Hírek szűrése

-tól
-ig

Közlemények

2019-09-19 113 Growwwer helyezkedett el idén a MOL-csoportnál

  • Valódi szakmai tapasztalat és nemzetközi karrierlehetőség is vár a friss diplomás szakemberekre a MOL-csoportnál.
  • A szakmai kihíváson túl, a program kiváló kapcsolatépítési lehetőséget is ad a pályakezdő kollégáknak.
  • A Mol Growww programjának résztvevői összesen 18 nemzetiséget képviselnek, és 10 országban kezdték meg munkájukat.

Budapest, 2019. szeptember 19. – Idén szeptemberben több mint százan kezdhették el építeni nemzetközi karrierjüket a MOL-csoport friss diplomások számára meghirdetett Growww programjában. A program teljes ideje alatt mentorok segítik a pályakezdőket a vállalati környezetbe való gyorsabb beilleszkedés és a hatékonyabb munkavégzés érdekében. Az indulás óta a Growww programnak köszönhetően 2300 tehetséges fiatal helyezkedett el a vállalatnál a világ minden tájáról, kiemelkedő, több mint 80 %-os megtartási aránnyal.

2019-ben 113-an kezdhették el karrierjüket építeni a Upstream (17), a Downstream (53), az Innovatív Üzletágak és Szolgáltatások (30) valamint a Funkcionális szolgáltatások területein a MOL-csoport Growww programjának keretében. A különböző pozíciókra legfeljebb egy éves munkatapasztalattal jelentkezhettek a pályázók a budapesti központhoz és a helyi leányvállalatokhoz. Idén Ausztria, a Cseh Köztársaság, Horvátország, Magyarország, Olaszország, Norvégia, Lengyelország, Románia, Szlovákia és Szlovénia frissdiplomásai mellett, kolumbiai, egyiptomi, iráni tehetségek is részt vesznek a programban. A program résztvevőinek fele nő, és összesen 18 nemzetiséget és 10 országot képviselnek.

Az intenzív 12 hónapos program során a frissen felvettek megismerhetik az olaj- és gázipar működését, mindemellett pedig komoly üzleti kihívásokkal szembesülnek. A szakmai tapasztalatszerzésen, valamint az ismeretek elsajátításán túl, arra is lehetőségük van, hogy feltérképezzék személyes fejlődésüket és lehetőségeiket. Már a program elején minden résztvevő saját mentort kap, akik átsegítik őket a kezdeti nehézségeken, a későbbiekben pedig a visszajelzéseken kívül, irányt mutatnak a szakmai fejlődésben való kiteljesedéshez.

A szakmai kihívások és a tapasztalatszerzés mellett, a Growww programon keresztül arra is lehetőségük nyílik a fiataloknak, hogy megismerkedhessenek és valódi szakmai együttműködést alakítsanak ki a vállalat szakértőivel és felsővezetőivel.

„Büszkén mondhatom, hogy a Growww programunk kimagaslóan sikeres HR kezdeményezés a régióban, és az elmúlt évtized során a MOL igazi ipari védjegyévé vált. Külön öröm azt tapasztalni, hogy a program befejezése után a résztvevők több mint 80%-a MOL-on belül folytatja pályafutását. Idén a résztvevők fele nő, és ez az arány messze felülmúlja az iparágban tapasztalható arányokat.” - mondta Zdravka Demeter Bubalo, a MOL-csoport HR alelnöke a Growww Onboarding Napon, ahol a vállalat felsővezetői köszöntötték a 10 országból érkező fiatalokat.

A MOL-csoportról
A MOL-csoport integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 26 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 80 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig több mint 2000 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

Sajtókapcsolat:
MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2019-09-17 A MOL immár négy egymást követő évben bekerült a Dow Jones Fenntarthatósági Indexbe

  • A tagsággal a MOL az Upstream valamint az integrált olaj- és gázipari cégek világrangsorában a legjobb 10% közé került fenntarthatósági teljesítménye alapján
  • A MOL az egyedüli feltörekvő európai vállalat, amely tagja a Dow Jones Fenntarthatósági Indexnek
  • A MOL-csoport folyamatosan kiemelkedő eredményeket ér el a vezető fenntarthatósági mutatókat tekintve

Budapest, 2019. szeptember 17. – Fenntarthatósági szempontból a MOL továbbra is az egyik vezető vállalat a közép-kelet-európai régióból, amely bekerült a világ legjobbjai közé. A vállalat immár négy egymást követő évben szerepel a Dow Jones Fenntarthatósági Indexben.

Az éves fenntarthatósági elemzés eredményeképpen az előző évekhez képest a MOL pontszámai jelentős mértékben javultak, és az éves fenntarthatósági vizsgálatot követően az Upstream és az Integrált Olaj és Gázipari Vállalatok szegmens felső 10%-ába került fenntarthatósági teljesítménye alapján. Közép-Európában a MOL-nak továbbra is élen jár a fenntarthatósági célok megvalósításában, és egyedüli európai fejlődő piaci tagja az indexnek.

1999-es alapítása óta a Dow Jones Fenntarthatósági Index a vállalatok környezeti és társadalmi teljesítményét, valamint gazdasági fenntarthatóságát vizsgálja, és a tagságot csak azon társaságoknak ítélik oda, amelyek a saját iparágukon belül a legjobbak közé tartoznak a megadott fenntarthatósági kritériumok alapján. Az index a fenntarthatósági mérőszámok (23 elsődleges és 100 másodlagos kritérium) széles skáláját felvonultató összehasonlításon alapul. Éppen ezért csak a legjobbnak számító vállalatok kerülhetnek be a Dow Jones Fenntarthatósági Indexbe.

A fenntartható fejlődés iránti hosszú távú elkötelezettsége miatt a MOL különösen büszke arra, hogy az iparágon belül a kiemelkedő környezeti, szociális és irányítási eredményeket felmutató társaságok közé választotta mind a Dow Jones Fenntarthatósági Index, mind az MSCI Globális Fenntarthatósági Index, mind pedig a Sustainalytics besorolása szerint. Hosszú távú stratégiai átalakulásának részeként a MOL célja, hogy üzleti tevékenysége során továbbra is szem előtt tartsa a széndioxid kibocsátás csökkentését.

A MOL-csoportról

A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 25 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 75 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig több mint 2000 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

Sajtókapcsolat:
MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2019-09-12 A MOL kiválasztotta az új székházának kivitelezőjét

  • A MOL négykörös tenderen, több magyar és külföldi induló közül választotta ki a MOL Campus kivitelezőjét, a Market Építő Zrt-t.
  • Szeptember 12-e után elindul a központ kivitelezése, az épület a tervek szerint 2022-re lesz kész.
  • A MOL Campus Budapest leginnovatívabb és legzöldebb irodaháza lesz.

Budapest, 2019. szeptember 12. – A MOL kiválasztotta az új, Kopaszi-gát mellett épülő székházának kivitelezőjét. A társaság a Market Építő Zrt. pályázatát ítélte a legjobbnak, amely több hazai alvállalkozóval közösen kezdi el a MOL Campus építését. A 2022-re elkészülő, számos egyedi megoldást tartalmazó épület 2500 munkavállaló számára biztosít majd modern munkakörnyezetet.

Hosszas mérlegelés után lezárult a MOL Campus generálkivitelezőjének kiválasztása. A MOL szeptember 12-én kivitelezői szerződést kötött a Market Építő Zrt.-vel. A kivitelező kiválasztására 2018 őszén írt ki a vállalat egy zártkörű tendert, amelyre négy vállalat – magyar és külföldi szereplők egyaránt – kapott meghívást. A tenderre olyan európai és Európán kívüli nemzetközi cégek kaptak meghívást, amelyek többek között Oroszországban, Törökországban, Hollandiában is jelen vannak. A legjobb ajánlatot négy körben választották ki, az elbírálás során a MOL döntéshozói az árajánlaton kívül olyan szempontokat is figyelembe vettek, mint a vállalatok korábbi referenciái, a pályázat során elkészített műszaki alternatívák átgondoltsága, számossága, valamint  a magyar alvállalkozók bevonása.

A pályázaton győztes Market Építő Zrt. már többször bizonyította, hogy képes a hazai és nemzetközi nagyvállalatok igényeit messzemenőkig kielégítő irodaházak építésére: a nevükhöz fűződik például a Telekom és T-Systems közös székháza és a hegyvidék kapujában található Hillside Offices. A magasépítés teljes területén aktívan tevékenykedő építőipari cég olyan referenciákat tudhat magáénak, mint az ország legnagyobb ipari beruházása az Apollo Tyres gyöngyöshalászi gumiabroncsgyára, vagy a Párisi Udvar teljes műemlékrekonstrukciója és ötcsillagos szállodává alakítása. A napokban átadott MOME Campus teljeskörű kivitelezése mellett, a jelenleg futó legösszetettebb vállalása a MOL Campus szomszédságában épülő új városnegyed létrehozása, a BudaPart projekt, ahol összesen 15 lakóépület és 12 iroda tervezését és kivitelezését végzik.

A szerződés szeptember 12-i aláírását követően indulnak az újabb munkálatok:  a kivitelező elkezdi az alaplemez vastagságának megfelelő föld kitermelését, majd ezzel párhuzamosan a torony alatt cölöpépítés, a pódium alatt pedig talajszonda fúrások kezdődnek.

Az új székház várhatóan 2022-re épül fel. Az épület terveit a világ egyik legismertebb építészstúdiója, a Foster+Partners készítette el, magyar partnerével, a FintaStúdióval közösen. Terveik alapján a 120 méter magas MOL Campus Budapest leginnovatívabb és legzöldebb irodaépülete lesz, amely szervesen illeszkedik majd a megújuló Kopaszi-gát látképébe, és a korábban közzétett látványtervek alapján Budapest egyik ikonikus épületévé válhat.

További információ és képek a MOL Campusról: www.molcampus.hu 

2019-07-16 Elektromos autókkal bővül a MOL Limo flottája

  • 50 darab elektromos smarttal bővül a MOL Limo flottája.
  • A MOL Limo a nyári szezonra kiterjeszti a szolgáltatási zónát a Lupa-tóra.

Budapest, 2019. július 16. – A MOL közösségi autómegosztó szolgáltatása 50 új elektromos autóval, mégpedig smart EQ fortwo és forfour (két- és négyajtós) autókkal bővíti a MOL Limo flottát. A kisebb, kétajtós, kétszemélyes városi autókat havidíjas konstrukcióban 59 forintért, míg alkalmi használóként percenként 69 forintért vehetik igénybe a felhasználók. A négyajtós modellek percdíja megegyezik a VW up!-ok árával. További újdonság, hogy a MOL Limo a nyári szezonra kiterjeszti a szolgáltatási zónáját Budapest Tengerpartjára, a Lupa-tóra. A szolgáltatás díja 490 forint, mely automatikusan hozzáadódik az utazás végösszegéhez.

Július közepétől elérhetőek a MOL Limo új, a korábbiaknál is kisebb és így hihetetlenül könnyen leparkolható elektromos autói. A közösségi autómegosztó flottája 20 smart EQ fortwo és 30 forfour modellekkel bővül. A kétajtós, kétszemélyes e-autók lesznek a Limo flotta leggazdaságosabban használható tagjai: a rendszeres felhasználók percenként 59 forintért autózhatnak, míg az alkalmi felhasználók 69 forintos percdíjjal számolhatnak. A négyajtós változat percdíja megegyezik a VW up!-ok árával, tehát a havidíjas felhasználók 66, míg az alkalmi felhasználók 77 forintos percdíjért vehetik igénybe a szolgáltatást.

„A MOL Limo flottájában első perctől kezdve népszerűek az elektromos autók, a bővítés előfeltétele azonban a megfelelő infrastruktúra kialakítása volt. Jelenleg Budapesten 11 MOL töltőállomáson találhatók elektromos töltők, amely megteremtette annak a lehetőségét, hogy újabb 50 városi közlekedésben és nem utolsó sorban parkolásban is kiváló elektromos modellel bővítsük a flottát” – fogalmazott Sáreczky Richárd, a MOL Limo ügyvezetője. „Ráadásul újra feszegetjük Budapest és Limo-zóna határait, a repülőteret követően ezúttal a Lupa-tóra terjesztjük ki a nyári szezon idejéig a szolgáltatási zónát.”

A MOL – összhangban a 2030-as stratégiájában kitűzött fenntarthatósági céljaival – még a Limo indulásakor vállalta, hogy folyamatosan növeli a flottában az elektromos autók arányát. Az 50 új elektromos Smart 50 darab benzinüzemű VW up! helyére érkezik, így a flotta továbbra is 450 autóból áll, amelyből már 150 elektromos meghajtású. Ezzel párhuzamosan zajlik az elektromos gyorstöltőhálózat bővítése is egész Budapesten. A vállalat hosszú távú tervei szerint Budapest közigazgatási határáig kiterjeszti a szolgáltatást, így még több ember számára válhat a MOL Limo egy elérhető közlekedési alternatívává.

„A korábbi sikeres együttműködésünket követően újabb megtiszteltetés számunkra, hogy a MOL Limo a smart EQ modelleket választotta, amikor az elektromos meghajtású autók arányát kívánta növelni flottájában. A smart EQ fortwo és forfour a fenntartható városi mobilitás megtestesítői, melyek jelenleg már kizárólag elektromos változatban érhetők el. A Mercedes-Benz és a smart modellek gyártója, a Daimler vállalati stratégiájában kulcsfontosságú elemként kezeli az elektromobilitást és az autómegosztást, így nagyon örülünk annak, hogy Magyarországon is hatékonyan tehetünk egy élhetőbb városért a meghatározó autómegosztó szolgáltatóval karöltve” – mondta el Horváth Bence, a Mercedes-Benz Hungária Kft., a smart magyarországi importőrének PR-menedzsere.

Idén nyáron nem ez az egyetlen MOL Limo-t érintő jelentős fejlesztés. Június elején dedikált parkolóhelyek nyíltak az közösségi autók számára a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyeket minden regisztrált felhasználó igénybe vehet, 1990 forint reptéri díj ellenében. További újdonság, hogy július közepétől az egyik legnépszerűbb Budapest-környéki strandra, a Lupa-tóra is eljuthatnak a felhasználók a MOL Limo autóival. A budakalászi tónál nyíló dedikált parkolóhelyeket a reptéri parkolókhoz hasonló módon, a normál percdíjakon felüli 490 forint egyszeri összeg megfizetésével vehetik igénybe a MOL Limo mobil-alkalmazásán regisztrált felhasználók. A MOL Limo a kezdeti időszakban, július végéig a felhasználónak nem számít fel különdíjat.

„Egy pálmafás, fehérhomokos, kristálytiszta vizű „tengerparthoz”, ahová pihenni járnak az emberek, mi sem illik jobban, mint az elektromos jármű, mi is használunk ilyen meghajtású kisbuszokat a tó belső forgalmához és a budakalászi HÉV transzferhez. Ezért is üdvözöljük, hogy a MOL Limo zóna elérte a Lupa-tavat, azaz Budapest tengerpartját” – mondta Gerendai Károly, a Lupa megálmodója.

Elektromos autókkal bővül a MOL Limo flottája

Elektromos autókkal bővül a MOL Limo flottája

2019-06-26 Ilyen lesz belülről a MOL új központja

  • Az egyedi megoldásoknak köszönhetően speciális irodaterek jönnek majd létre, ahol új értelmet nyer a co-working.
  • A hatalmas üvegfelületek miatt a munkaterületek 90 százalékát természetes fény árasztja el.
  • A MOL Campus 120 méteres tetőterasza a nagyközönség számára is nyitott lesz.

Budapest, 2019. június 26. – A MOL-csoport közzétette az épülő új székház, a MOL Campus belsőépítészeti terveit a projekt weboldalán. A számos egyedi megoldást tartalmazó épület 2500 munkavállaló számára biztosít majd modern munkakörnyezetet.

Másfél évvel az új, Budapesten egyedülállónak számító székház, a MOL Campus bejelentése után újabb mérföldkőhöz érkezett a projekt. A MOL-csoport 2030-ig szóló stratégiájával összhangban megtervezett, innovatív, átlátható és rugalmas munkavégzést biztosító székház alapkőletételét követően a társaság a molcampus.hu-n látványterveket tett közzé a központ belsőépítészeti felépítéséről.

„Célunk, hogy olyan épületet alakítsunk ki, amely nem egyszerűen irodakomplexum, hanem modern alkotóház, egy kreatív környezet, ahova több évtized múlva is szívesen járnak be dolgozni a kollégák” – fogalmazott Ratatics Péter, a MOL Magyarország ügyvezető igazgatója. „Világosan látjuk ugyanis, hogy az Y- és Z-generáció igényei, elvárásai megváltoztak, más munkavégzési szokásaik vannak, ehhez kell igazodnunk. Ahhoz, hogy egy cég versenyképes maradjon, innovációra van szükség, amelynek érintenie kell a munkakörnyezetet is. A Campus létrejöttének puszta híre már önmagában is inspirálóan hat a MOL-dolgozókra, a belső terek kialakítását széles körben zajló ötletbörze előzte meg.”

Az új székház megépítésével a vállalat célja, hogy a leginnovatívabb munkakörnyezetet hozza Magyarországra, és vonzó, inspiráló és izgalmas munkahelyet kínáljon a fiatal munkavállalók számára is.

A berlini székhelyű belsőépítész cég, a KINZO* az épületbelső megalkotásakor fontosnak tartotta, hogy a munkakörnyezet elősegítse a MOL-csoport stratégiai célkitűzéseit, hogy hatékonyabb munkavégzést biztosítson, személyre szabott és emberközpontú legyen. Az irodák kialakítása az úgynevezett ABW (Activity-based Workplace) modellt követi, azaz egy-egy munkavállaló adott tevékenységéktől, feladatától függően maga dönthet a munkakörnyezetéről és ezt bármikor rugalmasan változtathatja.

A toronyrészben hármas egységeket, ún. tripleteket alakítanak ki. Az egyes szervezeti egységek méretüktől függően vagy önállóan elfoglalnak egy egész tripletet, vagy más szervezetekkel osztoznak. A munkavállalók a tripleteken belül szabadon választhatják ki a munkaterüket. Emellett nagyobb, közösségi munkaterek is a rendelkezésükre állnak majd. Ezek közül érdemes kiemelni a csendes munkára kijelölt „könyvtárat”, a növényekkel beültetett, kellemes munkakörnyezetet biztosító „irodakertet”, a panorámás Skylab-et vagy az egyéb co-working munkaterületeket

A MOL Campus amellett, hogy egyedülálló irodai megoldásokat honosít meg, egyben Budapest legzöldebb irodaháza is lesz. A hatalmas üvegfelületeknek köszönhetően 90 százalékban természetes fény mellett dolgoznak majd a munkavállalók. Az épület áramellátását részben napelemek biztosítják majd, és a MOL vállalta azt is, hogy a belső kialakításához 10 százalékban újrahasznosított vagy lokálisan termelt anyagokat használ fel.

A MOL Campus 120 méterével, 28 emeletével Budapest legmagasabb épülete lesz. Az irodaház nemcsak a MOL-nak, hanem minden budapestinek épül: az épület kilátóterasza a nagyközönség számára is nyitott lesz.

További információ és képek a MOL Campusról: www.molcampus.hu   

*A KINZO korábban olyan nagyívű irodaépületek belsőépítészeti terveit készítette el, mint a bécsi ERSTE Campus, a Herzogenaurach-ban található Adidas székház, valamint a berlini SoundCloud irodaháza. A KINZO helyi partnere a Minusplus.

A MOL Campus terveit híres londoni építészcég, a Foster + Partners készítette, az épület arculata mellett pedig felel bizonyos belső közösségi terek belsőépítészeti tervének elkészítésért, mindezt összhangban a KINZO-val. Az épület tervének kidolgozásában az építésziroda magyarországi partnere a FintaStúdió.

2019-06-04 A repülőtér is elérhető válik a MOL Limo autóival

  • A MOL Limo a budapesti autómegosztó szolgáltatások közül elsőként dedikált parkolóhelyekkel rendelkezik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén.
  • A reptéren található beléptetőrendszer felismeri a MOL Limo autóinak rendszámát, és automatikusan be- és kiengedi a járműveket.
  • A felhasználók a szolgáltatást a normál percdíjakon felül 1.990 forintért vehetik igénybe, mely automatikusan hozzáadódik az utazás végösszegéhez.

Budapest, 2019. június 4. – Újabb mérföldkőhöz érkezett a MOL közösségi autómegosztó szolgáltatása, hiszen június elejétől a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre is eljuthatunk a MOL Limo járműveivel. A szolgáltatás díja 1.990 forint, mely automatikusan hozzáadódik az utazás végösszegéhez.

A MOL 2018. január 25-én elindított közösségi autómegosztó szolgáltatása azonnal a budapesti közlekedés szerves részévé vált. A MOL Limo népszerűségét jól mutatja, hogy bő egy év alatt több mint 45 ezer felhasználó választotta a szolgáltatást, akik mintegy 5 millió kilométert tettek meg a különböző típusú Limo-járművekkel. Emellett a MOL Limo indulása óta a gépkocsiflotta és a szolgáltatási terület is folyamatosan bővült.

Idén nyáron azonban újabb, minden eddiginél fontosabb mérföldkőhöz érkezett el a közösségi autómegosztó, ugyanis a MOL Limo a magyar autómegosztók közül elsőként dedikált parkolóhelyekkel rendelkezik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén.

A szolgáltatás menete továbbra is rendkívül egyszerű: a reptér sorompójához érve a beléptetőrendszer felismeri a MOL Limo autóinak rendszámát, és automatikusan be- és kiengedi a Limo-felhasználókat. Ezt követően a sofőröknek nincs más dolga, mint a kijelölt területen leparkolni a MOL Limo-t, és lezárni az utazást a már megszokott módon, mobilalkalmazás segítségével.

A MOL közösségi autómegosztó szolgáltatása mindenki számára kényelmes megoldást kínál, legyen szó a kevesebb csomaggal járó egyéni (Volkswagen up!) vagy a több holmival járó családi utazásokról (Mercedes-Benz A-osztály) egyaránt. Ráadásul a szolgáltatás ára megfizethető, hiszen a normál végösszeghez csak egy 1990 forintos reptéri díj adódik hozzá.

„Az elmúlt bő egy év leggyakrabban feltett kérdése volt, hogy mikor válik elérhetővé a reptér a MOL Limo autóival. Nagy öröm számunkra, hogy minden akadály elhárult, és a magyar autómegosztó szolgáltatások közül elsőként jelenhetünk meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Felhasználóink visszajelzései alapján úgy látjuk, óriási az igény a reptéri kijutás és az onnan történő hazautazás egyszerűsítésére” – nyilatkozta Sáreczky Richárd, a MOL Limo ügyvezető igazgatója.

A MOL célja, hogy a jelenleg elérhető 450 járművéből egyre több elektromos autó álljon a felhasználók rendelkezésére. Emellett a vállalat tervei szerint 2020-ra Budapest közigazgatási határáig kiterjeszti a szolgáltatást, így még több ember számára válhat a MOL Limo egy elérhető közlekedési alternatívává.

A repülőtér is elérhető válik a MOL Limo autóival

2019-05-16 A MOL segíti legjobb a magyar női vitorlásversenyző felkészülését

A még mindig csak 21 éves Érdi Mária élete második olimpiájára készül, mostantól már a MOL támogatásával. A többszörös ifjúsági világ- és Európa-bajnok magyar vitorlásversenyző az első olyan magyar női sportoló, aki tokiói kvótát szerzett.

Érdi Máriának 2012-ben, 14 évesen indult vitorlázó karrierje, azóta fejlődésének üteme még a sportágban jártas szakértőket is meglepte. 2013-ban ifjúsági világbajnok és felnőtt magyar bajnok lett, majd 2016-ban kijutott Rióba. Tavaly már a második ötkarikás kvótáját szerezte meg, jelenleg a Laser Radial női egyszemélyes olimpiai hajóosztályban a felnőtt világranglistán a rendkívül előkelő harmadik helyen áll. 

„A MOL, mint a magyar gazdaság zászlóshajója évtizedek óta tekinti küldetésének a sport, és a tehetséges versenyzők felkarolását. Érdi Mária még mindig nagyon fiatal, de már régóta építi nagyon tudatosan a karrierjét, elhivatottan készül arra, hogy sportága első olyan női olimpiai bajnoka legyen, aki tenger nélküli országban nőtt fel. Értékeljük Mária kitartását, elszántságát és erejét. Mi is azért dolgozunk, hogy a legjobbak legyünk, ez a hasonlóság jelenti az együttműködésünk alapját” – mondta Apáti-Tóth Kata, a MOL Magyarország kommunikációs igazgatója.

A vitorlásversenyző tavaly augusztusban szerzett kvótát Aarhusban, a vitorlázó-világbajnokságon, ezzel ő lett az első olyan magyar női sportoló, aki kvalifikálta magát a tokiói olimpiára.

„Valóban komoly terveim vannak, jövőre dobogóra szeretnék állni Tokióban, a vitorlássportban kitűzött távlati célom pedig az olimpiai aranyérem” – mondta a mezőkövesdi versenyző. „A mi sportágunk Magyarországon nem a legismertebb, éppen ezért ad hatalmas lökést nekem, hogy egy sikeres magyar óriásvállalat állt mellém. Miután rengeteget versenyzem külföldön, így messzire tudom vinni a MOL jó hírét és mostantól azért is dolgozom, hogy megháláljam a belém vetett bizalmukat” – tette hozzá Érdi Mária.

Érdi Mária legközelebb május 18-25. között az Európa Bajnokságon áll rajthoz.

Nézzétek meg bemutatkozó interjúját és videóját a molcsapat.hu-n.

 

A MOL támogatásáról

A sportszponzorációt tekintve a MOL a régió több országában is jelen van. A támogatott sportolókban, illetve csapatokban közös, hogy saját hazájukon belül olyan értéket képviselnek, amelyre az egész ország büszke lehet. Magyarországon az élversenyzőkön túl vállalatunk a fiatalokra is figyel, a MOL Tehetségtámogató Program évente közel 150 sportolónak nyújt komoly anyagi segítséget.

 

Ugyanakkor társadalmi felelősségvállalási programjainknak csak kis részét teszi ki a sporttámogatás. Környezetvédelmi programjaink, tehetségtámogató projektjeink, oktatási és kulturális kezdeményezéseink együttesen fejezik ki elkötelezettségünket a közösségünk és az ország iránt.

2019-05-03 A MOL-csoport több mint 500 millió dolláros EBITDA-t ért el az első negyedévben

  • A MOL-csoport 514 millió dollár (144 milliárd forint) újrabeszerzési árakkal becsült „tiszta” EBITDA-t ért el 2019 első negyedévében.
  • A Kutatás-termelés eredménye alig változott a tavalyi év azonos időszakához képest, és 283 millió dollárral (79,4 milliárd forinttal) járult hozzá a vállalatcsoport EBITDA-jához.
  • A Downstream üzletág újrabeszerzési árakkal becsült tiszta EBITDA-ja alacsonyabb volt, 138 millió dollárra (38,6 milliárd forintra) csökkent.
  • A Fogyasztói Szolgáltatások szegmens továbbra is kétszámjegyű növekedést produkált.
  • A nettó profit 174 millió dollár (48,6 milliárd forint) volt.

Budapest, 2019. május 3. – A MOL-csoport ma nyilvánosságra hozta 2019. évi első negyedévről szóló pénzügyi eredményeit. A vállalatcsoport tiszta EBITDA-ja több mint 500 millió dollár volt, amely összhangban van az éves célkitűzésekkel.

A Kutatás-termelés EBITDA-ja szinte alig változott az előző év azonos időszakához képest, a szegmens 283 millió dollárral (79,4 milliárd forinttal) járult hozzá a vállalatcsoport eredményéhez. Hét év óta a legmagasabb termelést produkálta a vállalatcsoport, ezzel ellensúlyozva az egyéb kedvezőtlen külső környezeti hatásokat. Az első negyedévben 116 ezer kőolaj hordó-egyenértékre emelkedett a kitermelés köszönhetően a nagy-britanniai mezők növekvő hozzájárulásának.

A Downstream üzletág újrabeszerzési árakkal becsült tiszta EBITDA-ja 138 millió dollár (38,6 milliárd forint) volt 2019 első negyedévében, amely 37%-kal alacsonyabb az előző év azonos időszakához képest, és főként a romló finomítói környezetnek tudható be, amelyet csak részben tudott ellensúlyozni a vállalatcsoport jó belső teljesítménye.

A Fogyasztói Szolgáltatások szegmens továbbra is kétszámjegyű, 10%-os növekedést produkált az előző év azonos időszakához képest. A 89 millió dolláros (24,9 milliárd forintos) eredmény mögött az erősödő üzemanyag eladás, és a töltőállomásokon forgalmazott nem üzemanyag termékek értékesítésének emelkedése áll. Az üzemanyag fogyasztás 3 százalékkal (Magyarországon és Horvátországban ezt meghaladó mértékben, egyaránt 5 százalékkal) emelkedett a kelet-közép-európai régióban a tavalyi évhez képest.

A Gázszállítási üzletág EBITDA hozzájárulása 66 millió dollár (18,4 milliárd forint) volt, amely 23%-kal alacsonyabb az előző év azonos időszakához képest.

Hernádi Zsolt, elnök-vezérigazgató elmondta: „Több mint 500 millió dolláros EBITDA-t és pozitív szabad cash flowt generáltunk az első negyedévben, amely megfelelő alapot ad 2019-es éves célkitűzéseink eléréséhez és transzformációs beruházásaink megvalósításához. A vállalatcsoport nyeresége a korábbi magas bázisról csökkent, mivel a finomítói árrések lényegesen alacsonyabbak voltak az első negyedévben és ezt csak részben tudta mérsékelni a javuló belső teljesítmény. A Fogyasztói Szolgáltatások szegmens továbbra is kétszámjegyű EBITDA növekedést produkált, továbbá megnyitottunk a 700. Fresh Corner üzletünket, miközben a Kutatás-termelés 2012 óta a legmagasabb kitermelési szintet érte el.”

A MOL-csoportról

A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 25 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 75 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig több mint 2000 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

Sajtókapcsolat:

MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2019-05-02 Új gumibitumen üzemet épít a MOL Zalaegerszegen

  • Barnamezős beruházásban indul az új MOL gumibitumen üzem építése
  • Évi 20 ezer tonna kapacitással jövőre indulhat a gyártás
  • Gumibitumennel nagyobb terhelhetőségű, kisebb fenntartási költségű és tartósabb, kátyúmentes aszfaltutak építhetők
  • Az üzem használt gumiabroncsokat hasznosít újra

Zalaegerszeg, 2019. május 02. – Letették az új gumibitumen üzem alapkövét ma Zalaegerszegen, a Zalai Finomító területén. A 3 millárd forintos beruházás 75%-át a MOL saját forrásból biztosítja, 25%-át pedig állami támogatásból, a Nagyvállalati Beruházási Támogatási Program keretében finanszírozza.

Varga Mihály pénzügyminiszter, Balaicz Zoltán Zalaegerszeg polgármestere, Vígh László, országgyűlési képviselő és Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója ünnepélyes keretek között rakta le az új gumibitumen üzem alapkövét Zalaegerszegen.

A gumibitumen üzem várhatóan a 2020-as útépítési szezonban, évi 20 ezer tonna kapacitással már termelni fog. A MOL gumibitumennel nagyobb terhelhetőségű, kisebb fenntartási költségű és tartósabb aszfaltutak építhetők. A tartósságot jól mutatja, hogy a gumibitumennel készült utakon még nem képződött kátyú, pedig a legrégebbi, kísérleti útszakasz 15 éves.

A környezetbarát technolgógiával készülő és kiemelkedő eredményeket mutató gumibitumen elsősorban a hazai piacra készül, és az útépítésben hasznosítják. A szabadalmaztatott technológia a MOL és a Pannon Egyetem szakembereinek közös sikere. A 3 milliárd forintos beruházásban épülő új üzem a gumibitumen gyártásához évi 3 ezer tonna gumiőrleményt használ fel, amely mintegy félmillió használt gumiabroncs újrahasznosításához járul hozzá. Ez a mennyiség az évente keletkező hazai gumiabroncs-hulladék 8-10 százaléka. Az éves szinten legyártott 20 ezer tonna gumibitumen 200 km 2x1 sávos új főút megépítését vagy 600 km 2x1 sávos út felső rétegének felújítását teszi lehetővé.

„A 2030-as stratégiánkban előtérbe helyezzük a környezetbarát, kis mennyiségű, innovatív termékek gyártását. Készek vagyunk mindig a változások élére állni: a MOL gumibitumen olyan szabadalmazott technológiánk, melyet egyedül mi tudunk a kelet-közép-európia régióban. A számítások szerint a gumibitumen 30 éves életciklusra vetített költsége akár 30%-kal alacsonyabb lehet, ez a megtakarítás a gumibitumen széleskörű alkalmazásának nemzetgazdasági jelentőségére is rámutat. Ráadásul a környezeti lábnyomot is csökkentjük, és csöndesebb, kátyumentes utakon autózhatunk Magyarországon” – mondta Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója.

„Eredményes a Nagyvállalati Beruházási Támogatási program, amelynek eredményeként már 160 milliárd forintnyi fejlesztés valósult meg Magyarországon” - jelentette ki Varga Mihály. A miniszter a vállalat beruházásáról szólva elmondta: „a MOL-csoport új üzemének megépülése hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarországon is jobb minőségű utak épüljenek.”

A zalai régióban több mint 80 évre nyúlik vissza a MOL szénhidrogén-termelési, és több mint 65 évre a finomítási tevékenysége. A Zalai Finomítóban 2012-ben avatták fel a ma is működő, évi 5 ezer tonna kapacitású gumibitumen üzemet, az új üzem a megnövekedett keresleti igényekre reagálva épül majd. Az új üzem hozzájárul a Zalai Finomító hatékony üzemeltetéséhez, és a jelenleg mintegy 100 dolgozót foglalkoztató finomító munkahelyeinek megőrzéséhez.

Az elmúlt hat évben 60 km útszakasz épült vagy újult meg Magyarországon a gumibitumen felhasználásával, ez mintegy 150 ezer darab elhasznált gépkocsi gumiabrocsból származó gumiőrlemény hasznosítását jelenti.

HÁTTÉR

A MOL gumibitumen fejlesztésről röviden

A bitumen és hulladék gumiabroncsokból származó gumiőrleménynek új gyártási technológiáját a MOL a Pannon Egyetemmel közösen dolgozta ki. A kémiailag stabilizált MOL Gumibitumen 2009-ben szabadalmi oltalmat nyert, majd 2014-ben elnyerte a Környezetbarát termék védjegyet is. A MOL Gumibitumen számos hazai és nemzetközi elismerésben részesült. Többek között 2015-ben elnyerte a Környezetvédelmi Innovációs díjat a Magyar Innovációs Nagydíj pályázaton, 2016-ban Manchesterben pedig az IChemE (Vegyészmérnökök Nemzetközi Intézete) „2016 Innovatív terméke” díját nyerte el erős nemzetközi mezőnyben huszonhárom pályázó közül. A MOL a 2000-es években kezdett el dolgozni a külföldön már alkalmazott gumibitumen hazai gyártásának megvalósításán. Az USA-ban alkalmazott eljárás szerint a gumibitument az útépítés helyszínén készítik, mivel pár órán belül fel kell használni a gumiszemcsék kiválása miatt, továbbá speciális berendezéseket igényel az aszfalt gyártása. Annak érdekében, hogy a normál útépítő bitumennel közel azonos módon kezelhető új termék jöjjön létre, a MOL a Pannon Egyetemmel együttműködve kidolgozta az ún. kémiailag stabilizált gumibitument. A MOL szabadalmaztatott technológiája biztosítja, hogy a gumibitumen szállítható, tárolható és később is felhasználható marad, így nagyüzemileg gyártható és az előállítás helyszínétől távol is felhasználható.

A gumibitumen útépítési előnyei a hagyományos útépítési bitumenekhez képest:

  • A hagyományos bitumenes úthoz képest kb. másfélszeres élettartam érhető el.
  • Fáradási tulajdonságai kiválóak, ezért kevésbé repedezik az aszfaltút.
  • Nagyobb terhelhetőséget, kisebb nyomvályúsodási hajlamot eredményez.
  • Az ásványi anyaghoz való kiváló tapadása csökkenti a kátyúk kialakulásának esélyét.
  • A hosszabb élettartam és a környezeti hatásokkal szembeni jobb ellenálló képesség alacsonyabb fenntartási költséget eredményez.
  • Lényegesen kisebb menetzaj érhető el, ezért nem szükséges minden esetben zajvédő fal építése.
  • Javul a közlekedés biztonság, mivel kisebb a fékút, aminek főleg esős időjárás esetén vagy gyalogátkelőhely közelében van komoly kockázatcsökkentő hatása.
  • A fenntartható gazdasági fejlődéshez jelentős mértékben hozzájárul ez az új útépítő anyag, a hulladék gumiabroncsok útépítés során történő felhasználásával.
  • Az EU irányelveknek megfelelően anyagában hasznosítja a hulladék gumit. Figyelembe véve az útépítések tőkeigényét nagyvolumenű felhasználása nemzetgazdasági előnyöket jelentene.

MOL Magyarország
A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Mintegy 450 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:
MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

2019-04-30 Még több MOL-kúton lehet az elveszett kutyákat beazonosítani

  • Debrecen mind a kilenc MOL-kútján megtalálható mától az ingyenes mikrochip-leolvasó
  • Országszerte 121 MOL töltőállomáson segíti a mikrochip-leolvasó az elveszett kedvencek hazajutását
  • A kezdeményezés tavaly májusi indulás óta közel 175 kutya talált haza így a gazdájához

Debrecen, 2019. április 30. – Újabb 21 MOL-töltőállomással bővült az országos mikrochip-leolvasó hálózat, így hazánkban már 121 helyszínen kaphatnak gyors és ingyenes segítséget az elkóborolt kutyákat megtalálók. Debrecen az első olyan város, ahol az összes MOL-kutat felszerelték a kutyák beazonosítására alkalmas eszközzel, hogy az elkóborolt állatok minél hamarabb hazajuthassanak. A debreceni Segner téri MOL töltőállomáson ma ünnepélyes keretek közt adták át az új mikorchip-leolvasókat.

A Vigyél Haza Alapítvánnyal a MOL tavaly májusban indította el az együttműködését, és kezdte el kihelyezni a töltőállomásokra az ingyenes mikrochip-leolvasókat. Az elkóborolt állat mikrochipjének adatai egyszerűen leolvashatóak az eszközzel, az alapítvány önkéntes állatorvosai segítségével pedig a beazonosított kutya könnyen és gyorsan vissza tud kerülni gazdájához. Debrecenben mind a kilenc MOL-kutat felszerelték a hasznos eszközzel. Az átadón ott volt a MOL támogatottja, a kétszeres világbajnok teniszező, Babos Tímea is, aki négylábú kedvencével érkezett, és bemutatták, miként működik a mikrochip-leolvasó.

Az idei évben a költségvetésben a Debreceni Közterületfelügyelet által fenntartott kutyamenhely felújítására 12,7 millió forintos plusz támogatást biztosít az önkormányzat, amelyből felújítják a keneleket, a kifutót. Emellett a civil alapból a tavalyi évben 3 kutyás egyesületet is támogattunk - köztük az Együtt az Állatokért Alapítványt - összesen 1,1 millió forint összegben - mondta Papp László, Debrecen polgármestere az ünnepélyes átadón.

„Tízből kilenc kutya vidéken csavarog el, ezért is örülünk neki, hogy Debrecenben az összes töltőállomásunkon elérhető mostantól a kutyák mikrochipjének beazonosítására szolgáló leolvasó. Az összes töltőállomásunk kutyabarát is egyben, így ez a kezdeményezés igazán közel áll a szívünkhöz” – mondta Apáti-Tóth Kata, a MOL Magyarország kommunikációs igazgatója Debrecenben.

Évente Debrecenben 400 kóborkutya kerül menhelyekre, ezért nagy segítség, hogy mától minden debreceni MOL töltőállomáson működik kutyachip leolvasó, így az elveszett vagy elkóborolt kedvencek gyorsan visszakerülhetnek a gazdikhoz. Nagy segítség Debrecennek, hogy idén márciusban megalakult a városban a Magyar Református Szeretetszolgálat Kutató és Mentőcsoportoja, a szervezet elkötelezett a kóbor kutyák mentésében. Az új szervezet vezetője Kovács Ilka, akit vasárnap óta kulcspozíciót tölt be a Magyar Mentőkutyás Szervezetek Országos Szövetségében.

A kijelölt chipleolvasó-helyszínek megtalálhatóak a Vigyél Haza Alapítvány kutyakereső alkalmazásában, az applikáció INNEN tölthető le.

A MOL Magyarországról
A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Mintegy 450 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.

Sajtókapcsolat:
MOL Magyarország Kommunikáció
@: pressoffice@mol.hu

×
{{-- content goes here from dom --}}
A Weboldalon használt sütik beállítása

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik

Ezzel a beállítással NEM engedélyezed:

  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)
  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik
  • Statisztikai célú webanalitikai mérések
  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)

Ezzel a beállítással NEM engedélyezed:

  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Ezzel a beállítással engedélyezed:

  • Munkamenet sütik
  • Használatot elősegítő sütik
  • Statisztikai célú webanalitikai mérések
  • Érdeklődési körödnek megfelelő hirdetések (remarketing) megjelenítése a weboldalon kívül (pl. közösségi média)
  • A MOL Nyrt. weboldalain mért oldal-használat elemzések, aktivitások felhasználása annak érdekében, hogy személyre szóló ajánlatokkal kereshessünk meg a megadott elérhetőségeiden (amennyiben megadtál ilyen elérhetőséget pl. regisztráció során)

Süti tájékoztató

Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×