

  • A MOL használt sütőolaj-gyűjtő programja 2011-ben indult, és azóta több mint 1900 tonna sütőolaj gyűlt össze.
  • A legaktívabb régió egyértelműen Pest megye 775 tonnával, a második Győr-Moson-Sopron 116 tonnával, a környezettudatosság képzeletbeli dobogójának harmadik helyezettje pedig Veszprém megye, 86 tonnányi összegyűlt használt sütőolajjal.

Budapest, 2020. augusztus 10. – A biodízel nemzetközi napja alkalmából a MOL ismét a környezettudatosságra és a használt sütőolaj környezetbarát elhelyezésére hívja fel a figyelmet. A vállalat 2011-ben indította útjára használt sütőolaj-gyűjtő programját, amelynek keretében az elmúlt években több mint 1900 tonna használt sütőolaj gyűlt össze, és ezzel a lakosság több ezer liter élővizet kímélt meg az elszennyezéstől.

Magyarországon évente több tízezer tonna étolajat használnak fel. A felhasználás során keletkező használt sütőolaj sorsa azonban csak az üzemi konyháknál, éttermeknél megoldott, ahol szervezetten folyik a hulladék elszállítása és feldolgozása. A háztartásokban használt sütőolaj rendre a lefolyókba vagy a szemétbe kerül. Ez igen káros, hiszen a csővezetékek falára lerakódva a csatorna dugulását okozza, melyről nemrég a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. csatornaillemtan-kampánya során egy figyelemfelkeltő animációs videót is kikészített. A használt sütőolaj a háztartási szemétbe öntve sincs ideális helyen, hiszen nehezen lebomló anyagként jelenik meg a hulladéklerakókban. Ha pedig a sütőolaj gondatlanságból vagy szándékosan az élővizekbe jut, az még veszélyesebb: tavakban, folyókban a víz felszínén úszva meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítja a vízi élőlényeket. Egyetlen csepp használt étolaj akár ezer liter élővizet is elszennyezhet.

A háztartásokban használt sütőolaj környezetbarát tárolására teremtett ideális megoldást a MOL, amikor országszerte legalább 350 töltőállomásán helyezett ki gyűjtőtartályokat, így a lakosság egyszerűen, gyorsan, környezetbarát módon „szabadulhat meg” a használt étolajtól. A számok pedig magukért beszélnek, hiszen a kezdeményezés elindításától, 2011-től kezdve több mint 1900 tonna használt sütőolaj gyűlt össze a MOL töltőállomásain. A környezettudatosság képzeletbeli dobogójának első helyezettje Pest megye, itt adták le a legtöbb használt sütőolajat, 775 tonnát. A második Győr-Moson-Sopron 116 tonnával, a harmadik helyezett pedig Veszprém megye, 86 tonnányi összegyűlt használt sütőolajjal.

A kijelölt MOL töltőállomásokon leadott használt olajat a Biofilter Kft. gyűjti össze és tisztítást követően juttatja el a Rossi Biofuel komáromi üzemébe, ahol bioüzemanyagot gyártatnak belőle. Ennek köszönhetően környezetre káros hulladék helyett újrahasznosított, környezetbarát terméket állítanak elő, amelyet a MOL százhalombattai finomítójában használnak fel biokomponensként a gázolaj gyártásához.

A legközelebbi használt sütőolajat átvevő töltőállomások listája megtalálható a töltőállomás keresőn.

A MOL Magyarországról
A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Mintegy 450 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2020-08-05 Újabb elektromos autókkal bővül a MOL Limo flottája

  • 30 darab Hyundai Kona Electric modellekkel bővül a MOL Limo flottája
  • A nyári programokhoz remek lehetőséget biztosítanak a MOL Limo autói: a napi bérlési konstrukcióban bármely belföldi úti célt elérhetik a felhasználók, vagy külföldre utazva a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is letehetik az autókat.

Budapest, 2020. augusztus 5. – 30 darab Hyundai Kona Electric modell érkezik a MOL Limo flottájába. Az új elektromos autó hosszú hatótávolságából adódóan a felhasználók akár vidékre is utazhatnak, kihasználva az autómegosztó szolgáltató nemrég bevezetett napi bérlési lehetőséget.

A Kona Electric a kategória egyik legkiválóbb hatótávolsága mellett fejlett kapcsolódási és biztonsági szolgáltatásokat kínál, mindezt egy merész formatervezésű városi szabadidőjármű karosszériájában. A 39 kWh akkumulátorral szerelt kivitel egyetlen feltöltéssel akár több mint 305 kilométert (WLTP) tud megtenni, így akár családi utakra is kiválóan alkalmas. A modellfrissítések nyomán a típus az eddigieknél is több ügyfélelőnyt kínál. Az autók ülés- illetve kormányfűtéssel és tolatókamerával érkeznek, sőt elérhető lesz mind az Android Auto, mind pedig az Apple CarPlay funkció, és így a felhasználók pillanatok alatt összekapcsolhatják okostelefonjukat az autó multimédiás rendszerével.

„Felhasználóink nemcsak kíváncsiságból, az újdonság varázsa miatt keresik az elektromos autókat, hanem a környezettudatosság is egyre inkább szempont a számukra. A fenntarthatóság a MOL értékrendjében is kiemelt szereppel bír, amit az autómegosztó flottánkkal, valamint annak legújabb elektromos modelljével tovább erősítünk” – mondta Czikora Tamás, a MOL-csoport mobilitási vezetője.

Az új elektromos modellt augusztus 5-től a havi díjas felhasználók 95 Ft/perc alapon vehetik igénybe, az alkalmi felhasználók pedig percenként 119 forintért. A Kona Electric hatótávolságából adódóan ideális a Budapesten kívüli utakra is, a modell egy egész napra 15 999 forintért érhető el a havi díjas felhasználók számára (alkalmi felhasználóként: 19 999 Ft).

„A MOL limo flottájának új tagja, a Hyundai KONA EV igazi sikermodell, és számos területen bizonyított már. A használók egy olyan jól használható, praktikus és vonzó megjelenésű, ráadásul környezetbarát autóval utazhatnak, amely semmiféle kompromisszumot nem igényel a használat során. Büszkék vagyunk arra, hogy a MOL limo ezt a kiváló terméket és a márkánkat választotta” – tette hozzá Kovács Pál, a Hyundai Holding Hungary ügyvezetője

Júniustól a hagyományos, percdíjas bérlési konstrukció mellett kedvező áron, napi díjas bérlés keretében is elérhető a MOL Limo szolgáltatása. Így a felhasználók a Balatonra, a Velencei-tóra is kiruccanhatnak vagy bármilyen vidéki utazáshoz igénybe vehetik a MOL Limo autóit. Sőt, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren lévő dedikált parkolóhelyeket szintén újra használhatják a felhasználók.

2020-08-03 Elindult a MOL töltőállomásokon ingyenesen elérhető Drive magazin internetes weboldala, a drive.hu

Budapest, 2020. augusztus 3. – A MOL-csoport kéthavonta, 110 ezer példányban megjelenő, ingyenes utazási magazinjának digitális felületén bel- és külföldi utazásokkal kapcsolatos aktuális híreket, információkat, izgalmas úti beszámolókat olvashatnak a látogatók.

A Drive magazin weboldala a nyomatott lap tartalmain kívül további utazással kapcsolatos cikkekkel, videókkal, közismert emberekkel készült podcastokkal, sztárszerzőkkel várja olvasókat. „A nemzetközi webdesign-trendeket követve egy olyan oldalt szerettünk volna létrehozni, amely letisztult, könnyen kezelhető, gyors és hatékony információátadásra alkalmas, miközben arra is figyeltünk, hogy a legmodernebb vizuális megoldásokkal – animációkkal, effektekkel, parallax technikával – illetve a legújabb, automatizált social média-eszközökkel dolgozzunk. A mobile first kialakítás és a reszponzivitás természetesen alapkövetelmény volt, mivel világszinten a felhasználók nagyjából 50 százaléka már többnyire mobil eszközökről internetezik. A drive.hu oldallal elsődleges célunk a hiteles tájékoztatás és a szórakoztatás” - mondta Szollár Domokos, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója.

Az egyelőre Magyarországon elérhető weboldal hamarosan szlovák és román nyelven is elérhető lesz illetve a tervek között szerepel további országokba való kiterjeszkedése is.

A MOL Magyarországról
A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Mintegy 450 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2020-07-31 MOL Magyar Kupa: Új lendületet kap a legrégibb magyar kupasorozat

Friss arculat és még izgalmasabb mérkőzések várják a futballrajongókat ősztől a MOL Magyar Kupa rangadóin

Az 1909-ben indult rangos és népszerű férfi Magyar Kupa-sorozat névadó szponzora a 2020/2021-es szezontól öt éven keresztül a MOL, a hazai sportélet egyik legnagyobb támogatója. A sorozat ősszel megújult arculattal jelentkezik, a mérkőzések izgalmáról pedig az átalakított, egy mérkőzéses kieséses rendszer gondoskodik. A szezon két legjobb csapata végül 2021 tavaszán méri össze erejét a MOL Magyar Kupáért az ország legnagyobb stadionjában, és a hagyományokhoz híven a kupagyőztes képviselheti hazánkat az Európa-ligában.

„Az ország és a régió egyik legnagyobb és legsikeresebb vállalata, a MOL névadó szponzori támogatásának köszönhetően a férfi Magyar Kupa magasabb szintre lép! Ahogy a MOL jelen van Magyarország teljes területén, úgy a kupa az a versenysorozat, amelyben országunk minden régiója képviselteti magát. A legjobb amatőrcsapatok évről-évre bizonyítják, hogy a kupában egy-egy mérkőzésen akár az élvonalbeli klubokkal szemben is fel lehet venni a versenyt. A kisebb településeken minden kupaforduló különleges alkalom, miként a döntő a magyar labdarúgás igazi ünnepe, különösen a Puskás Aréna gyepén” – mondta el dr. Csányi Sándor, az MLSZ elnöke, aki legutóbb június 3-án adta át a serleget a 2020-as kupagyőztes Budapest Honvéd együttesének.

A MOL Magyar Kupa - A foci ünnepe minden magyar településen

A MOL a kupa névadó szponzoraként új lendületet ad a nagy múltú és népszerű kupasorozatnak, amely a presztízsét és alapértékeit még jobban kifejező megjelenést kap ősztől. A szurkolók az ország minden részén találkozni fognak az új arculat elemeivel, a mérkőzések előtt felcsendül az új Magyar Kupa-himnusz, az interneten pedig egy, csak a kupával foglalkozó honlapról értesülhetnek majd a legfrissebb hírekről, érdekességekről.

Hernádi Zsolt, a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója a névadó szponzori együttműködést így kommentálta: „A magyar sportélet mindig is kiemelt figyelmet élvezett a részünkről. Célunk, hogy közelebb vigyük az emberekhez a MOL-t, erre pedig a sporttámogatás az egyik leghatékonyabb eszköz, hiszen a sport iránti elkötelezettség tömegeket képes megmozgatni. A MOL a fiatal tehetségek felkarolásától kezdve a profi sportolók támogatásán át a helyi sportegyesületek és közösségek rendszeres segítéséig a magyar sportélet minden mozzanatában jelen van. Ezért is lépünk most újabb együttműködésre az MLSZ-szel, új lendületet adva a Magyar Kupának.”

A Magyar Kupa történelem

A 111 éve alapított Magyar Kupa az egyik legnagyobb múltra visszatekintő európai nemzeti kupasorozat. A legnagyobb futballnemzetek közül is csak Nagy-Britannia (1871) és Spanyolország (1902) indította korábban saját versenyét. A Magyar Kupa már az indulása évében is népszerű volt, a kiírásra 28 csapat jelentkezett, korábban soha egyetlen trófeáért sem indult ennyi gárda. A mind presztízsben, mind méretben folyamatosan növekvő sorozat 128-as főtáblájáról a döntőt megnyerő csapat lehetőséget kap arra, hogy képviselje Magyarországot az Európa-liga selejtezőiben, erre legtöbbször a trófeát 23-szor elhódító Ferencvárosnak volt módja. A 2019/2020-as évad címvédője a verseny története során nyolcadik alkalommal győztes Budapest Honvéd lett, amely elsőként emelhette magasba a trófeát az új Puskás Arénában.

Sajtókapcsolat:

E-mail: press@mlsz.hu

Twitter: twitter.com/MLSZhivatalos

Facebook: facebook.com/magyarlabdarugoszovetseg/
Instagram: instagram.com/mlsztv/

YouTube: youtube.com/MLSZTV

A MOL-csoportról

A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 25 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 80 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport három finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig mintegy 1900 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

Az MLSZ-ről

Az 1901-ben alapított Magyar Labdarúgó Szövetség hazánk legnagyobb sportági szakszövetsége, mintegy 300 ezer regisztrált sportoló tevékenységét koordinálja. 2010 óta kiemelt stratégiai fejlesztési céljai az utánpótlás- és amatőrcsapatok lehetőségeinek bővítése. Az országos infrastruktúra-fejlesztésnek köszönhetően az ország legtöbb pontján felújított létesítmények várják a kupamérkőzéseket is.

2020-07-14 Újabb MOL találat Pakisztánban

A MOL-csoport ismét gázt és gázkondenzátumot talált Pakisztánban. A találat tovább erősíti a MOL kutatás-termelés nemzetközi tevékenységét.

A mostani találat az északon található TAL koncessziós területen történt, amelynek a MOL az operátora. A Mamikhel-S-1-es kúton elvégzett fúrás mélysége mintegy 5 kilométer, és a tesztelés során a kút naponta 6516 hordó egyenértékű szénhidrogént termelt (453 ezer köbméter/nap földgáz, illetve 3.240 hordó/nap kondenzátum). A kút további tesztelése folyamatban van.

„Nagy öröm számomra legújabb pakisztáni találatunk, amely a TAL koncesszió mélyebb rétegeiben nyit újabb lehetőségeket számunkra. Emellett a Mamikhel S-1 felfedezés tovább erősíti a térség energiabiztonságát. Ezúton is szeretném megköszönni partnereinknek és Pakisztán kormányának, hogy támogatják a MOL-t a munkájában.” - mondta Berislav Gaso, a MOL-csoport Kutatás-termelés ügyvezető igazgatója.

A MOL, mint operátor, naponta mintegy 90 ezer hordó egyenértékű szénhidrogént termel ki a TAL koncesszióban, amelyben 8,4 %-os a részesedése. A magyar vállalat partnerei a konzorciumban három pakisztáni állami és egy magán olajvállalat.

A MOL 21 éve van jelen az ázsiai államban, ahol 4 szénhidrogén blokkban van érdekeltsége. Ez a MOL 13. találata Pakisztánban, ahol a magyar vállalat által működtetett TAL koncesszió az ország második legnagyobb PB-gáz és olajtermelője, valamint a 200 milliós Pakisztán gázellátásának csaknem 9 százalékát adja.

A MOL célja kutatás-termelés üzletágának nemzetközi erősítése, amit ez a találat is elősegít. Három hónapon belül ez a MOL második találata. Márciusban a MOL Norge az Északi-tenger norvég részén talált olajat.

A MOL-csoport kutatás-termelés üzletága 14 országban van jelen, melyek közül 9 államban termel. A Közép-európai tevékenység mellett a MOL jelen van a Független Államok Közösségében, Közel-Keleten, Afrikában, Pakisztánban és az Északi-tengeren. A MOL-csoport áprilisban jelentette be, hogy megvette az amerikai Chevron azerbajdzsáni érdekeltségét a világ egyik legnagyobb olajmezőjében. A 9,5 százalékos ACG mező részesedés napi 20 000 hordóval erősíti a MOL a-csoport termelését, ami a jelenlegi termelés csaknem ötöde.

A nemzetközi terjeszkedés célja készletpótlás, hiszen a MOL szénhidrogéntermelésének mintegy 60%-a a régióból (Magyarország és Horvátország) származik. A helyi mezők azonban kimerülőben vannak, és idővel egyre kevesebb szénhidrogén termelhető ki belőlük.

2020-07-07 Lezárult a MOL Campus és a MOME közös hallgatói pályázata

  • A MOL új székházának környezetébe tervezett kültéri pavilonra és egy művészeti alkotásra írtak ki ötletpályázatokat a MOME hallgatói számára.

  • A nyertesek összesen 3 millió forint pénzjutalomban részesültek.

  • A kültéri pavilon esetében a pályázat különösen sikeres volt és a MOL nyitott arra, hogy a megvalósítás érdekében lépéseket tegyen.

Budapest, 2020. július 7. - Lezárult a MOL Campus és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) összefogásával meghirdetett hallgatói pályázat, amelyen egyrészt egy kültéri pavilon koncepcionális tervezésére, másrészt az épület közvetlen közelében elhelyezhető művészeti alkotásra vártak kreatív ötleteket. A beérkezett színvonalas pályaművek változatos, inspiratív és előremutató ötleteket tartalmaztak. A nyertesek összesen 3 millió forint pénzjutalomban részesültek.

A MOL célja, hogy új székházában a leginnovatívabb munkakörnyezetet alakítsa ki és vonzó, inspiráló és izgalmas munkahelyet kínáljon a fiatal munkavállalók számára is. Éppen ezért kézenfekvő volt, hogy

a MOME tanáraival összefogva egy hallgatói ötletpályázat keretében az Y és Z generációt is megszólítja, hogy az ő látásmódjukon keresztül megismerhesse a fiatalok igényeit és elvárásait.

A MOL Campus terveit a világ egyik legismertebb építészstúdiója, a Foster+Partners készítette el, magyar partnerével, a Finta Stúdióval közösen. A MOME-val közös pályázatunk során azonban a fiatal tehetségek is bepillantást nyerhettek ebbe a Magyarországon egyedülálló projektbe” – mondta Ratatics Péter, a MOL Magyarország ügyvezető igazgatója. Továbbá hozzátette: „egy friss, fiatalos, külső szem mindig új lendületet adhat a projektnek, és olyan kreatív és innovatív ötletek születhetnek, melyek összhangban vannak az elképzeléseinkkel, és végül olyan székházat építhetünk, amely rugalmasan kezeli majd a vállalat változó igényeit, de egyben kellemes és inspiráló munkakörnyezetet teremt.”

A kültéri pavilon esetében különböző építészeti- és tájépítészeti felfogások és megoldások alapján változatos pályaművek születtek. A pályázat különösen sikeres volt, hiszen sikerült egy olyan koncepciót találni, amely esetében a MOL nyitott arra, hogy lépéseket tegyen a megvalósítás felé. Az első helyezett Dresch Anna és Szabolcs Kira pályázata lett, amely kifejezetten erős vizuális látványt teremtene a Kopaszi-gát melletti parkban. A művészeti alkotás kategóriában szintén változatos pályaművek születtek sok inspiráló gondolattal és megoldással. A zsűri mindegyik alkotást érdekesnek és egyedinek találta, azonban végül úgy döntött, hogy a MOL Campus közvetlen környezete nem a legmegfelelőbb helyszín ezek megvalósításához. A kiemelkedő pályaművek közé tartozik Besnyő Dániel adatvizualizációból kiinduló koncepciója, illetve Maruscsák Dávid futurisztikus megjelenésű térplasztikája.

A 2022-re elkészülő, számos egyedi megoldást tartalmazó épületben 2500 munkavállaló munkavégzését teszi lehetővé egy rendkívül modern munkakörnyezetben. A MOL Campus 120 méterével, 28 emeletével Budapest legmagasabb épülete lesz. Az irodaház nemcsak a MOL-nak, hanem minden budapestinek épül: az épület kilátóterasza a nagyközönség számára is nyitott lesz.

További információ és képek a MOL Campusról: www.molcampus.hu

2020-07-03 Új vezető a MOL-csoport Downstream üzletágának élén

Budapest, 2020. július 3. – Július 15-től a MOL-csoport Downstream üzletágának ügyvezetői igazgatói posztját Gabriel Szabó veszi át, továbbra is ellátva a MOL szlovákiai leányvállalata, a Slovnaft vezérigazgatói feladatait is. Elődje, Horváth Ferenc 17 sikeres év után új kihívások elé néz a vállalatcsoporton belül.

 

Gabriel Szabó 2001-ben csatlakozott a Slovnaft Forrásallokáció csapatához közgazdászként. Számos pozíciót töltött be a vállalatnál, 2012-ben a Slovnaft Downstream Üzletágának Igazgatójává, 2016 decemberétől pedig a Slovnaft vezérigazgatójává nevezték ki. 2019 februárjától tölti be a MOL-csoport Logisztika Ügyvezető Igazgatói posztját. Gabriel Szabó a Downstream csoportszintű vezetése mellett továbbra is ellátja a Slovnaft vezérigazgatói feladatait és tagja marad a vállalat ügyvezető testületének. Gabriel Szabó vezetésével a MOL-csoport Downstream üzletága új korszakba lép, tovább erősítve a vállalatcsoportot, és fontos szerepet játszik majd az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaság felé való átmenetben, valamint a klímaváltozás kihívásainak kezelésében.

 

Horváth Ferenc, a MOL-csoport Downstream ügyvezető igazgatója a vállalatcsoporton belül, az elnök-vezérigazgató megbízottjaként folytatja karrierjét, melynek részeként nemzetközi stakeholder menedzsmenttel, tehetséges szakemberek támogatásával és a vállalati kultúra fejlesztésével foglalkozik majd.

 

Horváth Ferenc 2003-tól a Termékelőállítás- és Kereskedelem Divízió ügyvezető igazgatójaként, majd 2011-től az újonnan létrejött Downstream üzletág ügyvezető igazgatójaként komoly sikereket ért el. Vezetéséhez fűződik az integrált Downstream értéklánc megteremtése, és a MOL vezető petrolkémiai szerepének megteremtése Közép-Kelet Európában. Irányításával a MOL-csoport Downstream üzletága növelte a teljes értéklánc versenyképességét és eredményességét. Vezetői csapatának köszönhető, hogy a MOL-csoport visszakerült a globális petrolkémiai térképre új fejlesztési projektek sorával, mint például az LDPE4, a butadén, mesterséges gumi és poliolgyártó egységek. Mindez lehetővé tette, hogy a MOL jelentős szereplő lett a műanyag újrahasznosítás piacán és erősítette autóipari beszállító pozícióját is.

 

A MOL-csoportról

A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 25 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 80 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport három finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig mintegy 1900 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

 

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció

@: pressoffice@mol.hu

2020-07-01 Új fizetési megoldást vezet be a MOL az e-autó töltésre

Budapest, 2020. július 1. – Elérhető az elektromos autósok által nagyon várt MOL Plugee alkalmazás az elektromos töltők egyszerű és gyors használatára, amellyel a töltés kedvezményes árakon vehető igénybe. Az applikációt elsőként Magyarországon vezette be a vállalat, és egy újfajta, az autók villamos energia felvételi képességét figyelembe vevő fizetési megoldást tesz lehetővé, még inkább alkalmazkodva az elektromos autóval rendelkezők igényeihez.

A MOL az elektromos autó tulajdonosok körében végzett reprezentatív online felméréséből1 kiderült, hogy 10-ből 6 válaszadó egyértelműen az alacsony fenntartási költségek miatt használ elektromos autót, és minden második válaszadónak fontos szempont az autó környezetbarát mivolta is. Az e-autó tulajdonosok többsége a fogyasztás (kWh) alapú fizetési megoldást preferálja, de sokan választanák a kombinált kWh és percalapú fizetési megoldást is. Ezekre a felhasználói igényekre reagálva fejlesztette ki a MOL a MOL Plugee alkalmazását, és ezentúl - a továbbra is választható fix töltési díj mellett - az applikáció révén a felvett energia mennyiségétől (Ft/kWh), a töltőtípustól (AC/DC), valamint kisebb részben a töltés időtartamától (Ft/perc) függően alakulnak a díjak. A MOL Plugee applikáció letölthető az App Store-ból és Google Play-ből. A szolgáltatásra történő regisztráció ingyenes, az elektromos töltők használatának díjait tartalmazó táblázat pedig a közlemény végén található.

A MOL 2012 óta jelen van az elektromos töltő szolgáltatások piacán, folyamatosan figyelemmel követjük globálisan mind a piac változását, mind pedig az elektromos autósok igényeit, amit nemcsak az árazásban, de a szolgáltatásaink, valamint a töltőinfrastruktúra kialakításakor is figyelembe vettünk. Elérkeztünk egy fontos mérföldkőhöz, mert egyrészt jelentős mértékben növeljük ügyfeleink komfortérzetét, másrészt az applikáció teremti meg az alapot arra, hogy további innovatív megoldásokkal jöjjünk elő a későbbiekben és ezzel Közép-Kelet Európa vezető e-mobilitás szolgáltatójává váljunk” – mondta Tóth-Fekete Róbert, a MOL-csoport Alternative Fuels területének vezetője.

Az Android és iOS készülékeken elérhető alkalmazást a nemzetközileg is elismert, e-mobilitási platform szolgáltató cég, a Driivz készítette el a MOL által kidolgozott egyedi koncepció alapján. Így például az e-autósok látni fogják valamennyi töltő esetében a kihasználtságok alakulását, vagy különböző okos töltési funkciók révén a mobiljukon követhetik nyomon, hogy áll az autó töltése, hol található a környéken szabad e-töltő, sőt, egy központi fiókot létrehozva egy teljes autóflotta töltése is egyszerűen megoldható mostantól. Kérdések, hibaelhárítások esetére pedig 0-24 órás folyamatos ügyfélszolgálatot biztosít a MOL Plugee.

A Driivz eszközeivel felgyorsulhat az olaj- és gázipari vállalatok e-mobilitási transzformációja, éppen ezért izgatottan támogatjuk a MOL-t is, amely az e-mobilitási megoldások és innovációk egyik legfontosabb kiindulópontja Európában. Vállalatunk e-töltő platformja képes a töltők műszaki állapotának távoli felmérésére és javítására, az alkalmazás pedig rugalmasan alakítható, így képes több nyelvet és pénznemet is egyszerűen kezelni. A felhasználók számára pedig még soha nem volt ilyen egyszerű az elektromos töltők használata, egyszerűen válthatnak a vállalati flotta és a privát fiókjaik között, előre befoglalhatják a közelben kiszemelt töltőt, és készpénz használat nélkül is fizethetnek” – mondta Eyal Blum, a Driivz üzletfejlesztési igazgatója.

A MOL kutatása arra is rávilágított, hogy az e-autó tulajdonosok annyira ragaszkodnak járművükhöz, hogy csupán egyharmaduk mondta azt, hogy visszavált hagyományos autóra, ha hosszabb utazást tervez, vagy ha így jelentős pénzt spórolhat. Az e-autósok egybehangzó véleménye alapján átlagosan 62 km-es sűrűséggel lenne érdemes elektromos töltőpontokat kialakítani. A válaszadók több mint fele (67%) pedig akár külföldre is utazna elektromos autóval.

Erre pedig hamarosan minden lehetőségük meglesz, hiszen a MOL jelenleg a régió 6 országában 104, Magyarországon pedig országszerte 37 töltőt üzemeltet, ezek száma hétről-hétre emelkedik. 2020 végére 200 töltőnk lesz a régióban – részben saját beruházásban, részben pedig a NEXT-E projekt részeként–, így hamarosan a cseh határtól az Adriáig vagy a Fekete-tengerig is kényelmesen lehet autózni elektromos járművel. Ezen felül a NEXT-E program többi konzorciumi partnere – az E.ON, a HEP, a Petrol, a BMW és a Nissan – is további töltőket telepít a régió hat országában (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Magyarország és Románia. Így összesen 252 elektromos töltő lesz a régióban, 70-80 km-re egymástól.

A Plugee applikációt a felsorolt országok mindegyikében bevezeti a MOL az elkövetkezendő hónapokban, így az autósok egyetlen alkalmazással fogják tudni végigutazni egész Közép-Kelet Európát.

Az applikáción vagy a weben keresztül töltő regisztrált felhasználók 2020. szeptember 1-ig egységesen 99 Ft/kWh-ért használhatják bármelyik Plugee elektromos töltőt. Szeptember 1-től pedig a következőképpen alakulnak az áraink:

A MOL az eddigi fix díjas konstrukcióit 2020. július 1-vel megszünteti, mindemellett továbbra is kérhető a shopban kártyás töltés, azonban a MOL fejlesztéseinek köszönhetően ezek mától fix kWh mennyiségre szólnak, így DC töltés esetén 20 -és 40 kWh-s kártyák közül választhatnak a MOL ügyfelei, míg AC töltésnél 10 kWh-s egységek érhetők el. További részletek az árazásról: https://molplugee.hu/hu/araink

További információ a MOL Plugee-ról és a NEXT-E projektről: https://molplugee.hu/hu és http://next-e.eu/.

 

×
{{-- content goes here from dom --}}
A Weboldalon használt sütik beállítása

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik

Ezzel a beállítással NEM engedélyezed:

  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)
  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik
  • Statisztikai célú webanalitikai mérések
  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)

Ezzel a beállítással NEM engedélyezed:

  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik
  • Statisztikai célú webanalitikai mérések
  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)
  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Süti tájékoztató

Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×